Vilka är ni här på forumet??????

ishmanda

Trådstartare
Efter att ha suttet och läst ett stort antal trådar här på westernforumet blev jag nyfiken på vilka ni alla är?? Så här kommer ett litet frågeformulär.

Vad har du för häst? Namn, ras...
Var bor du och vilken klubb tillhör du?
Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå??
Vad har du för mål med din ridning?

Lägg gärna in bild oxå, alltid roligt med bilder :banana:

Sv: Vilka är ni här på forumet??????

Vad har du för häst?Namn,ras...
Jag har 3 stycken hästar.
Häst nr.1: Magari, f.89, varmblodigt travarsto.
Häst nr.2: One of a kind, f.05, varmblodig travare/halvblod (mamma ovanstående sto)
Häst nr.3: Rambo, f.94, haflinger

Jag bor strax utanför Falköping i Skaraborgs län och tävlar för SWR (Swedish Western Riders) men är också medlem i HCWR (High Chaparral Western Riders).

Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?
Jag rider/tävlar lite blandat. Mest i pleasure, horsemanship, trail och även provat trail at halter. Kommer börja koträna för Teampenning och Teamsorting.

Vad har du för mål med din ridning?Det största målet är att utveckla både mig och hästar. Målet/n under 2008 är att få igång haflingern , träna på kor, April Open, HC och till sist SM. Även rida ridgrenar på tävlingar under året.

Magari
IM000828.jpg

One of a kind (är hos fodervärd för ev. senare köp)
I662699W718H539V20071031T221632Z.jpg

Rambo
IM000722.jpg

Hehe, det här känner jag igen ;)

Jag personligen har; Felicia, 16 (snart 17) år gammal kossa maskerad till svenskt halvblod. Samt två terriers maskerade till shetlandsponnyer, Zanna och Hättebodas Toyboy. På gården finns även kära mors (Paxinarion) hästar, två svenska ridponney, Shoni och Djurtorps Fridolf samt Collonell Boogie, svbt, aka "Pluto".

Blekinge, EWR.

Jag rider så det funkar och tävlar endast om morsan tvingar mig. Fast helst reining. Har aldrig varit mkt för "ranta runt i ringen" eller "så här långsamt kan det också gå" ;) (var bara tvungen å retas lite.. ska jag erkänna att enda rosetterna jag har är från pleasure typ?)

Ha sjukt kul, utvecklas och se till att hästen jag rider har lika kul som jag.

Själv då? :) Nu får du ju minsann berätta lite om dig själv..

ber om ursäkt för bildbomben....

Shoni och jag
shonifia.jpg

Felicia och jag
flisaojag9.jpg

Collonell Boogie
boogiebeaut.jpg

Fridolf och Carro
CNV00014.jpg

Shetländarna på den tiden då Toy var ett föl.. long time since.
sofia-23921-2819738.jpg

Senast ändrad:

-Gators Leaguer, quarter

-Ööh.. SQHA?:D

Hunter/pleasure och senare även trail, W. Riding
Nivå? Hmm aa tävlar AQHA/SQHA shower..

Att komma så långt det bara går;)

14846697.jpg

-Hot swedish chili, Quarter
-Barbie Cat, Quarter
-The Charming Eagle, Quarter
3 helt olika quartermodeller ( kroppsform)

-Stockholm. SQHA har inte lyckas välja vilken lokal klubb jag vill vara med i :crazy:

Har inte varit ute så mycket nu. men för en 10år sedan tävlade jag pleasure och trail på låg nivå. + hoppning så klart.
Nu tränar jag unghästen ( när han blir bra) för att komma ut på pleasure, trail, hunter och reining klasser nästa år

Att komma långt, och visa upp lillhästen i Futurityn nästa år :banana:
Då vi tyvärr missade detta i år :(

Chili

Bild060-2.jpg

Örnie ( bruna) med moster och Barbie ( vita) med mamma

september-05042.jpg

Vad har du för häst? Namn, ras... Tidigare tävlade jag en quarter/nordsvensk vid namn Lady Bar, i maj iår prestrerade både hon och jag super och hon är 16år, så det fick bli våran avslutande tävling. Nu rider jag Nicklas Christofferssons quartrar, men mest My Serena (svensk mästarinna som 5åring i reining)
Var bor du och vilken klubb tillhör du? Piteå, tillhör MSWR (midnattsolens westernryttare), även med i SQHA/AQHA.
Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?? har ridit det mesta, pleasure (mest vinster), trail, horsemanship, WR & reining. Reining är dock det jag vill satsa på, därför byte av häst.
Vad har du för mål med din ridning? att utvecklas så mycket det går, och få bort lite nervositet inför tävlingar, trots ett 10-tal tävlingar ligger jag dagarna i förväg och spyr av att jag är nervös :S

// Jeanette

13614325.jpg

en bild på mig och Lady, våran sista tävling!

Ja då får jag väl presentera mig oxå :angel:

Ain´t it Funny (Annie) Engelskt fullblod
Ängelholm, Nordvästra skåne. Ska gå med i Wins (Westernriders I Nordvästra Skåne) till våren
Har precis börjat rida western. Suttet i en westernsadel 2ggr :rofl:
Men förtillfället lutar det mest åt Pleasur, horsemanship och trail. Fast jag kommer nog prova några av fart grenarna oxå. Rider/tävlar även lite hoppning.
2008 att börja träna för tränare och kanske någon tävling.
Att utvecklas och prestera bra på tävlingsbanan.
Men framförallt att ha jätte skoj!!!

Annie Har inga kort i western mundering så det får bli detta.
23okt-4.jpg

Kommer kanske kort med westernsadel i kväll och sambon vill följa med ut och fotta i dag.

Vad har du för häst? Namn, ras... JJ's Liona Mischief, Solid Paint
Var bor du och vilken klubb tillhör du? Alingsås, rider för SWR
Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?? Rider mest Trail, Ranch Trail, Horsemanship och Pleasure.
Vad har du för mål med din ridning? Att börja träna på kor, samt tornespel (på gång) Att komma hem med minst en rosett från Chappen nästa år... :angel:

(Ful bild från en Tidning :P )
59363_1194606157.jpg

http://Adell.bilddagboken.se/index....kPTExODUwMDE3OCZ0PTExOTQ1NjI4MDEmY3VycmltZz0x

Mc Cues Texas Dandy, quarter.

Göteborg. Medlem i west star göteborg och SQHA.

WH, WP och trail.

Att fortsätta utbilda häst och utvecklas mer =)

Tyfone, korsningsponny
Jönsgårdens Alexia, häst
Jag bor i Kopparberg men kommer bli medlem i WTCS(Western Training Club Strängnäs)
Allt utom reining typ. D-E nivå.
Att lära mej mycket tills jag för min bebis, så att vi kan gå hur långt som helst!;)

Jag och Tyfone tränar lite..
64809_1193755646.jpg

Neha är ett korsningssto mellan varmblod och halvblod och är 8 år. Jag har precis köpt henne, så hon är fortfarande väldigt rund. Hon är ganska envis, pigg och bitchig - men väldigt snäll och gosig. :D

Jag bor i Lidköping, men hittills inte medlem i nån klubb. Kommer troligen så småningom gå med i SWR.

Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå?

Hittills inte skolat in oss på nåt speciellt, men kommer nog rikta in oss på reining. Neha är inriktad på det, så jag får väl fortsätta med det.. :rofl:

Ska börja träna NH i vår så att vi lär känna varann riktigt ordentligt. Jag drömmer om det varje natt - när hon galopperar runt i korallen.. Ska bli så kul! Om vi börjar tävla får vi se, men hästen har potential iaf - så det hänger på mig... :smirk:

Jag kan ju börja med att presentera mig själv med att säga att jag heter Rebecca och är 16 år.

Vad har du för häst? Cindirella (Cindi), Arab/Paintkorsning. 4 år.
Var bor du och vilken klubb tillhör du? Bor i Alingsås, tillhör klubben WSG.
Vad rider/tävlar ni och på vilken nivå? D-nivå. Tycker att alla grenar är intressanta, och jag vill ha en mångsidig häst som jag kan tävla med i från en fartfylld reiningklass till en lugn pleasure eller trailbana. Kogrenar och roping är någon som kommer tränas framöver också, om det blir som jag vill. Alla hästar kan inte vara bäst på allt, utan man finner med tiden vad som passar varje invid.
Vad har du för mål med din ridning? Att utvecklas och lyckas. Att behålla en frisk, harmonisk, lugn, avslappnad, glad häst genom att rida med sunt förnuft och ta ett steg i taget, inte hetsa eller tvinga fram något.

Ett mål är att träna så att vi kan vara med på chappen år 2009, då vi tyvärr inte kan vara med i år..

DSCN2302.jpg

Senast ändrad:

Ursäkta, jag hoppas inte jag upprör dig men är det bara filt du har under sadeln?
Om det är det så skaffa en pad. En westernsadel är inte stoppad så som en engelsk och alltså ligger träbommen direkt på hästens rygg (med undantag för lädret och "fodret" under sadeln).
Trycket fördelas inte heller på hästens rygg.

Kanske du brukar ha det men inte vid fototillfället...ville bara tala om det så din häst inte tar skada av det. Hoppas du förstår det:)

Coachmans Pride, Varmblod -98

Utanför Sundsvall, WINN (Westernryttarna I Nedre Norrland)

Mest i Reining, Versatile Horse och Western Riding, men också i Trail coh Western Horsemanship. Hittills på D- och C-tävlingar.

Få till galoppombyterna, kunna tävla på stånget och därigenom ställa upp på någon B-tävling och sedan SQHA/AQHA/NSBA-tävling till sensommaren - hösten.
Men även att kunna utveckla mig själv så jag lär mig mer och självklart ha skojigt med min häst när vi rider.

Bild från tävlingar:
11394580.jpg

(Foto: Thornbird)
15394314.jpg

Ursäkta, jag hoppas inte jag upprör dig men är det bara filt du har under sadeln?
Om det är det så skaffa en pad. En westernsadel är inte stoppad så som en engelsk och alltså ligger träbommen direkt på hästens rygg (med undantag för lädret och "fodret" under sadeln).
Trycket fördelas inte heller på hästens rygg.

Kanske du brukar ha det men inte vid fototillfället...ville bara tala om det så din häst inte tar skada av det. Hoppas du förstår det:)

Tack för tipset.
Det är en padd som ser ut som en filt. Är teddy under hela plus att den är förstärkt under sadlen. Är ca 5cm tjock under sadlen.

Lilly af Oltorgs - Welsh Cob-04
Funny's Little Rocket - Korsn.Paint/vbl-07
Väckelsång/Eastern Western Riders (EWR)
De flesta, på WRAS, förekommande grenarna. Var uppe i C med förra hästen men han blev utdömd strax efter. Ska nu starta Lilly i D om hon håller...har varit svårt skadad...
I första hand rider jag för att det är en del av min livsstil och tävlingarna är ett komplement, för att checka av hur väl jag utbildar mina hästar;)

Senast ändrad:

Ah,,,ok.Då ber jag om ursäkt. Men en del som är nya inom den här svängen är inte riktigt med på det utan kör med bara filt har jag sett.
Men då har ju du koll på läget :D

Ah,,,ok.Då ber jag om ursäkt. Men en del som är nya inom den här svängen är inte riktigt med på det utan kör med bara filt har jag sett.
Men då har ju du koll på läget :D

Ja, för en gång skull har jag det :crazy: Men det är nog bara för att jag har suttet och läst väldigt mycke om just hur en westernsadel är uppbygd och så innan jag fick låna denna. Vill ju inte skada pållen....

men tack för att du sa till. Man lär sig något nytt varje dag :bow:

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 076
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar