Vilka är ni här på forumet??????

Sv: Vilka är ni här på forumet??????

Vad har du för häst? Namn, ras...
jag har 5hästar, men den jag tävlat mest senaste året är Luxvita, Halvblodssto på 10år.
Har även tävlat en kompis quarter med namnet Tenders Choice.

Var bor du och vilken klubb tillhör du?
Timrå, tävlar för WINN ( www.winnwestern.se )

Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå??
jag tävlar i alla "vanliga" klasser ( showmanship at halter, Trail at halter, WH, WP, WR, TR, RT osv) på D-C nivå (kanske inte mogen för C men jag försöker iaf)

Vad har du för mål med din ridning?
att bli bäst helt enkelt.

Tack för tipset.
Det är en padd som ser ut som en filt. Är teddy under hela plus att den är förstärkt under sadlen. Är ca 5cm tjock under sadlen.

jag har en likadan men jag tycker den är aldeles för tunn(dålig tryck-absorbering).... jag använder den som "vojlock" när jag rider barbacka med täckesgjord :o

Jag har två American Standardbreds, amerikanska travare.
Superior Man, Valack, Född 92.
Go Wild, (svidigt) sto, Född 00.
WRG, Western Riders club gotland.

Har precis tävlat Go Wild för första gången i WH, WR, TR. Gick inte så jätte bra men jag är nöjd med henne för hon bråkade inte något. Var hur lugn som helst.

Vill helst tävla i RE, men med mina hästar är väl inte den drömmen så nära. Men dom gör momenten men inte som en riktigt fint reiningavlad quarter/paint. Go Wild vill jag få som en mer avslappnad och trygg häst som jag ska kunna rida i skog och tävla. Superior är redan lugn, men inte tävlingsmässigt klar så han har träningen på det kvar. Ska försöka komma iväg och tävla med båda två om något år.

Tänkte bara säga, ska rida för Rick LeMay idag! :D

Bilder.

Superior Man
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/13830000-13839999/640x480/13832040.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/13250000-13259999/640x480/13254624.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/13830000-13839999/640x480/13832041.jpg

Go Wild
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/13830000-13839999/640x480/13831714.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/13250000-13259999/640x480/13255454.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/13830000-13839999/640x480/13831721.jpg

Ps. Har köpt ny sadel till Go Wild, har en garland reining till henne, och inte börjes sadeln. Har inte ågon sadel till Superior just nu men vi har köpt en som är på väg. Taggtråden på bilderna är helt borta, tog bort dom för typ 2 år sen. DS. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Vad har du för häst? Phigalle, Arabiskt fullblod
Var bor du och vilken klubb tillhör du? Mellan Tidaholm och Skövde. Ska gå med i SWR efter nyår.
Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?? Tränar/tävlar i Showmanship at halter och trail at halter än så länge.
Vad har du för mål med din ridning? Just nu är han bara 2 1/2 och insutten,efter vintervilan ska han ridas in. Mitt mål när vi väl båda har lärt oss i framtiden då jag är nybörjare på detta är att vi ska få ett mkt bra samspel och harmonsik ridning/hantering. Reining,Pleasure,Trail och Barrel Race.

Lägg gärna in bild oxå, alltid roligt med bilder :banana:

a.jpg

7.jpg

jag har 5hästar, men den jag tävlat mest senaste året är Luxvita, Halvblodssto på 10år.
Har även tävlat en kompis quarter med namnet Tenders Choice.

CHOICE:love::love::love:
Åh är det du som rider honom!

(Han har agerat terapi åt mig)

CHOICE:love::love::love:
Åh är det du som rider honom!

(Han har agerat terapi åt mig)

Om du vill se bild på honom så har jag... ;)
det är jag och min häst Pride och "Tender" och Choice från en tävling i höstas! (Foto: Thordbird)

15394312.jpg

Petroff Ali, varmblodig travare, 17 år.

Utanför Sundsvall, Westernryttarna i nedre Norrland (WINN)

Har än så länge tävlat reining och western riding på D-nivå.

Att utvecklas så mycket som möjligt. Och att komma ut på lite fler tävlingar, och gärna på högre nivå i framtiden.

