Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brejk var typ det absolut bästa som fanns, så fantastiskt gott. Hittade en i affären för ett par år sedan, lyckan var enorm! Enda tills jag kom hem och såg att den gick ut för hur många år sen som helst, den måste ha hittats bortglömd i något hörn på lagret alltså![]()
Jag gillade också brejk. Googlade på den och den finns att beställa på mathem. Beställer man tillräckligt många så kanske man kan komma upp i frakt! Så man har ett lager att ta av som jag inte alls skulle kalla av varje dag.![]()
Men du vet väl att fördelen med mörk choklad är att det räcker med en ruta, sedan är man nöjd?Det är ju just det. Stora kakor finns det gott om men jag vill ju inte alltid trycka i mig så mycket så därför har jag velat ha mindre bitar. Jag har ju ingen självdisciplin och kan inte bara ta lite av en kaka. Tyvärr har jag inte hittat portionsbitar någonstans.
Måste du verkligen det?Ska jag ha mörk choklad måste jag köpa en hel chokladkaka och det är långt ifrån alltid jag vill ha så mycket. Jag saknar att kunna köpa en liten bit, så som det är möjligt att göra om man vill ha sötsliskig choklad. Visst kan jag köpa en hel chokladkaka, men då är problemet att jag trycker in hela ganska omgående. Det vill jag inte men jag saknar tyvärr självbehärskning.
Det är ju just det. Stora kakor finns det gott om men jag vill ju inte alltid trycka i mig så mycket så därför har jag velat ha mindre bitar. Jag har ju ingen självdisciplin och kan inte bara ta lite av en kaka. Tyvärr har jag inte hittat portionsbitar någonstans.
Men du vet väl att fördelen med mörk choklad är att det räcker med en ruta, sedan är man nöjd?
(En av samtidens stora lögner, om du frågar mig).
Exakt. Samma med nötter. "Det räcker med en liten näve, sedan är man nöjd". Jag klämmer lätt en påse. Eller rättare sagt, jag lämnar kvar lite på botten bara för att kunna säga till mig själv att jag inte åt hela påsen. Sedan tar jag resten nästa dag och blir förbannad för att det är så liteNöjd liksom.
Vad fan är det?
![]()
In your dreams.Packa om den stora kakan i små portionsbitar inslagna i små paket av någonting och förvara dem på något svåråtkomligt ställe. Då krävs inte lika mycket självdisciplin för att låta bli, eftersom hindret blir större.
In your dreams.
Säkert för dig, men inte för mig. Folk är ju olika.Det ÄR en fungerande metod.
Hm jag får nog lägga dem på vinden då.... längst ner i en låda som står längst in och längst ner i en stapel av lådorDet ÄR en fungerande metod. Särskilt parat med mitt dåliga minne för var jag lagt saker. Förra veckan hittade jag undanlagt mögligt godis från 2009 (även om man vid det laget kan fundera på definitionen "fungerande").
Man kan ju lägga dem på så långt avstånd från där man brukar befinna sig att man i alla fall blir kalorineutral om man hämtar en ruta åt gången....
Syftar du på kullorna med fyllning?Lindor från Lindt? De brukar gå att köpa i lösvikt på vissa affärer och då kan du ju köpa bara ett par stycken (eller en).
/Lady_S