Vilka hundraser eller korsningar skulle ni aldrig skaffa?

Sv: Vilka hundraser eller korsningar skulle ni aldrig skaffa?

Jag skulle inte kunna tänka mig någon typ av kamphundsras, vinthundar, långhåriga saker eller små saker. Äh, nu orkar jag inte mer, man kan ju göra listan hur lång som helst.

Blandras har jag ju själv haft en fodertik ett år och jag skulle kunna ha en blandras om det råkade bli så men det skulle inte vara ett medvetet val att skaffa en och jag tror inte det kommer inträffa heller.

Är nog rätt kinkig och håller mig gärna till graciösa hundar ...läs VINTHUNDAR):D

Men hundar som aldrig skulle hamna i mitt hem är ROTTIS, AMSTAFF eller liknande ras. BC för att de är för krävande. Ingen MOPS eller BOXER,eller BULLDOGG för att de drägglar och låter för mycket när de andas och sover. Ingen liten knähund som pappillon eller chiuaua, går fett bort:D

Och BLANDRASER går helt bort för min del!

Skulle ej heller skaffa en Irish Softcoated Wheaten Terrier. Är 99% säker på att det var en sådan min ex-svärmor hade. Studsig och ouppfostrad, fet och äcklig i pälsen, luktade hund.

Den hunden var i såna fall både dåligt uppfostrad och ovårdad.

/Mysis med en ickestudsande och ej illakuktande wheaten

Den hunden var i såna fall både dåligt uppfostrad och ovårdad.

/Mysis med en ickestudsande och ej illakuktande wheaten
Jo, jag vet.

Tyvärr var jag extremt hundovan på den tiden (ingen i min närmsta familj och ingen av mina vänner hade hund) och första intrycket av en individ sätter sig och påverkar inställningen till arten hund i allmänhet och den ras man mött i synnerhet. Jag var nog ganska anti-hund tills det att jag träffade mannen... :eek:

Tyvärr var jag extremt hundovan på den tiden (ingen i min närmsta familj och ingen av mina vänner hade hund) och första intrycket av en individ sätter sig och påverkar inställningen till arten hund i allmänhet och den ras man mött i synnerhet. Jag var nog ganska anti-hund tills det att jag träffade mannen... :eek:

Jo, så brukar det ju kunna vara.

Fast jag har bättrat mig nu. :D

Dock har jag inte träffat någon annan softie än den ovan nämnda. :eek:

Nästan så jag måste ta mig en tripp ner till dig så du får träffa min urmysiga!
;)

Absolut:D Kan man ha en mer underbar individ och vän än en vinthund:banana:

*Absolut inga "kamphundar" ("bullkundar") som staff, amstaff, DA CC osv.
*De extrema jakthundarna
*Hundarna med lång rygg eller platt nos
*utställnings labrador
*Tunga raser
*"Wheaten" terrier och de flesta andra terriers med undantag för borderterrier

Finns många men några jag definitivt inte vill ha är:

Schäfer
Collie
Golden
Labbe
Bischon frise (stavning?)
Flatte
Silky terrier (vilken förfärlig päls)

det är MÅNGA hundar jag inte vill ha - men kan lista de jag absolut aldrig skulle vilja ha.

irländs varghund
schäfer
jack russel
parson russel
bedlington terrier
cairnterrier
foxterrier
airdale terrier
dvärg schnauzer
chihuahua
pumi
puli
bichon frisé

Egentligen finns det inte många raser som jag inte kan tänka mig. Rätt individ oavsett rastillhörighet kan hamna här. Dock går alla osunda raser bort omgående (typ engelsk bulldogg), jag har ingen lust att stödja den aveln.

Av övriga raser hittar du troligtvis aldrig en schäfer, schnauzer eller cane corso hos mig.

kl

Haha, det blir ju nästan alla..:p

Inga blandraser! Inga stövare och liknande raser. Ingen liten, men inte heller någon enorm ras. Ingen överdrivet långhårig och ingen naken. Listan kan göras riktigt lång:D

Som det berömda ordspråket säger:

"Den som inte har en vinthund får skylla sig själv"

:D

Det lät superbra ju:D:rofl: Tänk vilken underbar värld vi skulle ha om det bara fanns vinthundar!! Får väl helt enkelt skapa mig en egen värld:angel:

Hej Nu blev jag ledsen:cry:Vår underbara cane corso är så fin och jag har aldrig träffat en otrevlig sådan heller.Jag har ändå träffat 50 olika individer.Hur tänker du?Obs (Frågan är ställd på ett snällt sätt.):)Mvh Pluttlund

Beror på pälsen. Allt som påminner om Schäfer, Golden etc. med den ljusa tunna underullen som suger sig fast på ALLT.

Hej Nu blev jag ledsen:cry:Vår underbara cane corso är så fin och jag har aldrig träffat en otrevlig sådan heller.Jag har ändå träffat 50 olika individer.Hur tänker du?Obs (Frågan är ställd på ett snällt sätt.):)Mvh Pluttlund

Wicked skrev väl aldrig att rasen var otrevlig m.m, hon skrev att hon aldrig skulle äga någon
( + schäfer, schnauzer )

Hon vill inte ha en Cane Corso, thats it ..

Det finns säkert raser som du inte skulle vilja äga, även om rasen i sig är trevlig? :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 816
Senast: Otherside
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 755
Senast: Shark
·
Övr. Hund Jag kollar på hundannonser och slås av hur ofta man ser korsningar med Rottweiler/Schäfer. Är det en "vedertagen" blandning? Verkar...
2 3
Svar
47
· Visningar
39 497
Senast: _Amazing_
·
A
Övr. Hund Jag vill ha en hund. Riktigt mycket. Det är så illa att jag på senaste tiden till och med drömmer om hundar på nätterna. :crazy: (Inatt...
Svar
14
· Visningar
1 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka