Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Jag ligger 3 kg över målvikt och har så svårt att gå ner de där sista igen (blev guldmedlem för ett år sen och har gått upp dessa kg i vikt under en sjukdomsperiod).

Jag har problem med min sköldkörtel och ämnesomsättning och äter Levaxin, men det känns inte som nån bra ursäkt ;) Jag ska ju vara en förebild för mina medlemmar :)
 
Sv: Viktväktarna

hihi, ja, men det blir tråkigt igen på vågen på tisdag då :grin:

Jag kämpar med dessa kilon, men maken som jobbar natt hela helgen hade köpt den här goda salmiakchokladen till mig och jag äter alltid mer när han jobbar tyvärr :crazy:
 
Sv: Viktväktarna

Salmiak = Fazers med rödsvartvitt omslag? Jag har kikat på den i affären men inte köpt. Ä-l-s-k-a-r salmiak. Och choklad:D
 
Sv: Viktväktarna

Jag är nöjd :laugh:
På jobbet åt jag faktiskt lite godsaker. (Två i personalen kom försent imorse. Det är INTE bra i mitt jobb så de fick muta övrig personal glad med godis och Daim-tårta :rofl: )
 
Sv: Viktväktarna

Jag ligger 3 kg över målvikt och har så svårt att gå ner de där sista igen (blev guldmedlem för ett år sen och har gått upp dessa kg i vikt under en sjukdomsperiod).

Jag har problem med min sköldkörtel och ämnesomsättning och äter Levaxin, men det känns inte som nån bra ursäkt ;) Jag ska ju vara en förebild för mina medlemmar :)

Jag tar ocksa meds for en lag skoldkortel ... det ar INTE latt att ga ner och sarskilt inte de dar sista kilona.:crazy:

Sjalv tryckte jag i mig en stor bit av Lindt's chile choklad. Mums.:laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Jag skrev inte heller att den enbart räknar på kalorier, utan att i den formeln tas det med fett och fibrer också.
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag gjorde en intressant upptäckt igår under (det en dag för tidiga) Eid al Fitr-firandet!

När man inte har ätit i stort sett någon sötsak alls under ett par veckor och dessutom knappt druckit mer än två glas vin under samma tid - då är det verkligen otroligt gott med just vin till maten och lite härliga fikonkakor till kaffet.

Eftersom jag inte direkt har avstått från att äta något jag har velat ha vid något enda tillfälle sedan jag var ung och ätstörd (för flera decennier sedan), visste jag inte att det funkar så.

Själva grejen med att äta mer, dvs större mängd, var däremot ingen upplevelse utöver det förväntade. Dels äter jag alltid mer än annars vid festmåltider, dels tycker jag inte att "äta mycket" är värst mycket roligare än "äta lagom". Det är bara en naturlig följd av att man sitter länge och har många olika rätter på bordet.

Mellanösternmaten är inte heller det värsta man kan äta ur vv-synpunkt. Den är kolhydratrik förvisso, men inte så fet, så det är egentligen "bara" vid nötterna, fikonen och dadlarna som pointsen drar iväg på allvar. Och vinet, men det får ju ses som ett något oortodoxt tillägg vid en muslimsk högtid. Knappast något man kan lasta profeten Mohammed för.
 
Sv: Viktväktarna

Ja så är det för mig också! Det är den bästa belöning man kan få!

Vägde mig idag. -1,3 kilo. Skönt, eftersom jag inte gått ner på 2 veckor utan gått ner 3 hg och gått upp 3hg. Puh, första 4,5 kilona klara. Nästa mål är 5 kilo bort, sen är jag helt ok i vikt, men tar gärna bort ytterligare 5 ...
Träffade mamma igår som direkt såg att jag gått ner :love: vad mysigt det är när det syns!!
 
Sv: Viktväktarna

Grattis! Jättekul att det syns att du gått ner i vikt.

Min vecka har känts jättebra, så jag hoppas att det märks vid vägningen imorgon.
 
Sv: Viktväktarna

Det gick jättebra! Jag nådde mina nästa 3 kg, har nu 0,8 kg kvar till 10%.

Funderar lite på min målvikt, om jag ska sänka den eller inte. Jag är 1,68 och har valt 62 kg som målvikt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 054
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp