En häst jag hade haft på inridning och senare vidareutbildning under ca ett år skulle visas för en familj som var intresserade.
Ägaren hade bestämt tid med familjen och då var även jag på plats (hästen hade flyttat hem till ägaren igen efter avslutad träning hos mig).
Hästen var iordninggjord och vi väntade.. och väntade. Ägaren ringde till familjen som sa att de snart var framme... två gånger. Efter 1,5 timmes väntan ringde hästägarens gubbe och berättade att det satt en barnfamilj och åt picknick i deras trädgård (200 meter från stallet ca) och ägaren cyklade dit. Jodå, det var spekulanterna som hade blivit fikasugna och satt sig i trädgården
När de till sist var på plats så var de jätteglada och pratade högt om hur mysigt det var på landet. Verkade inte överdrivet intresserade av hästen men hälsade och klappade.
Nere i paddocken visade jag hästen i ca 15 minuter, fick ungefär den här blicken av mamman i familjen ->
när jag red förbi dem. Ägaren berättade om hästen under tiden jag red men fick inga riktiga reaktioner av någon. Strax innan jag hoppade av för att låta mamman i familjen provrida hade hon frågat ägaren om de fick hälsa på hönsen ca 100 meter bort, och kilade iväg.
Kvar stod vi med pålle och undrade vad de höll på med.
Pappan i familjen kom tillbaks och hämtade sina bilnycklar som var glömda på bänken, sa att barnen var lite griniga och att de åker hem. Efter detta hörde de inte av sig och svarade heller inte på telefon när hästägaren försökte ringa.
Bör nämnas är att det var en valack i 150.000+ klassen och att mamman i familjen låtit intresserad och kunnig på telefon, men betedde sig snarare som att de var där på studiebesök med barnen när de väl var på plats. Väldigt lustig situation, och väldigt tålmodig säljare.. om än något förvirrad