Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

hej alla!
Var ett tag sen!
Måste säga att när jag bytte tränare till erik lundin så har mina hästar gått upp mera i egenskaper.
Kanske inte springer bättre precis... Men träningen :-)

Jaha så fösöker man sälja lite hästar igen då. Ibland förstår jag inte varför man sitter och hoppas att man ska kunna få igång nån kuse som tydligen inte vill bli bättre i min kärleksfulla :love: omsorj :smirk:

Men jag måste ju oxå skryta lite med en seger idag :)

Senast ändrad:

Grattis till Era fina framgångar! :)

Får jag skryta med en 6:e plats på mitt avelssto som gick direkt från avelboxen till ovalen?? :angel:

Jag bytte just från Erik Lundin eftersom hästarna tränade så enormt trögt med honom :D Men nu är det fart under hovarna.

Har lat ut ett sto på auktion också, kolla gärna på henne, Ultima Thule. Har inte varit direkt dålig på slutet (0-4-2-0-5-3 denna säsongen) men jag har inte råd att ha kvar henne, förbereder lite för nästa säsongs "tvåårs-boom" :D Hon är maxad på enorm och kan säkert bli intressant i aveln, om man inte vill tävla henne mer.

Någon mer med problem att komma in på sulky? :crazy:

JAG MÅSTE JU MATA HÄSTARNA!!! :angel:

Nu kan man nog komma in igen, fick iaf upp första sidan :D

KL

vad skulle ni betala för en 9 årig hisnande hingst som bara gått tre lopp och har 200 kr på sig?

bra :) pappa har nämligen en sån.. han är typ inne på sulky kanske en gång i månaden och jag tänkte att han kunde sälja den till mig men var rädd att den skulle sticka iväg i pris så jag inte skulle ha råd..

är det fusk föresten? :eek:

Du ska väl bara tänka på:
2.5 § Du bör vara väldigt försiktig när du lägger bud på en häst vars ägare du känner.

Men bara han visar alla egenskaper och du bjuder lågt så ska det inte vara några problem.

Jag betalade 7800kr för en ostartad 9 åring när jag var ny på sulky :angel: (kunde säljas ostartad pga säljarens ekonomi, jag har frågat dejwul om hur det kunde komma sig att han kunde säljas ostartad)

Priset kan sticka iväg, men det är inte alldeles för sannolikt. :)
Så länge man inte ger ett överpris på hästarna då man känner (eller "känner") säljaren tror och hoppas jag det är ok.

Jag glider väl in med en 3:e plats på ett (eventuellt) kommande avelssto (10 år). Hon tog i sin 20:e start pengar för hela 3:e gången :D - hennes 3:e tredjeplats. Bara andra starten i min regi dock, hon var HELT feltränad när jag köpte henne.

Hennes värden var när jag fick henne;
Löpteknik Fantastisk Psyke Skaplig
Kondition Skaplig Rytmik Knackig
Frambensmuskler Värdelös Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Oduglig

:o:o

Jag bytte just från Erik Lundin eftersom hästarna tränade så enormt trögt med honom :D Men nu är det fart under hovarna.

Har lat ut ett sto på auktion också, kolla gärna på henne, Ultima Thule. Har inte varit direkt dålig på slutet (0-4-2-0-5-3 denna säsongen) men jag har inte råd att ha kvar henne, förbereder lite för nästa säsongs "tvåårs-boom" :D Hon är maxad på enorm och kan säkert bli intressant i aveln, om man inte vill tävla henne mer.
Men då e de väl oxå slumpmässigt... vilken har du nu då???

har Per nilsson nu, hisnande på psyke. Men det är säkert lite olika det där med tränarna, vore ju tråkigt om någon speciell var överlägsen.

såg det :) jag satte rätt högt pris på henne men det var en chansning, antingen skulle jag ha bra betalt för henne eller så fick hon stanna. Häng med på budgivningen nu :D :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 646
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 863
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka