Vilka får köra i kvallopp

Lena

Trådstartare
Har lite problem ragga kusk inför kommande kvallopp så vilka krav gäller för de man kan sätta upp? Tänkte om jag kanske har fler att fråga som jag inte tänkt på.
Är det samma regler som för totalisatorlopp att personer med D-licens endast får köra sina egna eller delägda hästar? Eller kan man be en sådan person att köra min häst i kvallopp?

Sv: Vilka får köra i kvallopp

Tack så mycket, det låter bra. Då har jag några fler personer att fråga om dom kan ställa upp.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 347
Senast: Svartkatt
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 833
Senast: Kajsalisa
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 078
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 292
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31