Vilka appar använder dina barn?

Havsluft

Trådstartare
Tycker det är svårt att hitta bra appar och mina barn vill hela tiden ladda ner fler. Har inte ekonomi för att betala nya spel var och varannan dag. Finns det något spel som har räckt länge för dina barn? Jag kan tänka mig köpa något men då ska de inte tröttna på det snabbt. Barnen är 7 o 4 år.

Sv: Vilka appar använder dina barn?

Men det finns ju gratisspel, hur många som helst.

Sen vet jag inte varför de skulle måsta byta spel hela tiden. Sätt en maxgräns eller nåt.

Where is my water, Temple Run, Subway surfer, HayDay och BikeRace är fem iPhoneappar som går varma här. Det finns ju förstås hur många som helst men dessa har varit återkommande populära. Jag kan inte påminna mig om att vi har betalat för någon av dem.

Men det finns ju gratisspel, hur många som helst.

Sen vet jag inte varför de skulle måsta byta spel hela tiden. Sätt en maxgräns eller nåt.

Ja, vi har laddat ner många av gratisspelen men de är inte tillräckligt bra så att de vill spela dem flera gånger tydligen. Att de vill ladda ner spel är en sak, hur ofta det görs är en annan som jag inte skrivit om.

Where is my water, Temple Run, Subway surfer, HayDay och BikeRace är fem iPhoneappar som går varma här. Det finns ju förstås hur många som helst men dessa har varit återkommande populära. Jag kan inte påminna mig om att vi har betalat för någon av dem.

Tack ska kolla upp dessa!

Kolla in pappasappar där recenseras alla barnappar som är reklamfria och inte går att köpa saker i. Ofta tipsar dem om appar som är tillfälligt gratis och eller prissänkta.

Har du Facebook gilla sidan där så får du notiser i nyhetsflödet när en app är gratis. Nyss har alla Kslle Kunskapsappar tex varit gratis.

Gilla appfredag och pappasappar på facebook. De kommer med bra tips, många tillfälligt gratis. Alla appar de tipsar om är dessutom fria från reklam och in app purchase.

Min 6 åring gillar lep's world och courli. Fyraåringen lite av varje

Min som är 11 och 8 år spelar allra mest Minecraft, det finns en gratis variant om man vill prova först. Men sen har jag köpt åt dem och det var ett bra inköp för det spelar de mycket. Visst kan de även bli osams om det men på det stora hela har de mest roligt.
Hay Day är väl det som de spelar annars, sen har de en massa olika gratis appar med olika spel som de byter lite då och då.
Minecraft är det enda spel jag har betalat för och det var under långa diskussioner och egentligen är det barnen själva som fick ge mig 49 kr var och sedan betalade jag för spelet.

*kl*
Här är det Hugo Race, Hay Day och senast en app som hette något med Raketen... Bokstavsraketen? (tips från förskoleklassen) som går varma för 6åringen. Han kör också några spel där man bygger upp en butik och/eller restaurang och säljer sakar och mat.

Hay Day är så roligt att jag laddat ner den själv och spelar både åt mig själv och honom på kvällarna! :D

Nu är det inte mina barn men sitter barnvakt åt en sjuåring som blivit helt uppslukad av "Words in a Pic" efter att ha testat det på min telefon. Är ju inget barnspel alls egentligen men hon fixar det riktigt bra med lite hjälp.

Det är just det att det finns hur många spel/appar som helst. Min dotter byter "favvo-spel" hela tiden utan att riktigt fokusera på något en längre stund iom att det finns alltid något annat som kanske är lite roligare/lättare. Jag har inget emot att hon spelar en viss tid per dag, men tycker nog att lite mer fokus skulle vara bra. Det här beteendet att inte fullfölja utan att bara byta så fort det blir lite svårt är inte helt bra..

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 348
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 878
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar