Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Jag tycker Magic Nix ser ut att kunna ta pengar iaf, jag har fortfarande lite svårt att bedömma motstånd och form... (om man bortser från att jag satte SP på Blixt Pointer idag när han vann :D)

Hugo Höglund och North Brodde ser ut att ha ok form, annars är det din jag skulle satsa på!

Min Annawithbaloons hade dålig form när hon gick och vann häromdagen, jag var toksnopen...

Oh jisses! Måste kännas hemskt å tänka att de är sista semesterdagen idag :eek:
Själv har man "semester" i tre veckor till, gött..

nu blir jag lite avis.... Lust att ge bort ett par stycken?? ;)

Nädu :devil: dom behåller jag själv, även fast jag längtar som en tok tillbaka till skolan..
Nästan så jag flyger ur mig själv för ja är så jäkla nervig av mig..

Jag tänkte sälja 4 ston som är i avelsåldern, men börjar nu fundera på vad som egentligen är bäst.
Man kanske kan få lite bättre betalt för dom nu innan v12, men samtidigt så kan jag ju få några fler föl utan att behöva göra avelsston av dom stona som jag hade tänkt spara...

Vad tror ni man tjänar bäst på?

Vad ligger indexen på i de olika rankningarna?

Det finns inget bestämt index. Rankningen beror på hur bra tränad hästen är och vad som är en bra tränad häst är det väl bara dewjul som vet.
Sen är det olika rankningar i alla årskullar. Och rankningen uppdateras varje vecka tror jag. Så en B-rankad häst kan höja sin rankning eller sänka den beroende på hur den har blivit tränad.

Men varför sälja en A-rankad häst? Fungerar inte längre i stallet?
Hur menar du? Nollor i raden eller?
Tränar du fel eller de händer de i nget med träningen?
Gillar hästarna ägarbyten eller, som i verkligeheten?

Sen måste jag fråga om ni vet om hästarna mår bra av att pausa ett par veckor från lopp eller det bara är att starta på???

Hej hopp!

AAAh, jag har inte möjlighet att betäcka innan vecka 12. Fasen! Den av mina tre fölmärrar som e nåt sånär vettig kan ja betcäka den 29 aug!
Jag får väl vänta då eller göra ett impulsköp på nåt avelsto.

Ge mig tips på hur jag sållar i auktionben så jag typ bara hittar avelsston.

Sen skulle jag fråga om det tar exakt en vecka för stoet att föla? så om jag betäcker den 6:e augusti så kommer fölet på måndagen vecka efter, alltså v 1?????

Ursäkta om jag är lite frågvis...

Hon har två nollor på raken nu, och själv känner jag att hon inte funkar hos mig längre, behöver en annan tränare?
Sen om nån är ute efter en fölmärr så är hon ett utmärkt alternativ då hon bara får tävla nästa säsong..

AAAh, jag har inte möjlighet att betäcka innan vecka 12. Fasen! Den av mina tre fölmärrar som e nåt sånär vettig kan ja betcäka den 29 aug!
Jag får väl vänta då eller göra ett impulsköp på nåt avelsto.

Ge mig tips på hur jag sållar i auktionben så jag typ bara hittar avelsston.

Sen skulle jag fråga om det tar exakt en vecka för stoet att föla? så om jag betäcker den 6:e augusti så kommer fölet på måndagen vecka efter, alltså v 1?????

Ursäkta om jag är lite frågvis...

Det tar exakt en vecka, ja..

Så länge hästen är i bra form så äre bara att fortsätta att starta, en om hästen är i dålig form är de bra att vila lite, träna och sen starta igen och se om hon fungerar bättre..

hörde annars att om det stod att dom var i dålig form var de bara att starta på så blev dom bra....?

Vad heter din häst som e till salu då? Jag har bokmärkt två st nu som ja tänkte försöka mig på att få.

Jag har två st.

Lillen on Line, A-rankad
50 starter, 2-5-6
Prispengar: 52 660 kr
Utropspris: 1000 kr

Keepmeinthefamily
8 starter, 1-2-1,
Prispengar: 11 080 kr
Utropspris: 500
Keepmeinthefamily säljer jag bara för att jag rensar ut lite. Kul för dom lite mindre stallen att få en bra häst, och de är han...

så, scch :angel:Gör ingen reklam för keepmeinthefamily nu ;) han verkade intressant, jag bjöd. får se hur länge jag hänger kvar, jag gav mig vad gäller Lillen on line.

Haha :p
Såg nu att du hade bjudit :)
Om du vinner får du en bra häst iaf, tyvärr är han orankad..

Grattis! :)

Fick själv en tredje plats och en oplacerad... Så jag är bara halvnöjd :angel:
Båda hade dålig värmning. Har ni märkt "hur mycket" en dålig värmning påverkar loppen?? Har inte tillräckligt med "lopp innanför västen" (:D) än för att göra en bedömning av det.

Ibland kan värmningarna påverka, ibland inte..

Jag är nöjd med min häst iaf, men det beror på vad de är för häst. Om de hade varit en annan mkt bättre häst hade jag nog varit skitsur, men nu helt nöjd..

Grattis själv :)

äsch jag missade slutspurten av bjudningen på din pålle, var ute och klockade min riktiga häst istället ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 638
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 839
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka