Vilken fantasybok?

Silver Girl

Trådstartare
Läste som tonåring en fantasybok/serie som jag av någon anledning kommit att tänka på nu men kan inte minnas vare sig namn eller författare.
Det lilla jag minns är att två eller tre personer, varav minst en med något slags magiska krafter, återföds flera gånger tills de gör rätt val och därigenom uppfyller en profetia eller räddar världen.

Någon som känner igen detta?

Läste som tonåring en fantasybok/serie som jag av någon anledning kommit att tänka på nu men kan inte minnas vare sig namn eller författare.
Det lilla jag minns är att två eller tre personer, varav minst en med något slags magiska krafter, återföds flera gånger tills de gör rätt val och därigenom uppfyller en profetia eller räddar världen.

Någon som känner igen detta?

Det låter som Deverry-serien av Katharine Kerr.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 119
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 439
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 368
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar