Vilka kläder till vad????

Texaz

Trådstartare
Vad brukar/ska man ha för typ av kläder i de olika grenarna? När passar väst respektive kavaj? Annat som är bra att tänka på?
Särskilda assosciarer???

Sv: Vilka kläder till vad????

Hej, jag ska se om jag kan hjälpa dig lite.
Kavaj är lämpligt i klasser för hand.
Meningarna skiljer sig som alltid vad som är snyggt.
Vissa vill ha som går ner till halva låret andra midjelånga en del visar i en snygg slinky.
Reining rekomenderas en enkel snygg skjorta utan en massa bling-bling.
Pleasure är den "bländande" klassen där man gärna vill synas, färgkombinationer som passar med hästen och gärna strass eller glittriga material.
Trail,westernriding och andra liknande klasser kan man ha väst och slinky enligt smak och tycke.
Vi är två tjejer som syr upp tävlingskläder till ryttare som vill ha ett eget set som ingen annan har.
Ligger man inte i eliten kan man alltid hitta snygga kläder på tex second hand och dekorera själv.
Undrar du mer svarar jag gärna om jag kan.

TACK:love: !
Tror att jag är nöjd för tillfället iallafall. Nu behöver jag inte göra bort mig helt i sommar!!!!

I Horsemanship vill man väl gärna ha något lite tightare (STAVAS?) ?
men det är väl framförallt för tjejer.. känner själv att man inte gärmna sätter på sig ngt tight .. ahaha :smirk: :rofl: :rofl:
Det är väl för att få fram sin fina sits.
I ridklasserna (framförallt pleasure horsemanship) vill man ha samma färg på jeans och chaps (om man nu rider i chaps).
I Ranchtrail ska man inte ha för mycket blingbling och gärna blåa jeans.

Det var allt jag kom på nu.;)
/E

I Ranchtrail ska man inte ha för mycket blingbling och gärna blåa jeans.

Gärna blåa jeans? :confused: Var i regelboken står det? Kan ju tänkas att jag missat det, men jag vill gärna läsa var det står! ;) :)

Hej, jag ska se om jag kan hjälpa dig lite.
Kavaj är lämpligt i klasser för hand.
Meningarna skiljer sig som alltid vad som är snyggt.
Vissa vill ha som går ner till halva låret andra midjelånga en del visar i en snygg slinky.
Reining rekomenderas en enkel snygg skjorta utan en massa bling-bling.
Pleasure är den "bländande" klassen där man gärna vill synas, färgkombinationer som passar med hästen och gärna strass eller glittriga material.
Trail,westernriding och andra liknande klasser kan man ha väst och slinky enligt smak och tycke.
Vi är två tjejer som syr upp tävlingskläder till ryttare som vill ha ett eget set som ingen annan har.
Ligger man inte i eliten kan man alltid hitta snygga kläder på tex second hand och dekorera själv.
Undrar du mer svarar jag gärna om jag kan.

Hej Hej! Är det ni som har bettnics eller Bettnica eller nåt i den stilen på erat företags namn? isåfall vill jag bara säga att ni har fina kläder!!:bow: (träffade en av er på greva tävlingarna brunhårig tjej)

Maria, Lazy hill's

Senast ändrad:

Tror inte att det står i någon regelbok, är nog mer hur det "brukar" vara...
Det är just det jag är ute efter, vad regelboken säger kan jag ju läsa mig till själv.
Vill väl mest höra hur det är på riktigt ute på barnorna för att slippa känna mig helt borta när jag ska ut i vår!!!

Det är just det jag är ute efter, vad regelboken säger kan jag ju läsa mig till själv.
Vill väl mest höra hur det är på riktigt ute på barnorna för att slippa känna mig helt borta när jag ska ut i vår!!!

Jovisst, men jag undrade bara om det fanns någon grund för det uttalandet. Har faktiskt aldrig sett (eller hört) att det skulle vara någon överrepresentation av blåa jeans i en Ranch Trail klass. ;) Men, därmed inte sagt att det är fel.

Tack för det, roligt att höra.
Mörka är vi båda men jag tror jag var den du mötte.
Bettnic är det , en halv Betty och en halv Annica, tequila löser även namnsättningar:) .
Vi kanske ses på High Chaparall, vi har bokat plats på utställningen.
MVH Annica

Tack för det, roligt att höra.
Mörka är vi båda men jag tror jag var den du mötte.
Bettnic är det , en halv Betty och en halv Annica, tequila löser även namnsättningar:) .
Vi kanske ses på High Chaparall, vi har bokat plats på utställningen.
MVH Annica

Självklart att vi syns på high chaparall!! Vi bokade in oss redan förra året. Vi längtar redan! Ska bli sjukt roligt:) Tequila löser många problem:D Ha det så gott tills dess. Maria

Gärna blåa jeans? :confused: Var i regelboken står det? Kan ju tänkas att jag missat det, men jag vill gärna läsa var det står! ;) :)

Alltså man skall hellre ha abetskläder liksom och mer arbetsliknande = blå jeans. Inget måste (rider i svarta själv) men vad jag förstått så är det mer "önskvärt " med arbetskläder = blå jeans som Texaz redan förklarat. / Erik

(kanske mer till solafekub, hoppas det är ok)
Precis ! I Regelboken står endast något i stil med skjorta/överdel med krage och byxor av jeanssnitt... Men sedan finns det mer "icke " officiella "regler" som egentligen inte får dömas (tror jag ?!?! :confused: ) Men det görs det det ändå, iallafall räknas väl lite in i helhetsintrycket.
/Erik

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 019
Senast: Dyngpeter
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 748
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar