Vilka gravsymptom blev vilket kön?

Status
Stängd för vidare inlägg.

doris

Trådstartare
Hej hej..

Hoppas att ni förstod frågan.

Alla som fått barn/ väntar barn som de vet könet på kan ju svara, men det vore kul att höra av er som har fler barn.

Var det någon skillnad i vilka gravsymptom du hade mellan vilket kön barnet hade?

Finns det någon "statestik" över vad man väntar om man har en viss åkomma??

Vore kul att se iaf.

Tacksam för svar,

Mvh Doris

Sv: Vilka gravsymptom blev vilket kön?

:D

Här stämde ingenting!
Mina första och tredje graviditet var ganska lika, tvåan något avvikande. Jag har flicka, flicka, pojke....

Det sista sköterskorna sa innan jag snittades med "ettan" var att det var en liten (?) pojkmage... ALLA trodde jag skulle få en pojke då, så när det visade sig vara en flicka blev jag mest bara förvånad :p

hehe..

jaha, så inte ens egna uppleverser kan man gå på då.. :)
Jag trodde åtminstone att en kropp som får samma symptom skulle föda barn med samma kön.. Att det sen är skillnad på dig och dina bekanta är ju en helt annan buissness..

Jag kräktes något otroligt mycket under mina 3 första graviditeter. Ganska länge dessutom mellan 18 till 22 veckor.

Annars var jag ganska trött och oerhört mycket halsbränna vid de två första. Har haft en bowlingklot till mage. Inget hull på kroppen utan enbart en kula rätt ut.
Alla tre har varit gossar.

Vid fjärde grav. hade jag blödningar de första månaderna. (visste för övrigt inte om att jag var gravid förrän i 4e månaden -en annan historia.) kräktes enbart två gånger.
Halsbränna, men så pass lindrig att jag endast tog något mot det 3-4 nätter då det var som värst. Hade även denna gång ett bowlingklot, fast fick mot slutet lite mer hull på sidorna, kärlekshandtag -som fortfarande är kvar.
Sista barnet blev en flicka.

Så du kunde iaf märka någon skillnad mellan barnens kön och hur du mådde.

Min syster har 2 (snart 3) pojkar. Och hon har mått precis som du gjort under dina 3 första graviditeter..

Ingen som vet något speciellt om man får mycket finnar när man är gravid tex??

Jag fick mycket finnar första gången.
Det var en pojke.
Andra gången fick jag inga finnar.
Det var också en pojke.
:p

Min första graviditet började bra och slutade i havandeskapsförgiftning.
Min andra mådde jag illa till v.22, sen var allt jättebra.
Hade lika liten mage båda gångerna, första gången fick jag en rand på magen runt v.30.
Andra gången runt v.38, men då mycket svagare än första gången.

jag mådde illa (spydde aldrig) och var väldigt sur och trött, jag väntar en pojke

skumt att det var så olika!

Man får väl helt enkelt vänta och se vad det blir :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka