Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Fast man får väl ligga minus eller? Såhär står det på Sulky:

Ekonomi
Här visas stallets ekonomi. Hur mycket pengar stallet har visas längst upp på sidan. Hamnar du under -150 000 kr kommer en av dina hästar att anmälas till auktion, om du inte själv hinner rätta till problemet. Är man konkursvarnad kan man inte betäcka några ston.

ja men jag ligger inte 150 000 minus ännu..
O mina ston är tack o lov redan betäckta.
Hoppas på att tjäna nån slant så ja kan bli plus.
Lade ut några till på auktion... llite billigare.

Beror lite på skulle jag vilja säga. Det är en sak om man har +100 avkommor "runt om" på sulky som drar in lite slantar till stallet, har bra avelshingstar man kan tjäna pengar på och några bra starthästar. Har man tur (och givetvis skicklighet) och köper/säljer vid rätt tid och fått "rätt häst" så kan man säkert bli framgångsrik fort, som vissa blivit.

Men det är bara att räkna på det - 70kr för foder (samtliga hästar) och 100-200kr för tränare (endast tävlings- och träningshästar). Sedan har du boxhyra på 50kr per box (inte de första 20 boxarna). Tycker du det är värt det förhållande till dina inkomster så är det helt klart värt det! Du kan alltid prova ett par veckor och tycker du inte det är värt det är det bara att sälja av några boxar igen. :)

ja.... jag hade ju 30 boxar ett tag. sedan bytte jag tillbaka. o nu e ja på 30 igen.
Men ja ska sälja av lite hästar sen o hoppas på mina nya föl blir ena riktigta stjärnor!! :-)

Min polle blidde trea idag så det blev + 1200 (brutto)

jag har lagt ut min hingst :D
den har bara fått en avkomma så den har inte kunnat bli rekomenderad.. Men den han fått har tjänat över 50 tusen iaf.. du kan ju chansa ;) Blue Worthless heter han

Jag menade att om du tror att du kommer att börja köra in lite pengar snart är det ingen katastrof att ligga på ett litet minus nu, eftersom ingenting händer innan du kommit upp i 150.000:- minus. Om det är så, att du tror att du får in prispengar snart, är det alltså ingen panik med att lägga ut din 1-åring som har enorm till auktion, utan det kanske ordnar sig ändå. :)

Har anmält alla min ettåringar :-)
Nån krona kanske man kan tjäna när dom blir två.

Tips på hingst. Fox Walts. Jag har ett hisnande föl efter honom (mamman okänd) samt en enorm o då var mamman bara fantastisk.

KL

har ju tänkt göra om propositionerna lite till nästa säsong då vissa lopp var svåra att fylla.. så kom gärna med ideer

så här ser det ut nu

3åriga hingstar
3åriga ston
Högst 50 000 kr
Högst 100 000 kr
Högst 150 000 kr
Högst 500 000 kr
Minst 100 000 kr
Bukemästaren (inbjudningslopp)

har tänkt ta bort högst 500 000
och ändre högst 150 till 200
och sedan lägga till ett lägre klass lopp..
vad tror ni?

vad tror ni om det här?

3 åringar
Högst 5 000 kr
Högst 20 000 kr
Högst 50 000 kr
Högst 100 000 kr
Högst 200 000 kr
Minst 75 000 kr
Bukemästaren (inbjudningslopp)**

sen får vi väl se under säsongen vilka som blir fyllda fort vilka som inte blir fyllda

du vet att du inte behöver vänta tills säsongen är slut för att bli elitmedlem? När du betalar in så blir du elitmedlem i 12 veckor från det datumet.. lika långt som en säsong men elitmedlemskapet bestäms inte av säsongens början och slut

Jahaaaa, jag trodde det var så ;)
Nä men jag kör på nästa säsong. När börjar den?

Heeeeelt OT, men jag kan inte låta bli! :D

tinafinis; är du alltid uppe mitt i natten?? ;)

Hur har säsongen gått för er? är ni nöjda? hade ni något mål för säsongne och uppnåddes det?
Själv är jag väldigt nöjd. Har äntligen fått lite snurr på hästarna. hade 50.000kr som mål, och nu är det tom. över 60'. Hoppas hästarna fortsätter plocka pengar nästa säsong. Blir av med gammelhingsten nu som går i pension, synd, för han har hittat formen på slutet med två raka segrar.
Annars ser jag mer fram emot nästnästa säsong när mina föl kommer ut på banan. har två enorm-maxade bland dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 656
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 877
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka