Vilar på VB då lyfter VF - HJÄLP!?!

F

Fiatempo

Hej!

OBS! Rubriken ska lyda: "Vilar på HB då lyfter VF"...

Hoppas att någon kan hjälpa mig!!!

Hovslagaren var ute igår och då såg jag att min häst vilar på höger bak samtidigt som hovslagaren skodde vänster fram. Han har inte gjort så förr, men han gjorde likadant idag när jag kratsade VF... Han kändes lite oren vid trav på böjt spår i höger varv på HB, men då jag böjt och lösgjort honom lite försvann det, men lik f...b.... var det likadant när jag kratsade VF efter ridningen också - han vilade på tån på HB då med. Min tränare funderade på om det kan vara att han sträckt sig lite - i ryggen eller något... Hovslagaren pratade om att han kanske håller balansen så, men han har inte gjort så tidigare när jag kratsat fram. Bör tillägga att han vilat i fyra dagar innan hovslagaren kom igår så funderar och funderar....:confused:

Någon som vet eller varit med om samma sak, oerhört tacksam för alla tips, råd, och kunskap - please help?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilar på VB då lyfter VF - HJÄLP!?!

Snälla någon!!!
 
Sv: Vilar på VB då lyfter VF - HJÄLP!?!

Jag vet inte vad det beror på men du får ge dig till tåls det är bara 6 minuter mellan dina inlägg.

Mítt varmblod gör oxå så men han har gjort det ända sen jag fick honom för 1,5 år sedan
 
Sv: Vilar på VB då lyfter VF - HJÄLP!?!

:o Ok... men är så j-la nojjig hela tiden då jag tror jag fått hästhypokondri...
 
Sv: Vilar på VB då lyfter VF - HJÄLP!?!

Tack söta du... det lugnar mig!
 
Sv: Vilar på VB då lyfter VF - HJÄLP!?!

min kompis hast gjorde det och fick av kirporaktorn svaret att det var en liten lasning i bogen. han vevade runt lite o sen var det borta i nagra manader, hon gor det forfarande lite fran o till, men inte hela tiden, som forut.
kan vara samma? eller bara lite stel? det viktiga ar val att se om det forsvinner eller blir varre.
 
Sv: Vilar på VB då lyfter VF - HJÄLP!?!

Tack snälla du för ditt svar! Då ska jag ta och kontakta en kiropraktor!
 

Liknande trådar

Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
28 987
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 823
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp