vild mustang

K

krisse_1983

hej är det någon som vet om man får adoptera en vild mustang från usa och ta den hem och vad det skulle kosta ?

Jag hade en får många år sen. Men jag minns inte hur reglarna var jag vet att vi fick sälje vidare henne efter vi hade henne after 6-7 år. Men har du kollat med BLM (Bueau of Land Management)?

Har tittat en för dig lite och har hittat detta från FAQ:

Are there any restrictions on what I can do with the horse/burros that I buy?

A: Congress placed no limitations or restrictions on the animals purchased. The animals will be classified as private property upon purchase. Our emphasis is to find good homes for the animals.

Men Vet ej om de har international akutioner. Det är bara skriva och fråga.

Du kan bara köpa hästar 10 år och över. När vi köpt kunne du köpa föl upp till gamlingar. Att köpa en 10 åring vild häst kan vara en..."experience". Vi hade också tänkt att importera en men en äldre häst är inte vad jag vill har.

Pris för hästen måste du ta up med BLM det är kan vara olika tror jag. Att flygg hem hästen är en annan sak det måste du ringa runt för prisar.

Lycka till

http://www.blm.gov/nhp/spotlight/whb_authority/fact_sheet.htm

Sv: Re: vild mustang

Jag vet några som gjorde detta för ett antal år sedan och tyvärr så var det nog inte en så bra ide. Dom som har en romantisk bild av hur snuttigt det är att tämja en vildhäst får nog sin livs chock. I verkligheten så är det ingenting som i Monty Roberts bok Shy boy. Det är att kasta pengar i sjön för det blir aldrig någon trygg ridhäst av en vild mustang.

Sv: vild mustang

Jag känner ocksa flera som gjorde det i Kanada och för de gick det bra. Men det blev inga tävlingshästar precis... Sedan maste du tänka pa att en resa till europa med flyg, karantän,... kan vara mycket pafrestande pa en häst - speciellt för en mustang!!!

Sv: vild mustang

Läste en artikel om en norrman (tror jag) som fick hästen reggad som något annat för att ta med den hem. Enligt artikeln så får man inte ta med mustanger från usa/kanada.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 761
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka