Vilka känslor har din hund?

Sv: Vilka känslor har din hund?

Har du upplevt din hund besviken? Stött? Förnärmad? Lycklig? Sur? Irriterad? Nöjd? Annat?

Hon är alltid glad och possitiv. Men hon kan spela världens mest uttråkade hund och det är verkligen synd om henne ibland :D Nu var det det så nu fick hon sig ett tuggben! sen blir hon grymt förnärmad om hon inte får sova i sängen. Då blänger hon på husse som tog hennes plats...

Den andra hunden hon är mer HUND och beter sig därefter också ;)

På min hund kan man verkligen se när hon är glad, när hon är arg, när hon är förnärmad, när hon vill ha någonting. Hon har ett otroligt känslospel och uttryck hela tiden.
Det syns så väl när hon är svartsjuk, när hon vill vara ifred med mig. Hon kan vara rent jävlig och beräknande också. :D

Oj, min äldsta tik har så mycket känslor och visar dom tydligt, medans dottern "ser" likadan ut jämt ;)

När man kommer hem så är båda så överlyckliga, viftar på svansen, ska "hålla handen" och vill gärna pussas, så frågar jag om vi ska gå ut. Ja den yngre fortsätter att vifta på svansen medans den äldre stannar upp, sätter sig ner o ser så där förväntansfull ut. Lika dant om man säger att vi ska åka bil. Den äldre blir helt till sig och oooaaar gärna, om dom inte får följa med så står hon å hänger med huvudet o ser såååå olycklig ut. (nästan samma blick som när hon tigger :angel: skrev jag tigger, nä det gör aaaaaldrig mina hundar ju)

Hon kan se uttråkad ut, lessen, superglad osv... fast det märkliga är att det går aldrig att fånga dessa ansiktsutryck med kamera.... :crazy:

Jag märker när min hund är sur, glad, förnärmad och som igår när hon ramlade ner från soffan tyckte hon det var riktigt pinsamt:D

_moa_ skrev:
Jag märker när min hund är sur, glad, förnärmad och som igår när hon ramlade ner från soffan tyckte hon det var riktigt pinsamt:D

Kan lägga till en sak. Hennes blickar kan döda. Som idag när jag skulle springa hem med henne från stallet. Hon hoppar ut ur bilen överlycklig för hon ska jaga katterna. Men det var bara ett problem... Bilen ÅKTE iväg UTAN henne. Kan tillägga att det regnade dessutom och det hatar hon. Hon har blänkt på mig hela vägen hem:rofl:

Tippan skrev:
... sen blir hon grymt förnärmad om hon inte får sova i sängen. Då blänger hon på husse som tog hennes plats...

Fullt förståeligt..! :D Kan inte husse få en biabädd i julklapp..?? :angel:

Aningsfull skrev:
...Det syns så väl när hon är svartsjuk, när hon vill vara ifred med mig. :D

Ooops... konkurrens om matte är aldrig bra... Inte lätt när man har en dejt..! :angel: :p

Vimsan skrev:
...När man kommer hem så är båda så överlyckliga, viftar på svansen, ska "hålla handen" och vill gärna pussas...
...stannar upp, sätter sig ner o ser så där förväntansfull ut...
...blir helt till sig och oooaaar gärna, om dom inte får följa med så står hon å hänger med huvudet o ser såååå olycklig ut...
QUOTE]

:love: :bump: :p

_moa_ skrev:
...Bilen ÅKTE iväg UTAN henne. Kan tillägga att det regnade dessutom och det hatar hon. Hon har blänkt på mig hela vägen hem:rofl:

Ibland har matte dumma idéer, minsann... :D

Alltså... Deras sängar.. Folk undrar om jag har bäddat åt mig själv i hallen. :o När flytthjälpen kom som inte känner mig alls så var det nästan pinsamt... De har täcke och kudde... (Fast de sover så klart på täcket och inte under!) Jag brukar skylla på att de faktiskt är tunga och måste ha nått mjukt och skönt att sova på. Kudde förstår väl alla hundägare att en hund måste ha??? Mina ligger iaf alltid med huvudet på kudden. Täcket är bra för det kan man brassa varmt i tvättmaskinen så ofta man vill. Så det är även praktiskt skäl ;)

Kuddar har hon inte i korgen men hon har kuddar i soffan som hon sover i min vovve.. Att ha kuddar till vovvarna tycker jag inte alls är konstigt:D Min hund, hon har duntäcke i bilen (ska man åka när det är kallt kan hon ju frysa om rumpan) och hennes korg som hon har hemma är stor så den räcker till en Grandis. Man måste ju kunna ligga helt utsträckt i korgen tycker Nelly och hade det fått plats hade hon nog velat ha en större för nu måste hon böja lite på huvudet när hon ligger på rygg med tassarna spretande båda fram och bak.

Min hund visar verkligen sina känslor.
När man kommer hem så blir hon superglad och "pratar" hela tiden och ska pussa ihjäl en=P

Sedan kan hon bli väldigt sur/förnärmad ibland. Om man t.ex inte riktigt har tid att gå en lång promenad, utan det bara blir en kortare, då ser man riktigt hur sur hon blir. Vi brukar hinna med en lång promenad varje dag+ fritt spring sedan brukar vi även träna lite. Sedan tar vi även en lång på kvällen, men ibland på kvällarna hinner man inte den långa utan tar en kortare, så går man och sedan stannat man till och vänder. Då stannar hon, blänger på en och ser supersur ut. Sedan lunkar, alltså l u n k a r verkligen fram. Hon slääääppar tassarna efter sig och ser såå sur ut. Råkar man då skratta åt henne för att hon ser så rolig ut, ja kollar hon argt på en, och vänder sedan huvudet åt andra hållet eller sätter näsan i vädret=D

Sedan kan hon vara i sånt gosbehov ibland. Nu på kvällarna när det är rått och kallt ute brukar jag sitta i fåtöljen, med filt i knäet och då brukar hon vilja komma upp i knäet. Och det brukar hon få, med följden att hennes huvud brukar vara ivägen för tvn och mina knän domnar bort av tyngden;D
Men hon är så söt så jag låter henne hållas.

Och när vi ska gå och lägga oss, då ska hon ha mest plats i sängen, och gärna en bit av kudden. Och eftersom att hon ligger ytterst brukar jag få välja på att andas i hennes nacke elller väggen, vilket är mysigast? Man ser när man kommer in i rummet, så ser hon sååå nöjd ut och sträcker ut sig. Då blir man glad=)

Ibland när vi är ute och går, och hon får springa lös, då visar hon upp en lycklig hund, då riktigt lyser och glittrar hennes ögon. Hela hennes kropp utstålar styrka och glädje. Det är riktigt roligt att se.

En hund har inte speciellt många uttryck...snarare är det vi människor som har det samt inbillar oss att hunden har detsamma. Vi människor har flertalet uttryck när vi vill förmedla, det har inte en hund. Vi misstolkar oftast deras beteende.

Min hund visar väldigt tydligt vad han tycker. Sur, arg, irriterad, glad, nyfiken, busblickar osv.

Det man ser mest är väl när husse ska lägga sig i sängen. "Focus, gå ner ifrån min plats!"

Focus ligger blickstilla, öppnar ett öga försiktigt sedan blundar han och låtsas sova :D

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 662
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 710
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 532
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 879
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama