Ant verkar vara en utgående modell så nu kan man köpa den på rea. Om jag förstått saken rätt har marknaden inte varit överförtjusta i Ant och det är väl den främsta anledningen till varför den fasas ut istället för att få ett facelift som Bugaboos populära vagnar brukar få med jämna mellanrum.
Jag kollade precis runt på olika resevagnar och jag kom fram till att det inte fanns någon vändbar resevagn i handbagagestorlek som uppfyllde mina krav. Cybex Eezy Twist S var väl den med "minst fel". På sikt vill jag ha en vagn som går som handbagage, men det får bli lite senare. Jag löste det genom att köpa en begagnad Bugaboo bee3 som jag lär få sålt för samma pris jag köpte den för (1200 kr som sparsamt använd och med extra solsufflett och reseväska) när jag inte längre har ett barn som behöver åka bakåtvänd. Då kan jag istället köpa en framåtvänd Yoyo, Butterfly eller någon annan modell som finns då.
Aha! Det hade inte jag koll på att den skulle utgå. Har du någon koll på om det ”bara” är priset som gjort att den inte blivit populär eller är den dålig också?
Nä det finns ingen vagn som klarar handbagagegränsen som uppfyller alla mina krav heller: Men jag flyger i princip aldrig så blir betydligt lättare där vagnen inte behöver klara de måtten