Tornbird, btw, min skoldator har blivit helt konstig, kan inte mejla osv, men jag är fortfarande intresserad av bilderna :)

Provridning
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/tenderschoice2007/2007-04-1500_28_0001.jpg

Såhär såg han ut när han flytta "hem" till alf
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/tenderschoice2007/IMGP0485.jpg

Löshoppa
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/tenderschoice2007/2007-09-0804_36_0003.jpg

sorry för bildspam ;)

Mig är Lotta 19 år...
har precis köpt en Arab 07:a, Syria som ska bli min framtida westernhäst o avelsto.
sen snor jag mammas arab Izaar ibland...

bor i Uppsala
planerade klubbar blir WRU samt SbyWR

har bara tävlat 2 ggr, men det är D tävlingar o sen får vi se om man kan åka till nån C tävling med mammas kuse annars så kommer det sen när Syria är på G

Att utveckals o att hela ekipaget ska ha kul!
mål med tävlan, se hur mkt man utvecklas, se hur andra rider, umgås o ha KUL!!!

Syria i sommras
16620309.jpg

Izaar, het som f*n på bådas första W-tävling
6074837.jpg

Efter att ha suttet och läst ett stort antal trådar här på westernforumet blev jag nyfiken på vilka ni alla är?? Så här kommer ett litet frågeformulär.

Jag heter Emma Carlsson & är 22år. (även kallad "Emma med den lilla hatten" tidigare..)

Paint korsning på 4år som Heter Miss Maya (hade tidigare en halv galen ponny som folk kanske känner till mig bättre med..Silca Surprize)
Bor i göteborgs trakten (kungälv) & har till hört HJWR hela tiden men nästa år blir det nog WSG eller SWR...
Tidigare på den gamla hästen försökte vi oss på barrel race men nu är det mest pleasure, horsemanship...tävlat mest på B-A Nivå... (med låga resultat)
tankten är att min lilla unghäst skall börja gå lite reining oxå..så vi tränar på...

Lägg gärna in bild oxå, alltid roligt med bilder :banana:

Pixbox fungerar inte just nu... så jag får bifoga bilder senare... annars finns mina bilder på www.MissMaya.pixbox.se

Jag heter Sussie och min häst heter Sessan. Hon är en kallblodstravare på 8 år.

Strax utanför Stockholm. Hmm har inte haft en tanke på en klubb eftersom vi inte tävlar än på långa vägar, men man kanske borde bli medlem i en ändå...? :cool:

Jag har hållit på o ridit in henne nu under det senaste året (köpte henne oinriden för ett år sen, hon hade bara gått i en hage och fått två föl innan hon kom till mig)

Jag vill lära mig så mycket som möjligt :bump: och så vill jag få min nervösa, stressade häst att varva ner litegrann och kanske lära sig lite grundläggande saker som att SKRITTA :p Så därför rider vi för tränare och är med på lite kurser då och då. Vårt långsiktiga mål är att nån gång va med i en tävling, om inte annat för att hämnas på vissa personer som påstått att min häst inte är värd mer än slaktpengarna :devil:

Här är lite bilder på oss (hmm måste ta nya snart tror jag...)

Pixbox fungerar inte just nu... så jag får bifoga bilder senare... annars finns mina bilder på www.MissMaya.pixbox.se

här kommer mina bilder... innan ett ridpass:

på hästens första tävling! (kanske inte den finaste..)

Någon som ser dessa Vinröda chaps.... kontakta gärna mig då dom blev stulna för några månader sen!

Bewildered har redan fixat infot om mina pållar o foton på dom me.
Ja e en tant som tror att jag e 15. Är medlem i EWR. Jag tävlar för att kolla hur långt jag har kommit i min träning som e byggd på Byggklossteknik. Tävlar på d nivå men även fuskat lite på b. Finns tävlings bild på mig via RHa och klicka på RHC . jukka. WR kl3 . Andra bilden .

Jag heter Josefine och är 23 år.

Sessan är 5 år och travartjej. Köpte henne för ett år sen och red in henne då. Nu är vi i tillridningsfasen.

Jag bor i Skene (6 mil utanför Göteborg) men är inte meddlem i nån klubb fast om det blir så blir det WVK.

Tävla?! Aldrig i livet! Nerverna håller inte för det :crazy: Kommer inte iväg på träningar utan att hyperventilera. Har dock varit med på ett par ropingträningar :)

Att jag och min häst ska ha kul och utvecklas tillsammans och att jag ska lyckas träna Sessan så att hon blir som jag har tänkt :)

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 076
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar