N
Novum
Jag har en unghingst på 4 år och 1,70 i mkh som just nu vilar. Han är rätt grov till modellen men för dagen väldigt smal, går endast i hagen och skrotar. Rätt liten hage och inte mer än 6 h om dagen tyvärr. Jag vet att det är på tok förlite men det är bara att gilla läget eftersom det här var det enda stallet där de tog emot en hingst (vi skulle bara stå där i 14 dagar)och vi skulle egentligen ha flyttat till ett annat stall (med stora hagar, kompis i hagen och fri tillgång på hösilage..) efter kastreringen i måndags men vi får inte in han i transporten så det blev varken kastrering eller flytt. Kan tillägga att han vilar pga att det är svinhalt överallt och att han knappt kan ta sig till och från hagen.
Ja nu till min fråga, vad skulle ni ge honom för mat? Vill ju inte ge han för mycket då han just nu vilar helt.
tacksam för svar!
(svar angånde lasting undanbedes då det finns en helt egen tråd för det problemet)
Ja nu till min fråga, vad skulle ni ge honom för mat? Vill ju inte ge han för mycket då han just nu vilar helt.
tacksam för svar!
(svar angånde lasting undanbedes då det finns en helt egen tråd för det problemet)