Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Mina nya föl:
Face my Back, hingst. Index 15
Face my Pride, sto. Index 21
Face of Heat, hingst. Index 18
Face the Devil, hingst. Index 17

Hej alla Sulky spelare.
Ja mina nuvarande föl har då inte gjort något större intryck på mig.
15
16
18
19
19
19
Men det kan ni ju se på min stallsida längst ner.
däremot fick jag 3 rekomenderade ston denna säsong:angel:

Inga vidare föl här...
Ett föl (Ravens Castor) på index 21 med värden på rätt ställen är väl det bästa, får hålla tummarna att den maxar högt :)
Tre avelsrek ston, inte helt fel.
Har fortfarande 3 ofödda föl att hoppas på.
Blir väl att pensionera en del föl nästa vecka :(

Att investera pengar i ligorna... jag trodde först att det var dom pengarna som skulle användas som prispengar till ligaloppen. Men så verkar det ju inte vara om du kunnat göra ett ligalopp trots den enda tusenlappen i kassan. Nån som vet?

Jag har fått döpa mina till "Jazzt" - utan '-tecknet (skulle varit Jazz't) istället eftersom dejwul inte tänker lägga in detta tecken igen... :mad:

Jag är riktigt ilsken. Skulle ju reservera namnfras den här säsongen!! Nu får jag vänta ytterligare en säsong - när jag hade ett fungerande stallnamn... Ursäkta men det är så J#¤$@%#A puckat så det finns inte!!! Jag är inte arg, nej då... inte alls! :mad:

Har dock begärt att jag ska få döpa om de jag har - men det kan jag väl se mig i stjärnorna efter oxå antar jag... :cry:

Har anmält en treåring till ligaloppet iaf, men är glad om hon tar peng.

Ja, så har man räknat, och räknat, och räknat... Får det inte bättre än till 20 på bästa fölet ändå... :( Med enorma föräldrar! :)

14, 15, 16, 16, 17, 18, 18, 19, 19 och 20 är resultaten hittills. 3 nya fölisar väntas nästa vecka. Där en har hisnande föräldrar - hoppas verkligen på den! :)
Kan man få betalt något för en "tjuga" till fölunge?? Oduglig på allt utan frambensmuskler där hon är värdelös.

Sen har jag ett sto efter Big A (tyvärr bara lysande) som är betäckt nu, med en hisnande hingst, hoppas att det kan bli något oxå! :)

Runsan gnuggar sig i ögonen, ena fölet 26 i index! Är inte det rätt bra, eller? :angel: Hon är efter min helt oprövade a-rankade enormhingst och undan ett sto vars avkommor inte hunnit tävla än.
Andra fölet fick 19.

Men hörni vad säger ni om 26 för ett föl? Något att hoppas på?

Vilken gigant!!! :)

GRATTIS!! :banana:

28 är ju lixom max på en nykläckt fölunge!!

Har hört talas om en med 24, men aldrig mer än så, mycket ovanligt vad jag vet!

Säg det på ett av sulky-forumen och du kan säkert få HUR mycket stålar som helst för den! :D

Åh där ser man :) Visste inte att 28 var max. Känns ju jättekul eftersom det är min egen hingst, hans första avkomma.
Åh nej du här ska inte säljas :angel: :devil: Här ska springas in pengar ;) Är så nöjd med namnet också, Stenstorps Calibra, efter Bugrapids Shooter :p

Det här med att reservera en namnfras. Är det typ om nån försöker använda det namnet så kommer det direkt upp att det inte går för dom eller????

De e väl ingen annan som kan tänkas heta Allamåla får ja hoppas.

Jaså, har dejwul sagt att han inte vill inför ```???
Det står att DENNA säsong kan använda åäö. Vadå går de inte nästa säsong då eller?

Jaja, lite pengar insprungna idag. Hoppas jag flyter ifrån minus snart.
Skulle vilja betcka en till nu.....

Jepp, jag mailade och fick till svar att å, ä och ö är ok igen, men inga andra. :(

Jo, om någon försöker döpa dem till t ex "Allamåla" så kommer det upp något kryptiskt (längst upp, som det brukar när något är "fel") om att det endast är för elitmedlemmar och vilken fras det är.

Försökte döpa en häst till "Jazzt Pure Magic" men se det gick ju inte eftersom "Magic" var reserverat... Blev "Jazzt Ren Magik" istället - inte riktigt samma sak men vad göra?? :confused:
Har inte fått svar på min förfrågan om att döpa om hästarna än heller, det är ju bara 11 det handlar om och endast ett fjuttigt tecken så jag hoppas h*n går med på det! :bow:

Anmälde "en hög" hästar idag - borde träna lite till, men jag behöver stålar oxå så jag hoppas att de kan bli 2-4 i alla fall...

Mina första föl! :bump:
Araneas Cityboy, hingst 20 index
Araneas JellyBelly, hingst 19 index

KOlla lopp 113662.
Varför kom min sambos häst sist? Den stod relativt bra inne o var den ända hästen som hade värmt bra.
Normal inställning. Alltid haft. Hade två raka.

Finns många anledningar till att den kommer sist.

Bl a;
* Det är en treåring som möter äldre hästar = de äldre har haft mer träning, 3 -> 5 år = 24 st fler träningar, 3 -> 8 år = 60 st...
* Den som blev 3:a har t ex inte startat på typ en månad = förbättrad sedan senaste starten, med tur; 4 steg,
* Att den värmt bra betyder egentligen enbart att den vann sist sista lopp innan den här starten. Det påverkar lite i positiv riktning (om två hästar med samma "kvalité" på alla förmågorna kan jag tänka mig att den med bra värmning kommer före den som har normal/dålig), men kan knappast kompensera träning.

Enkel matte egentligen ;)

ja men jag kan inte enkel matte för den delen heller ... ;-)

jaja, jag fick en liten slant på min häst alla fall :-)

Näe, matte är inte min starka sida heller - just nu "rasar" ekonomin i mitt stall så om ca 4 veckor kommer jag börja hamna på minus om jag inte gör något drastiskt!! :o

Vore bra om jag kunde få en hisnande avkomma lite fort som någon ville betala ett par hundra tusen för :angel:
Vill ju inte sälja av "alla" mina hästar :cry: när jag börjar få bra sådana (som jag är alldeles för fäst vid)... :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 656
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 877
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka