Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Jag funderade på det samma... jag gissar att man glatt får betala så länge man vill kunna kolla sina points. Om man säger upp det och sedan vill ha en kontrollmånad efter nåt halvår måste man väl betala startavgiften på nytt :eek:.


Åh, vad jag vill bli av med allt fläsk nu :(. Jag vet inte ens vart jag skall sätta målvikten, om jag har 5 eller 10 kilo kvar... vet inte om det är sån stor idé att gå ner hela 10 kilo om jag inte tror på att kunna stanna där?
Jag är ganska kort och liksom tung. Väger mycket även då det inte syns, på något sätt. Om jag går ner 5 kilo är jag i den övre halvan av OK BMI, om jag går ner 10 hamnar jag något under mitten. Ja, jag startar väl med mina 5 och ser om det fortsätter nedåt med bibehållna points?
 
Sv: Viktväktarna

Å ett helt kilo, vad duktigt! Mycket kvar?

Jag väger mig ju hela tiden :o fast min 'vägdag' är söndag morgon. Men den här veckan handlar det nog om hekto igen, fast jag slaviskt följt pointsen.
 
Sv: Viktväktarna

Ta ett kilo i taget. Andas. Du behöver väl inte bestämma det nu? Det är många som ändrar sin målvikt utmed resans gång, jag är en av dem. Men redan efter halva nedgången var jag verkligt nöjd med både kropp och karaktär.
 
Sv: Viktväktarna

Till mitt första delmål är det 0,7 kg kvar. Något exakt slutmål har jag egentligen inte men jag siktar nog på kanske 14 kilo till. (Jag är inom normal-BMI redan nu men vill väga, eller rättare sagt se ut, som jag gjorde för ca två år sen. Min "övervikt" syns inte för andra men jag vet att kläderna inte sitter som de ska.)

Jag håller tummarna inför söndagmorgonen :bump: (Och jag väger mig faktiskt också varje dag. Intressant att se :D )
 
Sv: Viktväktarna

Grattis!

Jag hoppas på samma framgång, men det här är första veckan som jag känner mig lite osäker. Har försökt röra mig lite mer än vanligt i veckan, får se hur långt det räcker. Vågen behöver visa -0,8 kg så har jag nått 10%.

@Mitten: Varför tror du inte att du kommer kunna stanna kvar på en lägre vikt? Ibland får jag tanken "Åh, vad skönt när jag är smal så jag kan äta som vanligt igen" och sen kommer jag på mig själv. Jag är en riktig godis/fika-gris, men fördelen med att inte är bullar/kakor/godis så ofta är att det blir så mycket godare när man väl gör det.
 
Sv: Viktväktarna

Jag har vägt så förut, men för att stanna där var jag tvungen att äta extremt lite. Jag viktväktade med gamla systemet och då kunde jag inte äta mer än 15 points per dag, vilket var mindre än minimum (som var 18 tror jag). Och det för att bara inte gå upp.
Men gick jag upp några kilo höll jag mig hjälpligt still där. Vet inte hur det blir nu, men det är väl bara testa :)
 
Sv: Viktväktarna

Om man nu ska se till BMI, som är ett rätt trubbigt redskap, så har jag ett viktspann på 14,5 kilo inom BMI 20-25. Det ger ju lite utrymme för variation :p (Dock föredrar jag ögonmått och hur väl kläderna sitter på mig :D )
 
Sv: Viktväktarna

Jag håller tummarna för att du klarar 10 procent-gränsen :banana:

*Kl*
Det där med motion vill jag bli bättre på. Jag vill komma igång med gymmandet igen men det är svårt att hinna nu när jag jobbar istället för pluggar. Jobbar heltid (snitt 38 h/vecka men varierar mellan ca 24-47 h/vecka) plus ett extrajobb (ca 3-5 h/vecka). Dessutom har jag tre hästar och även om bara en rids "ordentligt" så tar det lite tid. Mer tid kommer det ta när betestiden är slut, ca 3 h/dag i snitt inkl. insläpp tre gånger per vecka. Helst vill jag hinna träffa sambo och dotter också :D
Mitt jobb varierar mellan stillasittande till full rusning med ett högt adrenalinpåslag.
Brukar räkna trappstegen :p De dagar som jag jobbar högst upp i huset så blir det definitivt 1 500 trappsteg per dag. (Hissen är bara till för tvätt- och matvagnar, möbler som flyttas och dylikt.)
 
Sv: Viktväktarna

Jag hade gått ner 1,3 kilo!! Hurra hurra!!
Nu har jag gått ner totalt 5,8 kilo, och jag har 3,7 kvar till "första steget" och 8,7 om jag vill gå ner hela vägen. Jag är glad!
 
Sv: Viktväktarna

Det var ju jättebra!! Grymt bra jobbat.

Och nu förstår jag hur du menade angående målvikten; inte kul att ha en målvikt där man inte kommer att kunna äta på ett "normalt" sätt. Vid ditt första steg har du ändå gått ner 9,5 kg och det är en bra viktnedgång.

KL
Själv börjar jag verkligen känna av hälsofördelar med lägre vikt nu (smygvägde mig lite nu på morgonen och har gått ner ca 7 kg totalt). Roligast är att träningen går så mycket lättare!
 
Sv: Viktväktarna

Ja träningen ja... Jag kom av mig när jag blev förkyld och igår slog jag i tån så att det förmodligen blivit en spricka i den! Bara lilltån som tur är men det gör det ännu jobbigare att komma igång med springandet igen :(.
Hinna gå på gym har jag nästan gett upp, att klämma in det mellan dagistider, heltidsjobb och resväg är svårt... Springa en sväng och träna hemma hinner jag, gäller bara att ha disciplin :)
 
Sv: Viktväktarna

Här går det också utmärkt. Eftersom det är lite stökigt i vardagen och maken är iväg så har jag rensat skåp och kylskåp. Det är underbart lätt att gå ner i vikt när det inte finns 500 gram choklad, 6 chipspåsar och 4 påsar godis hemma - hela tiden. Inget som ligger och lockar, och affären är en bit iväg med bil. Det är nyckeln till smärtfri viktnedgång :D

Har med tanke på stöket inte tränat som jag brukar (två gympass, två joggingrundor och två promenader i veckan), men har hunnit med hälften i alla fall och jag har beslutat mig att det är bra under rådande omständigheter.

Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att omständigheterna tillåter en lång långpromenad idag. Det behövs för att pumpa runt lite slagg efter en snabb joggingrunda med usel stil igår.

Känns inspirerande att andra har kapat kilon på vägen, det hjälper att själv göra likadant!
 
Sv: Viktväktarna

*kl*

Var på vägning igår o låg +-0, vilket först var en besvikelse, men när jag tänkte efter att jag trots allt är skadad o inte har kunnat träna alls som jag brukar, eller ens röra mig normalt, så är det antagligen helt okej att inte ha gått upp. Tröstar mig med att jag trots allt hade en lindad fot som ingick i vägningen - det borde betyda att jag egentligen hade gått ner ett hekto eller så :p
 
Sv: Viktväktarna

Haha, den måste väga minst två kilo ;). För att inte tala om svullnaden, de måste väga massor.
Det har jag tänkt, att när jag klipper håret kanske jag går ner ett extra hekto :D
 
Sv: Viktväktarna

Om man nu ska se till BMI, som är ett rätt trubbigt redskap, så har jag ett viktspann på 14,5 kilo inom BMI 20-25. Det ger ju lite utrymme för variation :p (Dock föredrar jag ögonmått och hur väl kläderna sitter på mig :D )

När du skrev att du var inom normal-BMI och ville gå ner 14kg till sprang jag direkt till miniräknaren och tänkte på vägen dit "anorektiker", men kom fram till att om jag går ner 14kg från BMI så blir det ganska precis BMI på 20 - vilken aha upplevelse :D. Fast om jag skulle ha ett bmi på 20 skulle jag vara fullständigt utmärglad. Folk tyckte jag var extrem-mager på bmi 25 när jag var där sist men vi får se, den gången hade jag minskat från bmi 38 på ca ett år och det verkar som om folk vill se det som dom är vana vid att se. En tjockis ska inte vara smal liksom i bekantas ögon för då är det en sjukdom. Jag siktar på BMI på ca 22,5 denna gången och ska se hur jag ser ut, så lite har jag aldrig vägt i vuxen ålder.

Jag har iallafall gått ner 6,7kg nu, 7cm runt midjan och 5cm runt låret :). Jag har snittat 0,7kg i veckan och jag har stått still någon gång men inte gått upp. Det funkar så himla bra!!!! Det bästa är att jag lärt mig komma igen efter att ha svävat ut ibland.

Idag ska jag cykla 5mil med två väninnor - det blir 11 aktivitetspoints och jag tänkte äta en rejäl frukost med gröt och ägg och gottade mig riktigt inför att få äta så mycket frukost, men det slutade med att jag inte orkade ägget! :D. Jag får ta det om en stund :D
 
Sv: Viktväktarna

Jag har gått ner 3 kg på 3 v så jag är mer än nöjd. Första veckan var det -2 kg pga vätska men om jag kan hålla -0,5 per v så är jag glad och lycklig.

Bra skit, då orkar man fortsätta! Idag ska jag baka pruttbullar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp