Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Jag gillar verkligen drink and drive :) har två efter honom..

Måste bara fråga en sak ang ett inlägg lenan har gjort på forumet.

Först skriver hon att ett antal av hennes hingstar ska läggas ut på onsdag. I nästa inlägg skriver hon att alla utom en är fullbokade.

Kan man alltså boka hingstar innan de släpps ut? Hur funkar det isf, kommer man överrens om en tid?

Har ni koll på hur det är om man kan anmäla sina hästar som avelshingstar eller betäcka med dom samtidigt som det tävlar?

Man kan använda dom som avelshingstar samt avelsvärdera och lägga ut som avelshingst samtidigt som de tävlar.
Men notera att hingsten måste vara avelsvärderad för att läggas ut och för att bli de måste hingsten ha minst 4 avkommer.

Kanske var lite otydlig...
Jag la ut en del av mina hingstar i Onsdags och kan lägga ut dom nu på Onsdag igen. Dom är alltså fulltecknade för den första veckan dom var tillgängliga. :)

vad har du för hingstar då? och vilket tid har du tänkt lägga ut dom?

Nej man kan inte boka hingstar. Däremot går det ju att komma överens om en tid.

:bump:

Kolla i forumet i avelshingsttråden. Kommer att lägga ut dom någon gång under onsdag kväll. Vet inte exakt vilken tid. Är det någon som är intresserad så kan vi säkert komma överens. :)

Det är hur lämpliga de är som avelshästar (hur bra avkommor de lämnar efter sig). Man kan avelsvärdera både ston och hingstar en gång per säsong.

Jaha, blidde drinnk and drive nu på mitt sto. får hoppas de blir nåt.
funderade ju lite på honom....

åhh va han ute.. det missade jag.. betäckte alla mina imorse..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 840
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka