Nej, det gör vi såklart inte. Om folk däremot kommer så sent att man redan börjat räkna så är det kört.Vad händer då, stänger de med kö kvar verkligen?
Mvh, jobbar i vallokal idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det gör vi såklart inte. Om folk däremot kommer så sent att man redan börjat räkna så är det kört.Vad händer då, stänger de med kö kvar verkligen?
Här var dom utanför vallokalen o där fans ingen som såg till att där bara var en person i taget som plockade på sig valsedlar.När jag förtidsröstade så sa de att med den nya lagen (uppdaterade?) att det bara fick vara en vid valsedlarna så behöver man ju inte längre ta massa olika valsedlar för att "dölja" vad man röstar på för ingen ser när du står där själv. Jag tyckte det lät vettigt och minskar att de slängs så jag tog inga extra![]()
Ja det var info från de som arbetade där och han nämnde något med vallagen och att det kommit till för att förhindra...något som jag inte minns! Kanske inte stämmer, men vi fick iaf bara gå in en och en till själva valsedlarna, sen fanns det ju flera såna "skynken" att stå bakom och stoppa iTyp tomt här, 3-4 pers utöver mig och mitt sällskap. Men någon lag om en person vid valsedlarna har jag inte hört om? Var en som stod och letade före mig men jag klev helt enkelt fram och plockade på mig det jag skulle ha.
stämde inte här. Här såg alla både framför och bakom en i kön vad man tog för lappar - jag har inga problem med det. Däremot har jag problem med att personen framför mig tog lappar från SDNär jag förtidsröstade så sa de att med den nya lagen (uppdaterade?) att det bara fick vara en vid valsedlarna så behöver man ju inte längre ta massa olika valsedlar för att "dölja" vad man röstar på för ingen ser när du står där själv. Jag tyckte det lät vettigt och minskar att de slängs så jag tog inga extra![]()
Vad knepigt, då kan det ju inte stämma att det är någon lag direkt..stämde inte här. Här såg alla både framför och bakom en i kön vad man tog för lappar - jag har inga problem med det. Däremot har jag problem med att personen framför mig tog lappar från SD![]()
Sådana där bås/skynken att stå bakom när man stoppar in valsedlarna i kuverten har väl alltid funnits? Åtminstone sedan 1973.Ja det var info från de som arbetade där och han nämnde något med vallagen och att det kommit till för att förhindra...något som jag inte minns! Kanske inte stämmer, men vi fick iaf bara gå in en och en till själva valsedlarna, sen fanns det ju flera såna "skynken" att stå bakom och stoppa i![]()
Var inte dom jag menade om du läser igenSådana där bås/skynken att stå bakom när man stoppar in valsedlarna i kuverten har väl alltid funnits? Åtminstone sedan 1973.
Efter en del missöden så kom jag iväg och röstade ca 19.30. Inget köande och få människor. Skönt! Det var en mindre lokal (mer entre) så hade varit jobbigt med mycket folk. Var inte så många korta personer där ;P Tog några vallappar från partiet utanför så plockade inte extra förutom det andra partiet som jag funderade på. Fick bli en mix av röster![]()