Vilka här har Sulky?

Zuzzi

Trådstartare
Alltså travspelet på internet där man tränar, tävlar och avlar travhästar? Skulle vara intressant å höra om de finns några andra ;)

tidskrävande men kul när man kommer igång :p
 
Sv: Vilka här har Sulky?

jag var inne på den sidan förut idag, men har inte blivit medlem än. Tror jag ska det.. Är det kul?
 
Sv: Vilka här har Sulky?

Det lät intressant........vad är det??
 
Sv: Vilka här har Sulky?

Från början när det inte går trögt är det väl inte så jättekul men när man har tränat upp hästarna så att dom är bra och börjar tjäna kosing är det skojj! :)
 
Sv: Vilka här har Sulky?

Ett spel med travhästar. Man får ett stall med fem hästar varav fyra är tävlingshästar och ett avelssto. Sätter hästarna i träning och betäcker märren så är man igång :p varje fredag efter att loppen den dagen har avgjorts uppdateras hästens värden (olika man ska träna t.ex. psyke, löptekning, frambensmuskler, kondition m.m.)

Man kan lägga ut hästar på auktion, sälja och köpa. Finns stort utval av avelshingstar som man får välja till sitt sto och har man tur hittar man rätt hingst som tillsammans med ditt sto kan ge framtidens Sulky-stjärna ;) här man till eliten finns det självklart Silverdivisionen och större lopp. Olympiatravet gick för en stund sedan och självklart är det uttagningar till Elitloppet nu när det nalkas IRL :rofl:

Man får 200,000:- som startkapital och har man tur så går man i plus. Här är det startavgifter, tränare, foder m.m. som ska betalas precis som IRL.

Underhållande spel :)
 
Sv: Vilka här har Sulky?

hallå nån som vet?,Har intresserad son
 
Sv: Vilka här har Sulky?

Alltså.......Nu har jag blivit medlem men fattar inte så mycket......Hur blir hästarna bättre å bättre tränade som?
Hur tränar man?
Har tryckt att jag tränar kondition, men vad händer sen? När kan man börja träna nått annat?
konstigt.......
 
Sv: Vilka här har Sulky?

som sagt: tidskrävande :p

Om du nu har satt in träningen på Konditionen så kommer du KANSKE att märka resultat imorrn när hästens värden ställs om. Sämst är Miserabel, sedan kommer värdelös, oduglig, knackig, anstädnig, skapligt o.s.v.

har man tur får man en häst som lätt tränas och ökar snabbt i värdena. Vissa står stilla nån vecka innan dom ändras.

det tar sin lilla tid men när man kommit igång och börjar tjäna pengar är det jättekul :)
 
Sv: Vilka här har Sulky?

Är det gratis?
Hittar inget i reglerna som säger att det tillkommer någon kostnad.
 
Sv: Vilka här har Sulky?

det kostar ingenting att vara medlem men ska du vara ELITmedlem och få tillgång till mer grejjer måste man betala.
 
Sv: Vilka här har Sulky?

sen ni som har skaffat får ta å berätta vad ni heter :D jag har stall Zuzzi och min kompis har StallGidde (jag som sköter det åt henne :p )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
764
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 362
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 805
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp