vilka dagar är det man har ledigt?

Z

Zeroo

någon som vet om man har ledigt någon dag på galoppstall.. alltså om man har ledigt på helgerna, eller om man även är i stallet då också.. om man nu skulle ha praktisera eller jobbat där.

Sv: vilka dagar är det man har ledigt?

Ledigt??? Vad är det??:devil:

Skämt åsido så varierar det nog lite från tränare till tränare men en och en halv dag i veckan tror jag är någon sorts riktlinje. Eller? Hur är det nuförtiden?

Precis, ledigt existerar inte i galoppvärlden. :devil:
Nej men i stallet jag jobbar i är man ledig antingen torsdag eller söndag.

Det är som sagt väldigt olika.

Där jag rider ut nu jobbar de varje fm måndag -fredag (5.30-12.00) + lördag eller söndag fm. (5.30-10.30 ca) + 2-3st vardags em. (17.00-18.30 ca). Sen får de rycka in extra ibland i och med resor och så, men de brukar få en extra ledig dag för det när det passar.

säger samma sak, vad är ledigt? (:

I stallet där jag jobbar är man ledig antingen lördag eller söndag, beroende på vad som passar. men ibland får man rycka in när det är tävlingsdagar.

När jag jobbade på Täby var jag ledig varje söndag har jag för mig + en till halvdag i veckan, men man har så långa lunchpausar ofta att man kan passa på att sova lite då.

Sen vet man ju inte riktigt hur det blir hos tränare ute på landet, kanske lite si och så med löner och ledighet då. Men med galopphästarna på Täby är det nästan lyxjobb jämfört att jobba med hopp/dressyr/fälttävlans hästar. Tro mig, jag har provat allt :)

Där jag jobbar är jag ledig varje söndag, jobbar mån-lör förmiddag alltid och varannan vecka kväll ca 1,5 timme.. Men när löpen drar igång så blir det oftast några söndagar också...

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: malumbub
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat