Vilka ASVH-hingstar betäcker naturligt i år?

athena

Trådstartare
Har sökt men hittar ingen bra tråd om det. Och nån kanske har gjort en sammanställning så man slipper leta igenom hela kalendern ;).

Sv: Vilka ASVH-hingstar betäcker naturligt i år?

Tack :D.

Den verkar stämma rätt bra mot årets kalender. Det var ju faktiskt några stycken även om få av dem är inom resavstånd för mig.

*funderar*

På rak arm:

Eighty Eight Keys xx (Lammhult)
Goldmine xx (Mjölby)
El Catero ox (Gamleby)
Nactus (Skåne)
Uskudar de Malis (Skåne)
Magini (Skara trakten)
Majim G (Kalmar -trakten)
Advokat (Halmstad)
Haydn (Halmstad)
Homme d´ Hommeur xx (Öland)
Waliant
Zephyr
Szkopul (Knivsta)
Lord Alberth (Norrland någonstans)
Hamilton (Skåne)
De la Gardie (Mjölby)

Kanske har glömt nån...

Lancier ska ju stå på semin i år sas det och Poet står väl också på semin i år. Lacteur är väl ur avel och Maraton dog ju :(

Tack :D.

Den verkar stämma rätt bra mot årets kalender. Det var ju faktiskt några stycken även om få av dem är inom resavstånd för mig.

*funderar*
Du menar väl att några av dem är inom reseavstånd för stoet och inte för dig ? :angel::angel: :D

Vilket sto är det?

Tack! Det är ju "bara" Magini som är tillräckligt nära mig tycker jag, frågan är hur hans fertilitet är... Annars är det en hingst jag gillar skarpt.

Det finns inget sto än :D. Men jag har lite funderingar på att utöka besättningen, för att prata kospråk.

Mina tanter går till Carême och Cyrano de Bergerac.

Funderar bara lite...

Varför naturligt? Jag känner till ett sto som inte tog sig på "vanlig" semin, hon var tvungen att ha färsk utan spädningsvätskor, är det nåt sånt du råkat ut för?

I det fall funderar jag på om det kanske, kanske kunde funka med en seminhingst på hemmastation... Är väldigt osäker på om nån hingstägare kan tänka sig det, att seminera utan spädning, men kanske kunde det vara så?

Det låter som om det kan bli krångel framöver om du tänker på ett sånt sto i vilket fall, det begränsar ju urvalet ordentligt...

Magini är ju verkligen en bra hingst, om han nu passar stammässigt. Är ju inte purung, klart att fertiliteten kan minska... Kikar man på betäckningsåret 06/07 (betäckta ston 06 kontra föl 07) så hade han 60% dräktighet (20 betäckta ston, 12 föl). Inte ille med tanke på åldern tycker jag.

Mvh Cissi

Det har bara med ekonomi att göra ;). Jag ska betäcka två stycken med TAI och det barkar iväg alldeles otroligt... Jag PMar dig för jag vill diskutera stammen!

Det har bara med ekonomi att göra ;). Jag ska betäcka två stycken med TAI och det barkar iväg alldeles otroligt... Jag PMar dig för jag vill diskutera stammen!
Kan du inte köra henne till en station för undersökning och seminering och sedan ta hem henne mellan varven istället för att ha henne kvar då? Så att du kan använda AI?

Jo så gör jag ju med de andra. Men det blir bortåt 4000:- + moms för vet + seminavgift - det slipper man med naturligt. Men man måste ju hitta en hingst som passar också.... annars blir det grannens skäck :rofl:.

Man måste få göra nåt lågbudgetföl också...

:bow:

Kan inte mer än hålla med. Det måste man få...

Jag har en tokig dröm att använda Elcatero ox i ett långsiktigt avelsmål:D, men han har ju inget fakta blad. Så jag antar att man inte skulle få en avkomma med gröna papper då. Han står ju även ca 45 mil från mig också, så det skulle bli en lååång tur.:cry:

Men han var ju gk förr i tiden iaf? Jag skulle nog gärna undvika arab, men jag dömmer ingen ;).

Jo så gör jag ju med de andra. Men det blir bortåt 4000:- + moms för vet + seminavgift - det slipper man med naturligt. Men man måste ju hitta en hingst som passar också.... annars blir det grannens skäck :rofl:.

Man måste få göra nåt lågbudgetföl också...
Är det ett meriterat sto du har hittat? Lite nyfiken är jag allt :angel: :laugh:

Det blir lite svårt att komma med hingstförslag när vi inte vet något om stoet. :D

Haha, jag HAR ju inte ens ett sto än :D.

Men jag ska ha ett xx-sto är planen. Har ett par stycken intressanta, vi får se var det landar. Men därför kan jag betäcka med "vad som helst" (missförstå mig rätt).

Det jag LETAR efter är nåt att rida på *avlider snart av ridsugenhet*.

Haha, jag HAR ju inte ens ett sto än :D.

Men jag ska ha ett xx-sto är planen. Har ett par stycken intressanta, vi får se var det landar. Men därför kan jag betäcka med "vad som helst" (missförstå mig rätt).

Det jag LETAR efter är nåt att rida på *avlider snart av ridsugenhet*.
:D Lycka till!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 636
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 418
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023