Sist jag provkörde ny bil så lånade jag bilen över en långhelg och gjorde allt med den som jag tyckte var viktigt. Körde på eländiga skogsvägar, tokbranta backar, drog transport, körde på ishalka, motorvägskörning både med och utan transport, stadskörning, provade antisladdsystemet.
På tisdagen när jag lämnade tillbaka bilen så var den som en stor heffaklump av lera. Försäljaren såg - sådär - nöjd ut just då.
Men jag köpte bilen (även om jag köpte en annan fabriksny än just den jag körde) så alla blev nog nöjda och glada till slut.
Blev imponerad av de allra flesta egenskaper och är det fortfarande efter 8 års ägande och 16000 mil.
En annan bil jag provkörde i samma veva räckte med 15-20 minuter för att inse att det var en genomusel bil. En total besvikelse. Förstår inte hur någon tycker att den bilmodellen är bra (är ändå ganska populär). Under isen på alla punkter. Jag hade planerat att låna den också till nästa dag för en större genomgång, men åkte direkt tillbaka till bilfirman och lämnade tillbaka den.