Vilka vaccinationer vid tävling?

Victoria1993

Trådstartare
Vilka vaccinationer ska man ha vid tävling? förutom grundvaccinationerna och 1 års vaccinationen (DHPPI) blev min bara vaccinerad mot kennelhosta (?) förra gången (Nobivac PI). Ska man be om någon speciell vaccination om man ska tävla eller räcker detta för att få vara med på tävling..? Hur ofta bör jag vaccinera nu och mot vad?

Din hund fick DHPPI skriver du vid 1 år - då räcker den sprutan i 4 år för tävlingar (fast tillverkaren säger 3 år). Sen är det upp dill dig om du vill vaccinera mot kennelhosta eller inte varje år mellan.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 180
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 315
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar