Vilka är ni här på forumet??????

Sv: Vilka är ni här på forumet??????

Efter att ha suttet och läst ett stort antal trådar här på westernforumet blev jag nyfiken på vilka ni alla är?? Så här kommer ett litet frågeformulär.

Vad har du för häst? Namn, ras...
Var bor du och vilken klubb tillhör du?
Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå??
Vad har du för mål med din ridning?

Lägg gärna in bild oxå, alltid roligt med bilder :banana:

* The real McCoy e: seldom seen golddigger (appaloosa) u: flenmo katey (vbl). Ser varje dag hur han färgar ur mer och mer vilket är riktigt kul.

* Bor i Skene och ska gå med nästa år i WRSB (westernriders sjuhärad borås)

* Rids inte alls då han e bebis men ska ut på D-tävlingar nästa år i showmanshipklasser. Senare ska jag va med i pleasure, wh, trail och prova på reining, börjar då med D-klasser.

* Komma så långt i tävling och träning som möjligt.

http://therealmccoy.zoomin.se/P644093

Senast ändrad av en moderator:

Vad har du för häst?

Easy to Berich, Easy. Valack f. 97. Varmblodig travare

Bor på Gotland, är inte medlem i nån westernklubb än, men om jag ska bli (typ nästa år) så blir det i WRG (Western Riders club Gotland)

Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?

Om/när jag och Easy kommer så långt som till tävling så vill jag tävla (tror jag) Western Pleasure, Western Riding, Western Horsemanship och Trail, Ranch Trail verkar också kul.

Mina mål är väl att lyckas få två galopper under ridning, underlättar när man ska tävla att ha två ;) Och sen få koll på hans trav. Har haft stora problem med den.. Öronen på nacken och bromsen i.. Ingen glädje och energi där inte, till skillnad från traven i skogen.. :mad:

När jag fått koll på det är väl mitt mål, om jag har nån westernsadel :smirk:, att komma ut på tävlingsbanorna..

Här är några bilder på Easy:

Rider så gott som bara på sidepullet nu :)

Jag såg när du tävlade Go Wild i Mulde den 11/11 :D Blev jätte glad när jag lyckades skymta frysmärkningen under manen:). Tycker Go Wild är jätte fin. Var där som "hästskötare" och moraliskt stöd för min kompis på Nitro Nobel.

Vad har du för häst? Namn, ras... Diamant Grålly, 10 år, nordsvensk

Var bor du och vilken klubb tillhör du? Jag bor i Kainulsjärvi, tillhör ingen klubb ännu, har inte fått tummen ur..

Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?? Vi har börjat med grunderna för ett tag sedan, så vi leker bara litegrann.. Tränar allt möjligt, lite sidepass, skänkelvikning. Vilket är extremt bra för att vara oss, vi har ridit 6 lektioner och när vi började kunde vi (jag) inte rida på böjt spår :o

Vad har du för mål med din ridning? Att få ut det bästa och mesta av mig och min häst, sen får vi se hur långt vi kommer. Hon har ju inte de fysiska förutsättningarna för att gå hur långt som helst, men några som klubbtävlingar kanske vi kommer ut på, så småningom. Så länge jag och hästen har roligt så räcker det.

Har inga ridbilder, men här är hon i alla fall, vackertösen..

4686894.jpg

12234707.jpg

Senast ändrad:

tackar, och han växer så det knakar, har väl stannat upp lite nu under vintern.
Sessan va söt med, kul och se att du rider på sidepull, gillar det.
Rider in mina hästar med det sen går vi över till tränsbett.

Klepholms Serena, Registrerad som Palomino, 4 år

http://bp2.blogger.com/_egwGZRHwPcA/R0r74rkEL5I/AAAAAAAAAE0/TFK8TwRb_y0/s1600-h/PICT0963.JPG

Bor i Köpenhamn. Är inte med i någon klubb.

Har precis köpt Serena (fick hem henne i fredags). Hon har haft föl i år, så har först påpörjat inridningen nu i höst. Rids i skritt, trav och galopp. Är inte så jättetävlingsintresserad, men då jag har en westernklubb som granne så kanske någon gång i framtiden...

Vill bli bra på att kommunicera med min häst. Få kontroll på min kropp så jag kan ge så exakta och små hjälper så möjligt. Få hästen att tycka det vi gör är lika kul som jag tycker det är. Komma ut i naturen och ta det lugnt lite. Jag är inte gjord för att bo mitt inne i stan.

jag har 2 hästar:
Lulo two socks, arab/halvblod på 11 år
Whata Mighty Refund, Paint på 1½ år.

Bor I Åstorp, skåne, är i år medlem av WINS, SPHA och APHA. Från nästa år bare APHA.

på Lulo är det trail, pleasure och skogs ridning,
För Mighty är halter, showmanship at halter och "handhäst" :D han skal bli trail och pleasure häst, even om han är ut av reining stam :) men Reining har han vist inte talang för:D och det är inte min grej.

Att vi altid har det roligt tilsammans och få kol på min nervösitet så vi kan tävla mer.

Mighty
pc4.jpg

Lulo (fuxen)
12.jpg

:banana: Någon mer från Skåne!!
Bor själv utanför Ängelholm. Ska gå med i WINS till nästa år.

Lilly af Oltorgs - Welsh Cob-04
Funny's Little Rocket - Korsn.Paint/vbl-07

Väckelsång/Eastern Western Riders (EWR)

De flesta, på WRAS, förekommande grenarna. Var uppe i C med förra hästen men han blev utdömd strax efter. Ska nu starta Lilly i D om hon håller...har varit svårt skadad...

I första hand rider jag för att det är en del av min livsstil och tävlingarna är ett komplement, för att checka av hur väl jag utbildar mina hästar;)

Jag hade inte tillgång till bilderna när jag skrev detta utan lägger in de nu istället...

Lilly af Oltorgs-04
Lilly_1.jpg

Lägger in den usla bilden också, där jag rider henne...
Lilly070909_3.jpg

Så på tillväxt då...Funny's Little Rocket-07
rullaren.jpg

Sista bilden är tagen igår så den är purfärsk;)

Hej mitt namn är Anna Dahlmark 27år
Utbildad domare C-D nivå.. Jätte roligt :banana:

Jag har en paint val Jango Skunk 11 år.

Sen har jag även min systers Quarter korsning
ChaCo´s Touch Down som är 3 år som jag ridit in!
han är efter Charlie Blomqvists hästar Coco och ChaRie
han är jätte söt fast ganska liten..

Bor i Kode utannför Kungälv har tidigare varit medlem i HJWR men skall gå tillbaka till WSG nu.. :D

Har ridit dom flesta grenarna men skall väl inrikta mig på reining och cowhorse.. Nivån är B har varit på några få mindre tävlingar med gröna hästar men annars är det B och ras shower!!

Skall ut och tävla med min pålle i år.. inga ursäkter nu :crazy:

Har tyvärr inga kort nu då jag är på jobbet men det skal jag nog kunna ordna senare..

Skall köpa mig ett quarter sto nu till våren oxå :d

Namn: Scratch "Bääs"
Ras: VBL-travare:banana:

Bor i Hälsingland. Ska betala in mej WINN. Men än har det inte blivit av:o.

Ja blir det tävling så blir det nybörjare. Men än är det inte säkert att jag ställer upp på tävling.

Att ha SÅ roligt som möjligt med min häst. Och lär vi oss något på vägen så är det en bonus:bump:.
Det är bara det ridning/hästar handlar om. Ha roligt o må bra!

Bild:
http://www.pixbox.se/pic_show_id14117994.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id14117995.html

Senast ändrad:

Hej hej.
Jag heter Jenny o e just nu mamma ledig med en liten son. (blivande vm ryttare:angel:)

Jag har en bruks nordsvensk vallack som heter Parant, samt ett arab sto som heter Eleganzia (Ganza)

18082231.jpg
18082313.jpg

Jag bor i stockholms skärgård och till hör just nu ingen klubb alls.

Tävlar inte ännu men jag ska ta ett föl efter araben som förhoppningsvis blir min tävlingshäst, inriktning inte bestämmt ännu. Förutom lite trail. :)

Att utvecklas både jag o hästarna... :angel:

Efter att ha suttet och läst ett stort antal trådar här på westernforumet blev jag nyfiken på vilka ni alla är?? Så här kommer ett litet frågeformulär.

Am. quarter sto, 8 år och heter My charmy chex, kallas för Sessan
FWR och AQHYA
har ej kommit ut på banorna ännu, men ska väll vara med på en liten trail och horsemanship
Att ha en bra relation med Sessan, och att ta allt med ro... hon har lite svårt att lita på människor. men att tävla ngn ras-show är nog ett bra mål :)

sista bilden är gammal :smirk:

Ett paintsto som heter Chili (eg Luisa Little Princess) f. 06. Hon räknas alltså som 2 åring nu men är dock född i juni.:D
Vi bor i Uddevalla, och Chili står uppstallad på Torkelsröd Ranch. Är ej medlem i någon klubb, men skulle jag bli det så är det väl tekniskt sett WRCB som jag borde tillhöra.
inget än sålänge. :D det närmaste det vi kommer är väl att vi tränar halter, showmanship och trail-moment ifrån marken.
jag har häst för att det utvecklar mig som person och för att jag tycker att det är så otroligt roligt! mina mål med Chili är att lägga en bra grund för att sedan få en lugn, trevlig och lycklig ridhäst inom de flesta discipliner. :)

Har inga bra bilder på denna datorn men lägger upp några smutsiga tills den andra fungerar igen. då kommer det fler! ;)
dessa är från oktober
Godingen.jpg

Chiliskritt.jpg

Senast ändrad:

Så, nu ska vi se om det blir rätt denna gången:)

Har en liten korsningspojke på två år av okänd härstamning, men det syns ganska väl att det är rätt mycket arabblod i honom. Ice Cube heter han och är en riktig liten guldklimp, dock lite busig:D

Bor i Halland och funderar på att bli medlem i WCWR, men har ännu inte lyckats få någon kontakt med någon i klubben ännu...

Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?

Har ännu inte tävlat alls i någon westerngren, men till våren har jag tänkt att ställa upp i Showmanship at halter och Trail at halter om någon lämplig nybörjarklass dyker upp inom rimligt avstånd. Är just nu intresserad av att lära mig allt, men boskapsgrenarna verkar kul och jag har en del kor hemma att öva på... Men först ska vi klara av inridningen...

Att ha kul med hästen och om möjligt utveckla oss såpass att vi kan komma iväg på lite större tävlingar inom rikets gränser. Vill gärna ha en så "allround" häst som möjligt, så att man verkligen kan göra allt!

Härkommer ett par dåliga bilder fotade med mobilen på mitt lilla yrväder i sin alldeles för stora grimma som han inte växt i ännu

18106360.jpg

18106361.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 076
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar