Vilka känslor har din hund?

Sv: Vilka känslor har din hund?

Hihi ja, det ser verkligen jätteroligt ut, hon ser ut som om hon har hela världen på sina axlar:D

Trötter skrev:

Och jag är helt allvarlig :D

Sen kan man inte putta bort honom, han låtsas sova men spjärnar emot.. Istället för 35 kg hund blir det 70 kg hund att putta undan :crazy:

Glad - är han nästan jämt.:)
Förväntansfull - blir han när jag tar fram kopplet
Less - blir han när vi på träning har passivitet på schemat.
Arg - blir han vid konfrontation med andra hanhundar. Den lille söte förvandlad till :devil: på två röda sekunder.
Stroppig - ser han ut att vara vid möten med störiga hundar. Svansen rakt upp, och så kollar han åt ett annat håll och låtsas lukta på något.:cool:

Mina hundar (2 st) är värkligen de mest känslosamma djur jag nånsin sett.De visar när de e glada,trötta,uttråkade,arga,rädda ocg även när de är oroliga.Den ena är inte tränad till nånting specielt men ändå världens livräddarhund.När jag badade så testade vi vad han skulle göra om jag ropade på hjälp, och det gjorde jag då hoppade han direkt i och simma fram till mej o då tog jag tag i han o då kämpade han upp med mej på stranden.Och en gång när jag höll på att ramla på en iskana ner för ett berg då tog han ett koppel som jag lagt på berget och sprang till mej o när jag tatt tag i det så drog han bort mej från iskanan.:)

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 662
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 710
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 532
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 879
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama