Sv: Viktväktarna
Jag har inte riktigt haft en lucka att åka och handla - har varit på kurs 8-17.30, och sedan har jag stressat för att hinna göra en massa riktigt jobb efteråt, och dessutom hinna sova... det fanns en salladsbuffé ena dagen som jag var tveksam till, den såg inte helt fräsch ut, och andra dagen fanns ingen alls. Bananer har jag kunnat äta på fikat, det går ju ok iallafall. När jag kom hem sent om sider hade maken lagat mat, det är ju trevligt, men det var ingen hälsomat direkt, och eftersom jag då satt och jobbade och åt vid datorn fanns inte riktigt tiden och lusten att fixa något annat... ja fy! Och höftandet blir också svårt

.
I helgen skall jag iväg med tjejerna, och där är det lättare att påverka själv, där är det karaktären som sätts på prov

. Det tycker jag ändå inte är så farligt, när jag äter något jag vet att jag inte borde äta, men gör det ändå för att det är gott. Det är livet, på något sätt. Men att trycka i mig onyttig mat som jag faktiskt inte vill ha bara för att inte gå hungrig, det är så nedslående. Usch. Idag och imorgon har jag samma situation igen, fast på restaurang med lite mer valmöjligheter.
Vad gnällig jag låter

. Jag är egentligen rätt positiv, men blir så frustrerad av det här eviga äta-onyttigt-ute-och-må-dåligt-över-det.