Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Stenstorps "xxx". Har bara en med gårdsnamnet än så länge men från och med nu ska alla döpas till det. Har inga namn på lager, brukar ha föräldrarnas namn i åtanke men det kan bli något helt annat också.

Döper mina till Ravens *nånting*...
En del namn ligger väl och "väntar" på rätt häst, annars har jag varit lat och använt japanska namn...

Så var det bara att vänta, och vänta och vänta lite till på nya säsongen...
Ska bli spännande att se om man får några fina föl den här säsongen :)

Hej alla Sulky användare. Besten93 heter jag på Sulky och tänkte med detta inlägg önska alla ett stort lycka till inför den nya säsongen. Nu är jag dock så ivrig vad gäller sulky så det blir tråkigt att vänta på uppdateringarna. Tar för lång tid. Ska bli spännande att se om man lyckas få fram några bra föl till denna säsong. Samt vad vissa av de man redan har kan prestera. Mina egna uppfödningar heter någonting på Sandemos efter författarinnan Margit Sandemo som jag läser väldigt mycket böcker av.
Har varit med några säsonger så är det någon som behöver hjälp kan ni söka upp mig på Sulky sidan och ställa frågor.
Ni kan även gå med i min liga Järvsöfaks om ni känner för det.

Det blev Järvsöfaks då han i nutid gör sån bra reklam för kallblodstravaren.

Kram på er.:banana:

Nu är jag dock så ivrig vad gäller sulky så det blir tråkigt att vänta på uppdateringarna. Tar för lång tid.

Håller med, det är svårt att hålla sig tills uppdateringarna är gjorda... :crazy:

Annars ser jag fram emot en ny säsong - hoppas på några bra avkommor - behöver verkligen påfyllning i kassan :smirk:

Hoppas att alla får en riktigt bra säsong!! :)

Hej alla Sulky användare. Besten93 heter jag på Sulky och tänkte med detta inlägg önska alla ett stort lycka till inför den nya säsongen. Nu är jag dock så ivrig vad gäller sulky så det blir tråkigt att vänta på uppdateringarna. Tar för lång tid. Ska bli spännande att se om man lyckas få fram några bra föl till denna säsong. Samt vad vissa av de man redan har kan prestera. Mina egna uppfödningar heter någonting på Sandemos efter författarinnan Margit Sandemo som jag läser väldigt mycket böcker av.
Har varit med några säsonger så är det någon som behöver hjälp kan ni söka upp mig på Sulky sidan och ställa frågor.
Ni kan även gå med i min liga Järvsöfaks om ni känner för det.

Det blev Järvsöfaks då han i nutid gör sån bra reklam för kallblodstravaren.

Kram på er.:banana:
Ditt namn känner jag igen från sulky ja!
Välkommen till buke ;-)
Eller du kanske varit här o vimlat länge?

Ditt namn känner jag igen från sulky ja!
Välkommen till buke ;-)
Eller du kanske varit här o vimlat länge?
Har ett par starthästar idag som jag ju vill veta hur de går för........
Undras just om man får några bra index på fölen.
Vad kan tänkas räknas som ett bra index för ett föL???

Bra index på fölen tycker jag är 20. dessa sparar jag själv om jag inte behöver pengarna:rofl:
Har även sparat föl som haft mindre i index bara för att jag är spänd på stammen.
Man "tycker" ju om sina "egna" hästar så mycket:love:

Hm här på Buke är jag inte så mycket mest för att snoka runt. Första gången jag är i denna tråden faktiskt.

Bra index på fölen tycker jag är 20. dessa sparar jag själv om jag inte behöver pengarna:rofl:
Har även sparat föl som haft mindre i index bara för att jag är spänd på stammen.

Följdfråga; Vad kan man få för pris på ett bra föl då?? Hur stor betydelse har stammen egentligen på ett föl med bra index osv? Är "sulky-folket" lika fåfänga som "vanligt folk" och måste ha "märkesstam" (Missförstå mig gärna rätt :D)

Man "tycker" ju om sina "egna" hästar så mycket:love:

Jo tack, jag har alldeles för svårt att skiljas från mina små älsklingar! :cry:

Hur nu det är möjligt när det bara är ettor och nollor i cyberspace!! :devil:

Hm här på Buke är jag inte så mycket mest för att snoka runt. Första gången jag är i denna tråden faktiskt.

Någon gång skall vara den första!! ;)
Välkommen hit och fortsätt gärna skriva - jag behöver alla tips jag kan få!! :D

Följdfråga; Vad kan man få för pris på ett bra föl då?? Hur stor betydelse har stammen egentligen på ett föl med bra index osv? Är "sulky-folket" lika fåfänga som "vanligt folk" och måste ha "märkesstam" (Missförstå mig gärna rätt :D)

Jag fick runt 1200000 för ett stoföl med index 23 (har jag för mig). Pappan har jag dålig koll på, men det var mammans första föl och en av mina egna uppfödningar. Ett bukeföl var det iaf ;)

jag fick 3,4 miljoner för ett föl som hade 22 i index när den föddes. Bra pappa. Kommer inte på vem det var men fölet heter Race Forever. Tror jag (måste kolla upp)

Jag själv kollar mycket på stammarna när jag ska köpa eller avla. Kollar alltid hingstens avkommor, om de startat tidigt och hur många som startat osv. Ibland chansar jag med egen hingst eller en ny hingst bara de ser bra ut resultatmässigt eller har hisnande egenskaper . Vill inte ha för gamla hingstar heller.
Kollar även hingstens pappa och mamma. Men lägger inte allför stor vikt vid dem.
Det är en djungel att hitta rätt och än så länge har jag inte fött upp någon stjärna vad jag vet. Men årets 1åringar verkar mycket lovande. Hoppas säsongens nya föl ser bättre ut vid födseln bara.

Går du igenom avkomma för avkomma då o kollar om dom startat unga, eller du kollar bara om många tex tvåvåringar har startat?

Måste man inte vara "bukekändis" för att sälja för dom där priserna???

Hoppas nu ja får några bra så ska ja sälja!!

Finns de inge liten länk eller nåt så man kan veta hur de gick med starterna idag....?!?!?
:-D

Jag har sulky är ny där. Gick med när det var två väckor kvar på s23. En fråga till er som är insatta vart ser jag indexen på hästen någonstans?
Föressten jag heter K-Trotters där. Har spenderat det mesta av mina pengar och gjort flera fel köp. Det går inte så bra för mig med andra ord .

Jag har sulky är ny där. Gick med när det var två väckor kvar på s23. En fråga till er som är insatta vart ser jag indexen på hästen någonstans?
Föressten jag heter K-Trotters där. Har spenderat det mesta av mina pengar och gjort flera fel köp. Det går inte så bra för mig med andra ord .
Tyävrr går inte indexet att se. Det får du räkna ut själv.
Gör så här: Gå in på hjälpsidan och ta den där listan där alla benämningar som dom olika förmågrona kan ha från misserabel till hisnande.
Dom står ju i ordning, det sämsta har ju en 1:a framför sig, nästa en 2:a. Alltså 1.Misserabel osv.

Sedan tar du din hästs alla förmågor, byter ut förmågan till en siffra istället och plussar ihop det.

Förstår du min förklaring???

O du, jag har heller inga pengar... Lyckades sälja en för 5000 nu förra veckan så jag låg inte så nära 0 längre.......

Lycka till!!!!!!

nu när jag kollade sist låg jag bara 20.000 minus. rätt bra för att ha haft typ 400.000 i straff. haha.dock ahr det gått segt tt komma ner i bara 20.000 minus. undrade därett tag hur lne man får ligga på minus..?

Ny säsong...

Nu är jag less på att vänta!!! :(

Men får väl hålla mig till tåls tills imorgon... :angel:

Hoppas på BRA föl, om alla kunde ligga på +20 skulle jag vara nöjd :D (jag vet, önsketänkande... :devil:)

jag startar dom hela tiden men ingen har vunnit på ett tag men la ut en som avelshingst och han blev fullbokad osv..små bäckar....måste nog sälja av en hel del snart igen för att ha råd....:( vill inte haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 656
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 877
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka