Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Tackar tackar!

Är ganska stolt själv om man får säga så.
Både jag och sambon är helt inne i denna nya livsstil och peppar varandra MEST hela tiden. Klart att de blir liite sura miner ibland när man är för hungrig men..de vet man ju vad det beror på.

Den ända träning som fungerar någorlunda för min kropp är motionscykeln så den står i vardagsrummet. Har blivit mycket tv-tittande på motionscykeln.
HOPPAS bara att kroppen börjar uppskatta viktminskningen snart
 
Sv: Viktväktarna

Härligt ! Jag tror att kroppen redan uppskattar din ändrade livsstil !

Själv kommer jag snart att behöva handla nya jeans, de två enda paren jag har kunnat ha senaste året ramlar snart av !
jag har gått ner ungefär 3 kilo sedan start. Känns riktigt bra och verkligen lagom takt.
 
Sv: Viktväktarna

Jag ser också mager ut vid lågt-normalt bmi. På mig beror det på att jag har "stort skelett". Dvs stor bröstkorg, stora knäskålar, mycket utstickande höftkammar och sådant. Jag blir helt enkelt inte spenslig, snarare disharmoniskt gänglig om jag väger lite. Jag har tex också stora händer och fötter.

Absolut inte kropp för balett och gymnastik, utan mer av gammal svensk bondestam. :p

Precis så är jag också byggd :D. Breda axlar och breda höfter... Axlarna är fördelaktiga för klänningar som blottar dem, vilket hade varit jättefint om jag inte var i desperat behov av bh :D.

Den här veckan är jag på kurs, har ingen aning om hur lunchen funkar då... Om de har lunch eller man äter ute... Risk för dålig vecka i alla fall!
 
Sv: Viktväktarna

Kroppen BORDE som sagt uppskatta det hela. Har dock svårt att se några resultat just nu. Jag går ju som en kratta och snedbelastar kroppen ständigt.
Nu har jag haft en period då jag gått hos tandläkaren. Å då totalstrejkar ryggen av det 2-3 dagar efteråt.

MEN nu är de en veckas "vila från tandläkarn" sen 2 veckor till med måndagsbesök där. Så förhoppningsvis kommer jag att märka av det mer posetiva då!

Även här kommer garderoben att få bytas ut snart. Många mjukisbyxor som numera går att dra upp till brösten. Å skärp kan jag inte använda då jag får ont i ryggen så jag mår illa. ( Har skadad ryggkotor å ja de blir något knas med skärp) Funderar på att prova med hängslen istället.
 
Sv: Viktväktarna

Tackar tackar!

Är ganska stolt själv om man får säga så.
Både jag och sambon är helt inne i denna nya livsstil och peppar varandra MEST hela tiden. Klart att de blir liite sura miner ibland när man är för hungrig men..de vet man ju vad det beror på.

Den ända träning som fungerar någorlunda för min kropp är motionscykeln så den står i vardagsrummet. Har blivit mycket tv-tittande på motionscykeln.
HOPPAS bara att kroppen börjar uppskatta viktminskningen snart

Fantastiskt bra jobbat, det är guld värt att vara två som håller på och peppar varandra. Motionscykel är jättebra, det kör jag när jag är ensam med sonen och inte kan sticka ut på något, på kvällen när han tittar på barnprogram, väldigt bra träning! Men har du provat att sticka ut och cykla på landsväg? Det är ju helt underbart, särskilt med lite go musik eller ljudbok i lurarna! Mycket roligare än motionscykeln.

Skulle det inte gå att bygga upp bålstabiliteten för att minska ryggsmärtorna? Nu när du gått ner så mycket i vikt kanske det går bättre? Jag tänker att nu när du tagit tag i vikten så bra så kan du ju ta tag i smärtorna och ryggproblemen också, det måste ju vara ett gissel att dra runt på, något måste gå att göra. Kontakta en sjukgymnast :banana::banana::banana:. Det kan behövas väldigt envis träning men det borde gå att lindra besvären.
 
Sv: Viktväktarna

Det är så kul att läsa att det går bra för er. För mig går det neråt fast långsamt - fuskar massor och har egentligen inte så mycket att gå ner - har väl gått ner knappt 1 kg på flera veckor och jag tvivlar på att dräkten kommer att sitta så där jättesnyggt.

Dessutom vet jag inte om jag verkligen kommer i väg till Stockholm, hästpassarna velar...:cool:
 
Sv: Viktväktarna

snor min egen knapp

Jag har blivit av med 7kg nu och provade mina dyr-snygg-jeans och dom går på mig! Sitter till och med löst i midjan! Fast det är ju inte midjan som är mitt tjocka ställe utan lår och rumpa :D. Jeans sitter tyvärr alltid löst i midjan på mig men de här jeansen var längesen jag fick på mig, sisådär 6-7år sen innan jag blev gravid. Ska på surströmmingsskiva nästa helg, då får det nog blir nypremiär med jeansen :idea:
 
Sv: Viktväktarna

Jag tror det ändras med åldern också. När jag var 20 kunde jag gå ner till 50 kg och visserligen vara smal, men fortfarande se bra ut. Idag skulle jag förmodligen intas för tvångsmatning om jag gick ner så mycket. Jag skulle se fruktansvärt hemsk ut. Idag är 60 kilo snarare minimivikten för mig. Framförallt ansiktet blir väldigt utmärglat om jag går ner mycket i vikt idag. Som yngre blev jag bara söt! Idag skulle jag se ut som en riktig häxa

Vad duktiga ni är allihopa, förresten!! Jag blir inspirerad...!

Min svärmor brukar säga så: man får välja mellan att vara smal och rynkig och att vara tjock och slät:rofl:
 
Sv: Viktväktarna

Jag läste igenom tråden i går. (läste inte så noga i början när det var lite olika åsikter om en del saker).
Efter det tog jag mig i kragen och återupplivade mitt gamla medlemsskap i vv online. Nu :devil:.
 
Sv: Viktväktarna

Jag läste igenom tråden i går. (läste inte så noga i början när det var lite olika åsikter om en del saker).
Efter det tog jag mig i kragen och återupplivade mitt gamla medlemsskap i vv online. Nu :devil:.

Way to go!!!!!:bow: Ja här peppar vi varandra till tusen! Denna tråden har jag att tacka för en stor del av min framgång med viktminskningen. De andra är 1. VV-online, 2. Att min man är lika engagerad och går ner i vikt med en rasande fart, 3. Att jag rör på mig minst 30min per dag om det så är en lugn promenad
 
Sv: Viktväktarna

Fantastiskt bra jobbat, det är guld värt att vara två som håller på och peppar varandra. Motionscykel är jättebra, det kör jag när jag är ensam med sonen och inte kan sticka ut på något, på kvällen när han tittar på barnprogram, väldigt bra träning! Men har du provat att sticka ut och cykla på landsväg? Det är ju helt underbart, särskilt med lite go musik eller ljudbok i lurarna! Mycket roligare än motionscykeln.

Skulle det inte gå att bygga upp bålstabiliteten för att minska ryggsmärtorna? Nu när du gått ner så mycket i vikt kanske det går bättre? Jag tänker att nu när du tagit tag i vikten så bra så kan du ju ta tag i smärtorna och ryggproblemen också, det måste ju vara ett gissel att dra runt på, något måste gå att göra. Kontakta en sjukgymnast :banana::banana::banana:. Det kan behövas väldigt envis träning men det borde gå att lindra besvären.

Min ryggvärk beror på skadade ryggkotor och ett ben som är kortare än det andra och kronisk felbelastning så det går tyvärr inte att göra SÅ mycket. Har minimala marginaler för vad kroppen accepterar eller vad den slårt tvärt bakut av och svarar med inflammationer.

Av någon anledning så får jag ont av att cykla på vanlig cykel nuförtiden. Dessutom måste man ju ta sig hem om man cyklar någonstans.. Å när mina krafter tar slut så gör de det omgående.. Så motioncykeln är det bättre alternativet. När jag tar slut där är det bara att kliva av och däcka i soffan en stund. Friska luften får jag när jag är ute och kör pållarna så de löser sig i allafall
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån*

Invägning imorse med en brasklapp från datorn att jag gick ner för fort. Inte konstigt, omständigheterna har tyvärr gett en del stress i tillvaron. Men jag är glad att det den här veckan gått på rätt håll, hellre rätt håll i stress än fel håll i stress - eftersom jag har en tendens att unna mig i munnen när det är tråkigt på andra plan.

Lite extra roligt eftersom motionen inte varit vad den borde gångna veckan. Nu är det 2,1 kg kvar till målnotering. Känns lite ofattbart, jag har flyttat målvikten fyra kg (lägre) än tidigare. Och nu hägrar målet känns det som.
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån*
Jag är också online viktväktare, det funkar verkligen superbra! Hade aldrig lyckats pressa in möten, men online är det ju mkt enkelt.
Det enda jag ångrar är att jag inte började tidigare, nu är det ju så många kilo, så målet är ju långt borta.. Är lite avundsjuk på er andra med bara 5-10 kg att bli av med...

Nåväl man lyckas inte förrän man verkligen bestämt sig och det har jag gjort nu. 13 kg lättare hittills. Har inget problem med att jag blir hungrig och det enda jag är riktigt sugen på är en rejäl ostmacka. Har dock svårt att sluta äta just ost om jag börjar, så jag äter inte det just nu. Det får bli Keso eller Philadelphia light...
 
Sv: Viktväktarna

Jag är också en nybliven Online viktväktare...

Första veckan var 0,9 kilo, känns bra sen har jag "tjuvvägt" mig nu på morgonen och det har fortsatt gått neråt...

Känner mig mycket tacksam för onlineverktygen då det underlättar väldigt för planering av vad som ska ätas och när...avverkat en del recept redan... idag blir det linssoppa med potatis till lunch...

siktar i första hand på 10 kilos nedgång men hoppas det kan bli ytterligare fem sedan eftersom jag vet att den vikten är den vikt jag mår bäst av...

Den som viktväktar får se :D


MMBetsybabe
 
Sv: Viktväktarna

Jag läste igenom tråden i går. (läste inte så noga i början när det var lite olika åsikter om en del saker).
Efter det tog jag mig i kragen och återupplivade mitt gamla medlemsskap i vv online. Nu :devil:.

Hurra för dig! Och välkommen till oss smala-to-be :)
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån*
Jag är också online viktväktare, det funkar verkligen superbra! Hade aldrig lyckats pressa in möten, men online är det ju mkt enkelt.
Det enda jag ångrar är att jag inte började tidigare, nu är det ju så många kilo, så målet är ju långt borta.. Är lite avundsjuk på er andra med bara 5-10 kg att bli av med...

Nåväl man lyckas inte förrän man verkligen bestämt sig och det har jag gjort nu. 13 kg lättare hittills. Har inget problem med att jag blir hungrig och det enda jag är riktigt sugen på är en rejäl ostmacka. Har dock svårt att sluta äta just ost om jag börjar, så jag äter inte det just nu. Det får bli Keso eller Philadelphia light...

Förstår att du är avundsjuk på oss som har lite mindre att gå ner men om man försöker vända det till något positivt så är det ju att din resa mot en bättre livsstil tar längre tid och då är det lättare att befästa de nya goda vanorna. Ångra inte att du inte började tidigare, kör på nu och vad glad att du inte började senare. Tänk om du inte hade gått ner de 13kg du hittills kämpat bort utan hade dem kvar! Bra att undvika ost om man inte riktigt litar på sig själv - själv försöker jag träna mig på att ha bullar i frysen och bara ta en och sådär... :d. Välkommen i gänget!
 
Sv: Viktväktarna

Förstår att du är avundsjuk på oss som har lite mindre att gå ner men om man försöker vända det till något positivt så är det ju att din resa mot en bättre livsstil tar längre tid och då är det lättare att befästa de nya goda vanorna. Ångra inte att du inte började tidigare, kör på nu och vad glad att du inte började senare. Tänk om du inte hade gått ner de 13kg du hittills kämpat bort utan hade dem kvar! Bra att undvika ost om man inte riktigt litar på sig själv - själv försöker jag träna mig på att ha bullar i frysen och bara ta en och sådär... :d. Välkommen i gänget!

Du kommer att bli en lysande ViktVäktarfröken!:D
 
Sv: Viktväktarna

Way to go!!!!!:bow: Ja här peppar vi varandra till tusen! Denna tråden har jag att tacka för en stor del av min framgång med viktminskningen. De andra är 1. VV-online, 2. Att min man är lika engagerad och går ner i vikt med en rasande fart, 3. Att jag rör på mig minst 30min per dag om det så är en lugn promenad

Gillar också tråden, den håller mig uppe när jag vacklar! Det är roligare att rapportera bra resultat :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp