Jag tillhör ju team Skoda, och SEAT antar jag. Det jag vill lägga till det som skrivits här i tråden är att jag haft en relativt klen framhjulsdriven Yeti och ofta fått kommentaren att det inte känts som om släpet varit med när jag åkt med sällskap i bilen. Om det beror på köregenskaper, föraren eller lätt lätt UME-släp låter jag vara osagt. Den ska bytas ut nu vid 35000 mil till en fyrhjulsdriven för det inte riktigt funkat vintertid där jag kanske kommer bo. Gissar dock att jag inte kommer ha samma låga bränsleförbrukning 0,42 utan släp och 0,7 med (Diesel). Planerar en Skoda Karoq eller en SEAT Ateca, de byggs i samma verkstad men den sistnämnda är inte lika känd ännu så de är typ 30 billigare. Känner ingen som dragit släp med en så det behövs undersökas.
Det finns många olika storlekar på motorer så jag får nog provköra lite... Såg att det klagas på att de är klena i tråden, det beror nog på vad som menas med klen men jag har inget behov att att gasa iväg hastigt med släp på ändå..
Fotnot: Skoda Karoq, Seat Ateca och Volkswagen Tiguan är ”samma” bil, och Skoda/Seat-varianterna byggs på samma fabrik på samma band. Sedan skiljer det lite åt när det gäller utseende, utrustning och inredning, men inte särskilt mycket.