Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

_Runaway_ Säsongen har gått uselt o nästa vecka lär jag hamna på minus.
Hoppsa jag kan få lite sålt alla fall.

missdragon: Jobbar natten så något får man ju förgylla dom sega timmarna med!!! Detta är ett bra alternativ ;-)

kl
Jag är medlem och akiv:banana: stallnamn H.C. användare Pimmira..
Just ja, är elitmedlem;) fast jag kan inte påstå att jag lärt mejj hälften än:P

Jodå, jag är halvnöjd med min säsong. Kunde har varit bättre men mina pållar har hittat formen nu så de är nu den senaste veckan som pengarna har rullat in..

Min målsättning för säsong 23 var;

Utöka beståndet av fölmärrar till ca 10 st inför nästa säsong (KLAR - har i dagsläget 10 men efter säsongsskiftet är de 13 st)
Vinna 10 lopp (vunnit 9, blir nog inte fler tyvärr)
100 000kr insprungna (ligger idag på 143 580 kr och med lite, lite tur kanske det blir 150' då jag har två starter kvar denna säsong)
Topp 10 i Buke-ligan (ligger 10:a just nu :crazy: - med enjoyable hack i häl, hoppas jag kan hålla undan ;))

Så jag får väl säga att jag är mer än nöjd med säsongen - även om det gick rysligt bra fram till vecka 6 (uppe i 100 000kr insprunget redan då) och väldigt segt efter det... :(

Nästa säsong blir tuffare då jag inte har så mkt starthästar att tillgå...

Aha! :)
Det är en del som har det bra - sitta och surfa på arbetstid! ;) :angel:

då tycker jag att du ska bli medlem i ligan!

Ingen vidare säsong för mitt stall... hade ett mål på 300' men hamnade på drygt 200'.
Många föl, några lovande, men inga blivande stjärnor direkt. Några helt ok 2-åringar men inte så mkt annat.
Får hoppas på bättre lycka nästa säsong....

Jag tjänade väl nåt på 23 tusen..... blä. vad gör jag för fel...

Jo jag har inte så mycket annat att göra på natten....
har snart pluggat klart o vill gå tillbaka till dagen. eller alla fall ta tjänstledigt från natten så jag kan återgå till livet!

Under "mitt stall" finns det "ligor" - gå in där; som nummer 7 i listan med flest medlemmar ligger Bukefalos - klicka in där och längst ned på sidan finns en knapp "ansök" - klicka där så kommer lillcaksa att lägga till dig (hoppas och tror jag iaf :angel:)

Jag har tre hingstar ute som avelshingstar nu - om det är någon som har något kvar att betäcka för att hinna få första träning v.1 :idea:
Helmer J, hisnande; 9 avkommor (varav 5 ofödda)
Fjant Tratten, enorm, b-rank, steg 1; 8 avkommor (varav 4 ofödda)
Dancing f.e, hisnande; 4 avkommor (varav 4 ofödda)

"Fjanten" har sprungit in 40 200kr denna säsong på 9 försök (3 vinster), trots hård matchning - hans bästa säsong (och sista...) i karriären!

Om det nu är någon som vågar testa relativt oprövade hingstar! :)
Kan bara säga att mina kusar ser lovande ut hittills i alla fall! :bump:

Senast ändrad av en moderator:

måste bara säga det att fox walts har gett mig o framförallt min sambo mycket bra föl.
ELler alla fall så verkar dom utvecklas bra o fort.
Om vi ser till min sambo som betäckte med honom mitt i säsongen har hisnande på ett föl samt enorm (ej maxad) på ett annat.
Han lär väl bli lika använd som multilevel avenue sedan som inte får användas mer.

Hoppas jag lyckas få fram en hingst som jag slipper sälja som jag kan använda.

Nä dom får väl inte det när som betäckt mer än 700. Ägaren skrev de till mig när jag fråga honom.
Han får dock använda han själv.

Sicken tur att jag har en avkomma efter honom redan då - jag köpte in ett enormt sto efter han i början av säsongen - en ettåring. Får väl hålla på den då :D

Okej, då är det inte många dagar kvar innan det är dax att döpa alla nya föl! :)

Hur gör ni när ni döper? Har ni något "system" eller tar ni bara "något ur luften"?? Döper ni med samma bokstäver till alla under en säsong, eller anpassar ni efter stoet och hingsten. Lägger ni något värde i om den ser "lovande ut"? Har ni namnförslag som "ligger och väntar" eller kommer ni på dem när ni ska döpa?

Jag är nyfiken på hur ni tänker! :bow:

Själv har jag "ett lager" av namn som jag försöker passa ihop med stoet och hingsten samt även om den ser bra ut eller inte, givetvis försöker jag anpassa namnen till om det är ett sto eller en hingst oxå. Jag har inga system som "alla födda säsong 24 skall börja på bokstaven A" eller motsvarande. Ska försöka rikta in mig på olika teman istället, får se hur det blir :D

Mina heter alltid Björsgrops nånting.. sen brukar jag försöka koppla det till pappan.. men nu ska jag börja använda egen hingst.. så jag blir väl att ta det första som jag kommer att tänka på när jag fått fölet..

alla mina uppfödnigar heter nåt med Allamåla. Sen kan de bli namn jag bara kommer på eller nån som jag känner.
Jag är inte så bra på de där.
Har införskaffat en katt i verkligenheen utan namn...

Mina heter något med "Jazz't" - Som "Just" fast med annorlunda stavning ;) - måste ju passa mitt nick oxå :D

Mina pållar döper jag till "Enjoy" nånting. Oftast har de nån anknytning till modern eller fadern..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 656
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 877
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka