Vilken choklad är bäst?

Vilken choklad är godast?

• Antal omröstningsdeltagare
    162
Nja. Röstningsalternativen är perfekta. ........ Min poäng var just att se skillnaderna mellan chokladsorterna, d.v.s. grundingrediensen för olika produkter.
Jag håller inte med.
Kakaohalt är inte en "sort". Men ju högre kakaohalt desto viktigare vilken sorts kakao det är, var/hur den har odlats och kvaliteten på innehållet i övrigt. Billig choklad med hög kakaohalt kan smaka hur hemskt som helst. Och en med bra kvalitet (av en kakaosort som man gillar) hur bra som helst. Ett problem med choklad som man köper i mataffärer är att det oftast inte ens anges vilken sorts kakao de innehåller :banghead:.
För övrigt så tycker jag att det "överallt" finns små förpackningar med choklad av olika slag. Även där man minst förväntar sig det (t ex apotek).

Jag håller inte med.
Kakaohalt är inte en "sort". Men ju högre kakaohalt desto viktigare vilken sorts kakao det är, var/hur den har odlats och kvaliteten på innehållet i övrigt. Billig choklad med hög kakaohalt kan smaka hur hemskt som helst. Och en med bra kvalitet (av en kakaosort som man gillar) hur bra som helst. Ett problem med choklad som man köper i mataffärer är att det oftast inte ens anges vilken sorts kakao de innehåller :banghead:.
För övrigt så tycker jag att det "överallt" finns små förpackningar med choklad av olika slag. Även där man minst förväntar sig det (t ex apotek).
Hur många alternativ vill du ha? 50? Ska vi ta med all kvalitéer av choklad+ ursprung + halten av choklad + smaksatt + fylld och sen allt i kombination.

På nätet finns små bitar om du kan ha hemma. Och i dyrare chokladaffärer.
Men åh, det skapar ju samma problem som med en hel chokladkaka, d.v.s. jag beställer knappast en i taget utan flera och äter därmed upp allt på en gång. Jag vill kunna spontanköpa mitt choklad när jag är sugen.

Jag håller inte med.
Men hur kan de finnas överallt när jag faktiskt aktivt letat efter den mörka chokladen i portionsbitar? Jag har alltså letat i de butiker jag råkat vara i och som sålt diverse choklad, typ Ica och liknande.

Men hur kan de finnas överallt när jag faktiskt aktivt letat efter den mörka chokladen i portionsbitar? Jag har alltså letat i de butiker jag råkat vara i och som sålt diverse choklad, typ Ica och liknande.

Du får köpa från kaffegrossisterna, såna där små man får till espresso. 2500 per paket eller så.

Djupt andetag, tag en enda och glöm att du har fler till nästa dag....

Marabou har haft små portionschoklad i affären vet jag.

Måste du verkligen det?

T.ex. apoteken har väl haft små chokladbitar för nån tia. Flera andra affärer också. Men inte i snabbköpen.
De hittas oftast inte bland godiset utan i små ställ vid kassan.
Jag har letat i diverse butiker, såsom matbutiker och hälsokosten. På hälsokosten kan man hitta något med hur ofta råkar jag vara vid en sådan butik när jag blir sugen? Ofta har de stängt när jag är ledig. Svårtillgängligt med andra ord.

Jag har en hel del idéer om vilken typ av chokladgodis jag vill ska finnas, men ingen säljer det. Tyvärr har jag själv ingen lust att starta en chokladfabrik.

Du får köpa från kaffegrossisterna, såna där små man får till espresso. 2500 per paket eller så.

Djupt andetag, tag en enda och glöm att du har fler till nästa dag....

Marabou har haft små portionschoklad i affären vet jag.
Jag skulle inte alls lita på att jag skulle kunna hushålla med choklad. Det har nog aldrig lyckats hittills.

Marabous små chokladkakor har jag inte hittat.

På hälsokosten kan man hitta något med hur ofta råkar jag vara vid en sådan butik när jag blir sugen? Ofta har de stängt när jag är ledig. Svårtillgängligt med andra ord.
Svårtillgängligt måste väl vara en bra sak för den som har svårt att motstå?

Så länge den är brun spelar det ingen roll! Hur mörk jag föredrar beor på situation och vad jag för tillfället är sugen på :d
Vit choklad är däremot rätt vidrigt imo :wtf:

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 466
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
2 042
Senast: Buzzter
·
  • Omröstning Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
2 100
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur