Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

ja det kanske han var.. men inte innan jag åkte till jobbet iaf.. tyvärr.. va bara en annan steg tre hingst ute då..

Knapplån

Någon som har lust att ranka mina hästar i dagens lopp? :)

Lopp 103008: Civil's Caviar
Lopp 104042: Dr Alban
Lopp 104091: Bugrapids Shooter
Lopp 104127: Can Can Kasp

Hur brukar ni tänka när det gäller starter? Har ni någon viss tid emellan, väntar ni på absolut rätt lopp eller har ni ingen plan alls?

Jag som hade tänkt sälja ut en del hästar har istället börjat bjuda på lite för många. Men har fått hem några bra nu och borde få ungefär lika mkt för ett 8-årigt dåligt sto som jag köpte ett annat 8-årigt A-rankat för igår. Så får hoppas det går ungefär lika ut ;) Sen får jag väl hoppas att dessas braighet i träningsform funkar lika bra i aveln!

Har lagt ut ett sto på auktionen, får det inte att funka, men kan säkert bli en riktigt fin häst! Hon har börjat bra men tappat lite på slutet.
Can Can Kasp, 2 år, har gjort sex starter, 1-1-1, har tre nollor på slutet dock. B-rankad, maxvärde är lysande.

Jag tänker inte alls. Anmäler bara till passande lopp påäng eller pengar än så länge.
Dom där lite bättre loppen syns inte ens i min lista...

Hoppas nån kan svara relativt snabbt nu.
Men nästa vecka blir hästarna ett år äldre, vad ska jag då anmäla min tvååring till för nåt nu???
Jag kan ju fortfarande anmäla till treåringslopp.
HUr funkar de?
Nån som vet här eller jag ska ställa fråga till nån på sidan??
Känns som om man får snabbare svar här nämnigen.

Inte snabb men...
Om du har en tvååring nu så är den antagligen tre när loppet körs. Du lär märka när du anmäler vad du inte kan anmäla till...
Du kan även anmäla dom ettåringarna du har nu till tvååringslopp!

Tror ni det kommer ut några bra avelshingstar inatt/imorgon?

Okej. nu har jag bestämt mig för att sälja B. dåre och B. påve. De har båda startat idag i samma lopp. Kom etta och två.. slå det om ni kan :P haha.. pga starten kan jag inte lägga ut idag.. men imorrn eller om jag är vaken efter 12. Mer info om dom finns längre bak i denna tråd!

Intresserad nån?

Jag bara funderar på om hästen kommer KUNNA starta i de loppet??? En gång anmälde jag en häst som veckan efter var för gammal.
Ingen kusk stod det bara.
Så om ja nu anmäler till tvååringslopp, o får starta (fast den e tre) har min häst bättre chans då den är mer erfaren???
O om ja anmäler till treåringslopp, då kanske de finns fyraåringar där....???

Anmäler du en häst som kommer att vara tre år när loppet körs till ett tvååringslopp så kommer det upp "kriterierna är inte uppfyllda, hästen kommer vara tre år när loppet körs" eller nått sånt där..

På alla hästar jag har haft har det stått när jag har försökt anmäla att hästen är för gammal när loppet körs.
Det var inte ett poänglopp du försökte anmäla till när anmälan försvann?

Lillcaksa - det går att anmäla till auktion samma dag som hästarna springer lopp. Tryck bara på startanmäl och gå sen tillbaka till hästens sida.

Nej de går inte att anmäla till auktion samma dag. Jag har försäkt ett hur mkt som helst men utan resultat..

Och jag har lyckats på alla hästar jag har sålt denna vecka (~5 stycken)!?

På alla hästar jag har haft har det stått när jag har försökt anmäla att hästen är för gammal när loppet körs.
Det var inte ett poänglopp du försökte anmäla till när anmälan försvann?

Lillcaksa - det går att anmäla till auktion samma dag som hästarna springer lopp. Tryck bara på startanmäl och gå sen tillbaka till hästens sida.
Vet inte.
Men jag provade alla fall att anmäla min nuvarnade tvååring till ett tvåårslopp (då han e tre). Dock skulle jag bara se om det fungerade. Jag kom ända tills jag skulle välja kusk, sen vågade jag inte mer OM det skulle fungera. Vill ju inte förlora nåt på att han blir struken.

Funderar ändå på att pausa honom en vecka eller nåt.

Hur brukar ni tänka när det gäller starter? Har ni någon viss tid emellan, väntar ni på absolut rätt lopp eller har ni ingen plan alls?

Just nu har jag ingen plan alls, men så småningom så "måste" jag väl nästan det antar jag... :angel:
Började ju denna säsong så jag ser det som lite "kom igång". Har gått skapligt ändå får jag säga :D

Kom bara ihåg att sidan ligger nere nu ~mån-tis, hur det funkar med auktioner under den tiden har jag dålig koll på, men det kan hända att man måste ha koll på att man leder auktionen inatt...

lägger ut henne för en tusing nu då..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 841
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V