Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Om du tittar på avkommorna som Lillens pappa har lämnat så är han inte kass alls..
Och vilken är den andra hästen? Har bara en ute som går att bjuda på..
Såg de sen om pappan! KOstigt att han själv inte tjänat en krona.
Nä ja hade nog missuppfattat att du hade två hästar ute!
Ikväll eller imorgon stter jag ut en B-rankad häst om hon inte tjänar nårra pengar i loppet ikväll!!! Allamålas Rihanna.

lånar knapp

En lite fundering här från lilla mig.. När ni föder upp hästar, hur mycket tränar ni upp dom innan försäljning? Vid vilken ålder säljer ni?

Jag har inte kommit så långt att jag lyckats sälja någon än (har lite svårt att göra mig av med dem oxå, precis som IRL... :angel:)

Men det beror väl lite på vad man vill uppnå. Att sälja en 1 åring maxad på fantastisk är kanske lite som att skjuta sig själv i foten? Det är vad jag inbillar mig iaf. Det lär väl inte vara många som bjuder på en sån? enjoyable eller någon annan med längre kunskap från sulky har väl kanske mer erfarenhet av just den biten? :)

Om man skall sälja dem som föl/1 åring kan det ju kanske vara bra om de är bra tränade men med okänt maxvärde? Jag bara spånar nu.
Hur lång tid är det "brukligt" att man kan träna upp max på någon förmåga?

hmm jag har varit helt off i mitt stall :p först NU fattade jag hur man tränade :p så nu börjar det gå bättre.. har fått en fölis också:angel:

hugger sista

Fler som börjar känna press inför ligaloppen? :angel: faan hästjävlar, snart är det bukelopp, ni måste vara formstarka :devil:

jag tycker det är mycket roligare att vara elitmedlem! praktiskt att se träningsrapporterna framförallt.

Tycker jag iaf :p

Och till alla, ni får passa er, jag tar ut min bästa häst Chateaubraind MW i lopp, mohahahahaha

*skämtar*

Vaddå? Lägga ut min bästa?
Johopp då, om de inte finns nått annat som passa..
Då kör han skiten ur er *asg*

haha :D
hallå, när får man egentligen hem hästar som man har ropat hem på auktion? har väntat hela dagen.

Snart bukelopp!?
Det fattas väl 9 personer för det och tillströmningen verkar inte vara så himla stor...

Jag tävlar hästarna som tvååringar men bara om de har nått en viss nivå i träningen (max kondition anständig psyke) sen i slutet av säsongen säljer jag ett par av dem, beroende på hur många hästar jag har. Vill inte behöva bygga ut.

nej.. man måste va 20 om ja minns rätt.. å vi är 16..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 840
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur