G
Gilly
Sv: Vilka hundraser eller korsningar skulle ni aldrig skaffa?
*kl*
Det finns en del del jag INTE vill ha!
* Blandraser oavsett kombination. Finns inte för mig.
* Stora (det mesta över 45-50 cm) och/eller tyngre raser, mastiffer, schäfer, varghund mfl
* Håriga hundar (collie, utställningsspaniel, utstretrivers mfl)
* Draghundar/fjällhundar
* Nakenhundar. Urk.
* Chihuahua
* Spetsar
* Hundar med fysiska eller mentala problem
* Hundar med osunt eller överdrivet utseende
* Hundar som inte är intresserade av att jobba/röra på sig/träna
* Stövare, beagels, älghundar mfl. Dvs inrotade jakthundar som jagar sånt jag inte är intresserad av att jaga
* Dreggel-hundar
Jag gillar lite olika raser, men de går väl på liknande spår.. Och allt beror ju var man är i livet och hur läget ser ut. Men borderterriers, tyskterriers, jaktspaniel, jaktlabbe, korthårig griffon är väl just nu klara favoriter. Sen finns det ju fler raser som kanske inte passar mig just nu men som jag kan tänka mig när jag tex är gammal...
Gilly
*kl*
Det finns en del del jag INTE vill ha!
* Blandraser oavsett kombination. Finns inte för mig.
* Stora (det mesta över 45-50 cm) och/eller tyngre raser, mastiffer, schäfer, varghund mfl
* Håriga hundar (collie, utställningsspaniel, utstretrivers mfl)
* Draghundar/fjällhundar
* Nakenhundar. Urk.
* Chihuahua
* Spetsar
* Hundar med fysiska eller mentala problem
* Hundar med osunt eller överdrivet utseende
* Hundar som inte är intresserade av att jobba/röra på sig/träna
* Stövare, beagels, älghundar mfl. Dvs inrotade jakthundar som jagar sånt jag inte är intresserad av att jaga
* Dreggel-hundar
Jag gillar lite olika raser, men de går väl på liknande spår.. Och allt beror ju var man är i livet och hur läget ser ut. Men borderterriers, tyskterriers, jaktspaniel, jaktlabbe, korthårig griffon är väl just nu klara favoriter. Sen finns det ju fler raser som kanske inte passar mig just nu men som jag kan tänka mig när jag tex är gammal...
Gilly