Vilka Quarterhingstar betäcker andra raser?

D

Dwight

Satt och letade på nätet efter quarterhingst. Känner att det skulle underlätta om men visste vilka som tar emot andra raser än Quarter, Paint och Fullblod.
Vilka hingstar vet man med säkerhet tar emot andra raser? Alla tips emottages tacksamt.
Och de som vill ha en diskussion ang rätt eller fel med korsningar får gärna hoppa över den här tråden.

Sv: Vilka Quarterhingstar betäcker andra raser?

Hola,

Numera känner jag till en! Coco Skunk, finns i Hjo-trakten.

Finns en till tråd om hingst till varmblod här på sidan. Där har jag för mig att TS fick lite tips.

mvh Eva

Det finns en hel del både QH och Paint som betäcker andra raser. Lättare att ge dig tips om du säger lite mer vad du är ute efter för typ av häst ;)

Malin

Ärligt talat tänkte jag mer generellt. Fick iden att efterlysa dem då det verkar vara rätt många som letar quarter som man vet betäcker ston av andra raser så visst vore det bra om man kunde hitta många exempel på samma tråd..... Att kunna göra ett bra urval även om resultatet skulle bli en korsning.
Hittade en till som jag nu vet tar emot andra raser på
www.rohanranch.dinstudio.se
Nu är vi uppe i två q hingstar som tar emot övriga. Några fler?
(Räknas tråden räknas som reklam för hingstarna tro... hoppas inte)

*puttar*
Är det verkligen bara fyra hingstar som man vet även tar emot andra raser också?

Frekles Flit Bar och Robin Crusader.
Robin har koblod och Fritte är en reiner.

Hingstarna på Hawk Hill tar väl alla raser också. Iaf Numa och Paul men dom andra 2 vet jag inte.

Jag har en 3 årig hingst efter Frekles Flit Bar som står till förfogande om någon är intresserad. Glowing Spirit Bar....buckskin...

*puttar*
Är det verkligen bara fyra hingstar som man vet även tar emot andra raser också?

jag har fått förklarat för mig att de "riktigt seriösa" QH hingstägarna inte betäcker andra raser, dels för att deras "poäng"(från avkommorna) går ner och man vill inte ha massproduktion utan spara på hingstarna

Fast massproduktion är väl att ta i här i Sverige:angel: , såå många ston kan väl inte varjehingst få??

Förstår dock tanken...

jag har fått förklarat för mig att de "riktigt seriösa" QH hingstägarna inte betäcker andra raser, dels för att deras "poäng"(från avkommorna) går ner och man vill inte ha massproduktion utan spara på hingstarna

Måste erkänna att vi inte skulle välja en hingst som betäcker "allt" till vårt sto.....:D

Och angående seriös avel eller ej kan de som känner sig träffade leta på en av de andra många trådarna där detta redan stötts och blötts.
Den här trådfrågan gäller quarterhingstar som man vet tar emot andra raser än quarter, paint och fullblod.
Tack så mycket.

Gammal tråd men den kanske kan fyllas på? :D

Gärna!!!! Eftersom jag är i hingstletartagen:D!!! Då dock till ett fbl-sto, och då är det visst enklare, har jag hört...

Vill gärna ha förslag på hingstar skapligt nära Dalarna.... Kosseblod...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 279
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 267
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka