vilka hästar

B

BabyGirlTabac

Tjenis :banana:

Skulle bara höra , vilken ras är vanligaste rasen att använda till distansritt , är rätt nyffiken på själva grenen också :d
Nån som har lust att förklara lite för mig ?!:bow:

Sv: vilka hästar

Jag är oxå nyfiken på grenen...
HAr läst en del men vill höra "live" berättelser.

Finns de nå distansritter i Västmanland/Sörmland?

De e väl araber kan tänkas;)

Läste på distanslistan, (tror jag). Om någon argentinsk ras som skulle vara lagom härdig och uthållig, något på C. Såg en annons faktiskt om sådana hästar till salu med här i Sverige, någon som vet vad det är för hästar?

:devil:

Araber, travare, (både varm och kallblodiga), diverse korsningar.
I klubben har vi en förvuxen welshponny som gått längre ritter.

Och en Nordsvensk brukshäst som låg 3'a på topplistan över svenska distanshästar -05 och 2'a i år!

Det vet jag inget om. Eftersom källkritik är så tråkigt så sa jag det som stod på distanslistan, och tog för givet att det stämde :angel:

CK... det stämmer sååå bra.. Sven är korsning kallblod/bruksnordis... .. Och han är på hugget, så alla araber fårpassasig.. där Sven tuffar fram i landet... hihi:) :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 631
Senast: Raderad medlem 149524
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
786
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 797
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 993
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar