Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

KL

Här går det bra.
Jag nådde målvikt förra veckan, men har inte skrivit in det officiellt ännu. Vill gärna tappa något/några kilo till. Tråkigt nog har jag varit förkyld samtidigt som det varit mycket på jobbet, så träningen har blivit lidande men jag har fått anpassa matmängden något så har det gått bra.

Viktnedgång 30/7 till 28/10 är 12,6 kg.
 
Sv: Viktväktarna

Bra jobbat! Hoppas att du kan gå ner ytterligare lite :bump:

*Kl*
Idag är det fredag och således vägning. Viktnedgång sen förra veckan är 1,3 kg, totalt 10,5 kg :D
 
Sv: Viktväktarna

Grattis alla som lyckats gå ner!

Jag köpte ett tremånaders abonnemang på vv på nätet i lördags, så jag har hållit på i en vecka snart, vägning på söndag, hoppas något har hänt. Visserligen har jag ätit lite godis, men håller mig ännu inom poängen i alla fall. målet är 8 kg till den 27/1, kul om det fungerar, 26 pp/dag + 49 bonus/vecka.
 
Sv: Viktväktarna

Ditt mål verkar ju absolut inte orealistiskt på pappret.

Det fina är att det är OK att äta måttligt med godis, så länge det inte går över dagsintagsgränsen alt. bonuspp. Vissa dagar i början av mitt VV var kanske inte så genomtänkta om jag säger så. Inte direkt tallriksmetoden, men så blir det när jag petar in fel grejor i kakhålet ;)
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån*

Det går så evinnerligt trögt för mig. 11kg sedan 24 juni. Jag har provat att öka träningsmängden massor (ca 40 Aktivitetspoints per vecka och jag räknar snålt), att chocka kroppen lite genom att prova ny mat ofta, äta chili. Äta alla aktivitetspoints på en dag. Jag utesluter helt veckobonusen sedan några veckor tillbaka men jag har inte kunnat låta bli aktivitetspointsen, den har gått åt vid oplanerade frosserianfall som jag inte kunnat kontrollera i samband med ägglossning eller mens, tyvärr... Hur ska jag få min kropp att släppa kilona? För ca 2 månader sedan bestämde jag mig för att bli viktväktarkonsulent och då hade jag 4kg kvar till BMI 25 som är max vad man får väga när man påbörjar sin utbildning, jag trodde att 4kg på två månader skulle bli lätt men jag är inte i hamn och kursen börjar på fredag med invägning :eek:. Mitt max vad jag får väga är 68kg, igår morse vägde jag 68,2kg och kände att det här kan nog fixa sig ändå men imorse vägde jag 70,1kg innan frukost och jag åt bara mina 26PP igår. Hur i herrans namn ska jag göra för att få kroppen att släppa kilona innan fredag? Det är rent ut sagt så jävla orättvist!!!!

Hur gör ni? Har ni helt skippat veckobonus och aktivitetspoints? Äter ni alla era 26pp?
 
Sv: Viktväktarna

Det går så evinnerligt trögt för mig. 11kg sedan 24 juni. Jag har provat att öka träningsmängden massor (ca 40 Aktivitetspoints per vecka och jag räknar snålt), att chocka kroppen lite genom att prova ny mat ofta, äta chili. Äta alla aktivitetspoints på en dag. Jag utesluter helt veckobonusen sedan några veckor tillbaka men jag har inte kunnat låta bli aktivitetspointsen, den har gått åt vid oplanerade frosserianfall som jag inte kunnat kontrollera i samband med ägglossning eller mens, tyvärr... Hur ska jag få min kropp att släppa kilona? För ca 2 månader sedan bestämde jag mig för att bli viktväktarkonsulent och då hade jag 4kg kvar till BMI 25 som är max vad man får väga när man påbörjar sin utbildning, jag trodde att 4kg på två månader skulle bli lätt men jag är inte i hamn och kursen börjar på fredag med invägning :eek:. Mitt max vad jag får väga är 68kg, igår morse vägde jag 68,2kg och kände att det här kan nog fixa sig ändå men imorse vägde jag 70,1kg innan frukost och jag åt bara mina 26PP igår. Hur i herrans namn ska jag göra för att få kroppen att släppa kilona innan fredag? Det är rent ut sagt så jävla orättvist!!!!

Hur gör ni? Har ni helt skippat veckobonus och aktivitetspoints? Äter ni alla era 26pp?

Alltså, det går väl egentligen bra för dig? Det låter i mina öron som att du är väldigt hård mot dig själv för att du nått en platå.?.

Hur som helst: Skriver du upp allt du stoppar i dig? Dricker du tillräckligt med vatten? Hur mycket frukt äter du? Hur mycket grönsaker äter du? Tar du det lugnt med salt? Väger du din mat?

Själv äter jag varken aktivitetspoints eller veckopoints (utom i undantagsfall). Men jag är väldigt noga med att se till att jag verkligen blir mätt och nöjd.

Skickar bamsekramar till dig! Go, go, go!!! :banana:
 
Sv: Viktväktarna

Mitt max vad jag får väga är 68kg, igår morse vägde jag 68,2kg och kände att det här kan nog fixa sig ändå men imorse vägde jag 70,1kg innan frukost och jag åt bara mina 26PP igår.

Men det är ju inte fett utan vätska som har orsakat den viktökningen. Om du inte har lingonvecka på gång borde du klara invägningen genom att inte äta sånt som får dig att binda vätska och tarminnehåll.
 
Sv: Viktväktarna

Jo, jag kanske är lite väl hård mot mig själv... men :crazy: jag vill ju gå ner, jag vill inte stå där på fredag och skämmas! Jag har funderat och funderat igen. Jag har möjligen ätit lite för mycket frukt :o. Jag är nog lite slarvig med vattnet och jag går runt och är sugen hela tiden och ibland trillar jag dit och tar av aktivitetspointsen. Jag får sug även om jag är mätt och min man har helt rätt när han säger att jag är helt matfixerad, tänker på mat hela tiden.

Jag väger och lägger in all mat i vv-online utan fusk

Jag har i princip ätit mättande mat med riktigt grovt bröd och bulgur och fullkornsprodukter som kolhydratkällor men jag ska dra det ett steg längre denna veckan för att bli av med lite vätska i kroppen och bli av med lite sug och matfixering så nu kör jag ren lågkolhydratkost inspirerad av LCHF men inom ramen för viktväktarna denna veckan och räknar pointsen förstås. Jag ska inte använda en enda bonuspoint eller aktivitetspoint och jag tror att det ska gå bra. Idag har jag ätit:

Frukost: 1,5dl turkisk yoghurt med lite hallon, kaffe och vatten
Mellis 1: Ett kokt ägg med lite smör
Lunch: Omelett på två ägg, kokt broccoli och en halv avokado

Middag blir Fläskkotlett med Squash och auberginegratäng
Kvällis blir ett kokt ägg med lite smör och någon grönsak

Jag har faktiskt inte så stort sug idag!
 
Sv: Viktväktarna

Jag äter mina bonuspoints, men rör oftast inte aktivitetspointsen. Avrundar alltid uppåt om
Det är något jag måste uppskatta points för.

I övrigt försöker jag vara duktig med motionen, men äter i perioder mycket godis (fast det ryms i min budget).

Jag har lätt för att gå ner i vikt, så min resa börjar egentligen nu när jag ska hålla min nya vikt (och gärna bli lite starkare/mer vältränad).
 
Sv: Viktväktarna

Jo, jag kanske är lite väl hård mot mig själv... men :crazy: jag vill ju gå ner, jag vill inte stå där på fredag och skämmas! Jag har funderat och funderat igen. Jag har möjligen ätit lite för mycket frukt :o. Jag är nog lite slarvig med vattnet och jag går runt och är sugen hela tiden och ibland trillar jag dit och tar av aktivitetspointsen. Jag får sug även om jag är mätt och min man har helt rätt när han säger att jag är helt matfixerad, tänker på mat hela tiden.

Jag väger och lägger in all mat i vv-online utan fusk

Jag har i princip ätit mättande mat med riktigt grovt bröd och bulgur och fullkornsprodukter som kolhydratkällor men jag ska dra det ett steg längre denna veckan för att bli av med lite vätska i kroppen och bli av med lite sug och matfixering så nu kör jag ren lågkolhydratkost inspirerad av LCHF men inom ramen för viktväktarna denna veckan och räknar pointsen förstås. Jag ska inte använda en enda bonuspoint eller aktivitetspoint och jag tror att det ska gå bra. Idag har jag ätit:

Frukost: 1,5dl turkisk yoghurt med lite hallon, kaffe och vatten
Mellis 1: Ett kokt ägg med lite smör
Lunch: Omelett på två ägg, kokt broccoli och en halv avokado

Middag blir Fläskkotlett med Squash och auberginegratäng
Kvällis blir ett kokt ägg med lite smör och någon grönsak

Jag har faktiskt inte så stort sug idag!

Jag tycker att detta är viktigt: Varför är du sugen hela tiden? Och du är lösningen på spåren! :idea:

Själv har jag testat lite och kommit fram till att när jag äter en kolhydratrik kost blir jag sugen, det är inte klokt vilken skillnad faktiskt. Jag förespråkar inte LCHF, men jag har dragit ned på kolhydraterna rejält och äter sällan pasta, potatis eller ris, mitt intag blir ett par skivor knäckebröd (det Honung delade med sig receptet till i bak-tråden) till kvällsfikat. För mig fungerar det riktigt bra.

Jag tror att det kommer gå bra för dig också. Det är viktigt att experimentera lite tills man kommer fram till en lösning som är vettig.

KRAM på dig! :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

kl
-1 kg efter första veckan med vv, så jag är nöjd. Jag är inte speciellt hungrig, jag har ätit lite snask och jag äter en massa frukt mellan måltiderna. Det enda som är lite jobbigt är att om jag dricker det jag "ska" så är det ett evinnerligt spring på toa, även nattetid får jag gå¨upp en runda. Innan drack jag nog väldigt lite, 3 glas per dag.
 
Sv: Viktväktarna

Måste bara säga att det låter väldigt osmakligt i mina öron.

Jaha, jag trodde att du reagerade över smöret för att du tänkte att det inte fick plats i den dagliga ransonen av propoints.

Att man får en smörklick till kokt ägg, uppfattar jag som väldigt vanligt. Själv är jag inte förtjust vare sig i kokta ägg eller i smör, men jag tror att kombinationen är vanlig bland dem som gillar kokta ägg.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
316
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp