Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Ska göra salsan idag. Den ska alltså inte kokas utan finhackas och blandas bara? Förstår jag rätt om du menar att tomaterna ska doppas i kokande vatten och att man tar bort fröna. Jag ska åka tåg hela dagen imorgon, detta blir mums med grillad kyckling på resan.

Jag kommer klara vikten! Väger 67,4kg idag och målet var under 68kg innan kursen på fredag :laugh:.

Idag blir det fortsatt Low Carb-kost och en mil stavgång med en kompis (nordic walking för er utlandssvenskar :D)

Frukost: yoghurt med hallon, linfrön och solroskärnor
Lunch: Köttfärssås med vitlöksfrästa haricots verts
Middag: Stekt torsk med Hästflickas salsa och kokt broccoli
 
Sv: Viktväktarna

Ska göra salsan idag. Den ska alltså inte kokas utan finhackas och blandas bara? Förstår jag rätt om du menar att tomaterna ska doppas i kokande vatten och att man tar bort fröna. Jag ska åka tåg hela dagen imorgon, detta blir mums med grillad kyckling på resan.
<snip>

Precis! Man doppar tomaterna i kokande vatten sa man kan skala dem och tar ut frona sa man bara hackar upp sjalva tomat 'kottet'. Man kan variera salsa hur mycket som helst och det ar super bra nar man haller reda pa vad man ater.:laugh:

Lycka till, du klarar det bra till Fredag!
 
Sv: Viktväktarna

Jag kommer klara vikten! Väger 67,4kg idag och målet var under 68kg innan kursen på fredag :laugh:.

Idag blir det fortsatt Low Carb-kost och en mil stavgång med en kompis (nordic walking för er utlandssvenskar :D)

Frukost: yoghurt med hallon, linfrön och solroskärnor
Lunch: Köttfärssås med vitlöksfrästa haricots verts
Middag: Stekt torsk med Hästflickas salsa och kokt broccoli

Vad duktig du är Prinsus!!! :bow: Du kommer att bli en bra viktväktar-tant. :D :banana:
 
Sv: Viktväktarna

Om Salsa blir for hot hackar man lite avacado och har i.:laugh: Jag gillar hot :d jag skulle kanske ha namnt det forut:o Jag brukar inte "stada ur" Jalapenon, eller atminstone bara halften.

Hot haller bade langre och satter ocksa fart pa amnesomsattningen
 
Senast ändrad:
Sv: Viktväktarna

Jag vet! Det finns hur mycket som helst. Sonen ar just nu fanatisk pa Florida Datils. Hot som ... iiiiiiihhhhhh ... men oh vad gott det blir.:p
 
Sv: Viktväktarna

Och så är det GOTT! OMNOMNOMNOM :d

Jag är avundsjuk på ert utbud av smaskiga chilisorter!

Till nästa vår - odla egna!! Chilli är världens enklaste att odla och skörden brukar bli enorm! Det finns fröfirmor som säljer hundratals olika sorter, det är hur kul som helst! Jag har alltid uterummet överfullt med chilliplantor, en del är otroligt vackra dessutom! Peruvian Purple t.ex.

Sätt fröna ganska tidigt på våren, senast mars.
 
Sv: Viktväktarna

Jag gjorde just lunch och eftersom vi pratade om salsa har gjorde jag agg rora pa 1 helt agg och en aggvita med en generos sked salsa i ... och en skiva bacon och liten bit "left over" kyckling.:p Mums:d
 
Sv: Viktväktarna

Jag har rasat i vikt! 66,5kg i morse och lågkolhydratkost har minskat hunger och sug dramatiskt! Nu sitter jag på tåget som ska ta mig till Linköping och Viktväktar-kursen
 
Sv: Viktväktarna

Ibland behövs lite nytänk och test för att komma över platån. Just detta med få kolhydrater och mer "högoktanigt" bränsle (fett och proteiner) hjälper mig otroligt. Jag kan t o m tåla lite överskott och ändå gå ner i vikt.

För mig är det viktigt att det smakar, så en bit smakrik ost och en rejäl skiva riktigt fin salami kan vara bättre middagsmat åt mig än någon betydligt större portion som innehåller t ex ris. Även om det slutar på samma PP.

Grattis till målvikten - starkt jobbat!
 
Sv: Viktväktarna

För mig är det viktigt att det smakar, så en bit smakrik ost och en rejäl skiva riktigt fin salami kan vara bättre middagsmat åt mig än någon betydligt större portion som innehåller t ex ris. Även om det slutar på samma PP.

Precis så är det för mig också. Och det funkar - jag vråläter inte efteråt. :D
 
Sv: Viktväktarna

Jättekul att höra Prinsus! :banana:

Jag hoppas att du får en trevlig kurs och att du fortsätter att vara mindre matfixerad. :D
 
Sv: Viktväktarna

*kl*

Vet någon hur det fungerar med startavgiften på VV online om man tidigare varit medlem, hållit uppe några månader och nu vill börja igen? Måste man betala den igen?
 
Sv: Viktväktarna

Nu är jag tillbaka, och ska ta tag i det här igen efter solsemester full med onyttigheter ! (Tack för PM :) )
Kul att höra att det gått bra för dig, nu har du gått om mig med råge :o. Jag vägde mig i morse och insåg att jag gått upp 1 kilo sen senaste vägningen, men det känns rätt ok med tanke på all juice, onyttig mat och glass som jag tryckt i mig under de senaste 2 veckorna. Idag skall jag försöka börja igen!

Dagens lysxproblem är att alla shorts jag tog med mig på semestern var ju ALLDELES för stora och oanvändbara... tänkte inte på det, har inte använt dem sedan innan jag började viktväkta. Så jag fick shoppa nytt!
 
Sv: Viktväktarna

kl

Nu har jag vikväktat i två veckor. Första veckan var -1 kg, men denna veckan bara -0,2 kg. Besvikelse såklart eftersom jag inte fuskat något utan hållt mig till pp + VB + ap. Får väl se hur det ser ut nästa vecka, -0,5 kg per vecka vill jag minsta tappa i alla fall.
 
Sv: Viktväktarna

Nu är jag tillbaka, och ska ta tag i det här igen efter solsemester full med onyttigheter ! (Tack för PM :) )
Kul att höra att det gått bra för dig, nu har du gått om mig med råge :o. Jag vägde mig i morse och insåg att jag gått upp 1 kilo sen senaste vägningen, men det känns rätt ok med tanke på all juice, onyttig mat och glass som jag tryckt i mig under de senaste 2 veckorna. Idag skall jag försöka börja igen!

Dagens lysxproblem är att alla shorts jag tog med mig på semestern var ju ALLDELES för stora och oanvändbara... tänkte inte på det, har inte använt dem sedan innan jag började viktväkta. Så jag fick shoppa nytt!

Välkommen tillbaka Mitten! Hoppas att du kommer igång igen. :D
 
Sv: Viktväktarna

kl

Nu har jag vikväktat i två veckor. Första veckan var -1 kg, men denna veckan bara -0,2 kg. Besvikelse såklart eftersom jag inte fuskat något utan hållt mig till pp + VB + ap. Får väl se hur det ser ut nästa vecka, -0,5 kg per vecka vill jag minsta tappa i alla fall.

-0,5 kg per vecka borde du tappa så det är nog läge att sätta sig ned och analysera dagsintaget av kalorier. Det verkar vara väldigt vanligt att man stoppar i sig för mycket frukt t ex.

För övrigt tycker jag att du ska se -0,2 kg som en framgång och inte som en besvikelse. Det är inte bara jag som har någon vecka med mindre framgång på vågen för att veckan därpå ta ett jättekliv nedåt.

Lycka till! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
316
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp