Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

En tjockis ska inte vara smal liksom i bekantas ögon för då är det en sjukdom.
Eller hur! Blev så trött på en person som utbrast "nej nu får du inte gå ner något mer, du har blivit så mager!" till en person som gått ner ungefär 10 kg och säkert hade 20-30 kg kvar innan hen skulle ha kunnat kallas normalviktig. :cool:
 
Sv: Viktväktarna

När du skrev att du var inom normal-BMI och ville gå ner 14kg till sprang jag direkt till miniräknaren och tänkte på vägen dit "anorektiker", men kom fram till att om jag går ner 14kg från BMI så blir det ganska precis BMI på 20 - vilken aha upplevelse :D. Fast om jag skulle ha ett bmi på 20 skulle jag vara fullständigt utmärglad. Folk tyckte jag var extrem-mager på bmi 25 när jag var där sist men vi får se, den gången hade jag minskat från bmi 38 på ca ett år och det verkar som om folk vill se det som dom är vana vid att se. En tjockis ska inte vara smal liksom i bekantas ögon för då är det en sjukdom. Jag siktar på BMI på ca 22,5 denna gången och ska se hur jag ser ut, så lite har jag aldrig vägt i vuxen ålder.

Jag har iallafall gått ner 6,7kg nu, 7cm runt midjan och 5cm runt låret :). Jag har snittat 0,7kg i veckan och jag har stått still någon gång men inte gått upp. Det funkar så himla bra!!!! Det bästa är att jag lärt mig komma igen efter att ha svävat ut ibland.

Idag ska jag cykla 5mil med två väninnor - det blir 11 aktivitetspoints och jag tänkte äta en rejäl frukost med gröt och ägg och gottade mig riktigt inför att få äta så mycket frukost, men det slutade med att jag inte orkade ägget! :D. Jag får ta det om en stund :D

Jag har inga fantastiska bilder men här kommer iaf två exempel på hur jag såg ut när jag vägde min målvikt :laugh:

264_17810436044_5865_n.jpg


5013_115334816101_6838933_n.jpg


Du har jobbat på bra då, härligt! :laugh: Hur gick cykelturen?
 
Sv: Viktväktarna

Yes!
Viktnedgång även denna vecka, första veckan jag verkligen var orolig för att jag skulle stått stilla eller till och med gått upp.

Resultatet -1,2 kg, totalt 7,4 kg och jag har nått -10%!
(och inte nog med det, idag är det min födelsedag! :D )
 
Sv: Viktväktarna

Du har jobbat på bra då, härligt! :laugh: Hur gick cykelturen?

Ja du ser verkligen jättefin ut på bilderna och inte det minsta anorektisk! Man måste känna själv och inte bry sig om vad folk säger. När folk vill säga till mig att jag inte behöver gå ner i vikt för jag är så smal så brukar jag säga att jag har rätt att ha ett normalt BMI. Konstigt för det är ju ingen som säger åt en person att den har blivit överviktig och inte får gå upp mer, trots att det är betydligt mer ohälsosamt än att sträva efter ett BMI inom normalspannet :confused:. En jobbarkompis snackade skit om en annan jobbarkompis häromdagen för att hon är så mager och tränar för mycket och är hysterisk. Jag försvarade henne genom att säga att hon ser smalare ut än hon är och att hon minsann har former över höfterna - varför sa jag så? Varför är det fult att vara smal och vältränad? Det är ju ingen som klagar på en som äter chips och dricker vin framför tvn - åh det är man VÄÄÄÄRD!

Till saken:
Cykelturen gick så bra att det bara blev 9 aktivitetspoints istället för 11. Dvs vi cyklade 4,7mil på precis 2h! Igår räknade jag inte mina points förrän på kvällen och det råkade bli 46points (har 26pp i vanliga fall per dag)!!! Bara dubbelmackan och bullen under pausen på turen blev 12pp. Herregud, jag är verkligen bra på att äta ordentligt när jag tränar, inte konstigt att jag har varit tjock och vältränad hela livet :rofl:
 
Sv: Viktväktarna

Det ser jättebra ut :). Om jag skulle vara i nedre delen av BMI-skalan skulle jag se utmärglad ut :crazy:. Konstigt att det kan slå så olika...
Jag går upp väldigt jämnt på hela kroppen också, vet inte om det är bra eller dåligt... syns inte lika mycket när man går ner då ;)
 
Sv: Viktväktarna

Jag ser också mager ut vid lågt-normalt bmi. På mig beror det på att jag har "stort skelett". Dvs stor bröstkorg, stora knäskålar, mycket utstickande höftkammar och sådant. Jag blir helt enkelt inte spenslig, snarare disharmoniskt gänglig om jag väger lite. Jag har tex också stora händer och fötter.

Absolut inte kropp för balett och gymnastik, utan mer av gammal svensk bondestam. :p
 
Sv: Viktväktarna

När jag läser din beskrivning av dig själv tänker jag skräckslaget på han i Riget som växte ur salen på Rigshospitalet! :o

Lovisa_ > känner du för sälle på någon kvällspromenad kan du väl säga till? (Men jag har full förståelse ifall du behöver vara själv också!)
 
Sv: Viktväktarna

Jag siktar på -13 från startvikt. Mina största fällor är stora portioner och tristessätande. I helgen har det gått åt lite poäng från veckobonusen då vi ätit ute för att lyxa till det lite och jag verkligen ville ha strips till köttet. Något jag suktat efter i flera veckor och det var verkligen så gott som jag anade.
Pruttbullarna blev bra, men jag hade inte kollat tillgången på graham innan jag började så det blev till största delen rågsikt i dom.

Så duktiga alla är! Keep up the good work!
 
Sv: Viktväktarna

*knappryck*

Oj, oj oj, vad har jag gjort???:eek:
Jag har skickat iväg ansökan om att bli Viktväktarfröken!
Spännande att se vad det kan innebära och ifall dom vill ha mig. Som merit ska jag säga att jag kan receptet på Pruttbullar :rofl:
 
Sv: Viktväktarna

Nu har jag inte skrivit här på evighet känns det som. Har i allafallfall kämpat på och trots några nollade veckor ligger jag idag 1 vecka före mitt tänkta mål:D

Vägde mig igår!! Vågen visade på -10 kg sen 23/4!
Å ska man se det från på längre sikt så - 16 kg sen 1/1 -12

Mitt nästa mål är nu -5 kg till nyår!
Det tilltänkta "slutmålet" är då idag 15 kg bort.

Ett steg i taget och träning i den mängd som kroppen går med på. Känner mig taggad att fortsätta och slutmålet SKA nås men det får gärna ta tid
 
Sv: Viktväktarna

Det ser jättebra ut :). Om jag skulle vara i nedre delen av BMI-skalan skulle jag se utmärglad ut :crazy:. Konstigt att det kan slå så olika...
Jag går upp väldigt jämnt på hela kroppen också, vet inte om det är bra eller dåligt... syns inte lika mycket när man går ner då ;)

Jag tror det ändras med åldern också. När jag var 20 kunde jag gå ner till 50 kg och visserligen vara smal, men fortfarande se bra ut. Idag skulle jag förmodligen intas för tvångsmatning om jag gick ner så mycket. Jag skulle se fruktansvärt hemsk ut. Idag är 60 kilo snarare minimivikten för mig. Framförallt ansiktet blir väldigt utmärglat om jag går ner mycket i vikt idag. Som yngre blev jag bara söt! Idag skulle jag se ut som en riktig häxa

Vad duktiga ni är allihopa, förresten!! Jag blir inspirerad...!
 
Senast ändrad:
Sv: Viktväktarna

Men wow! Jag är helt GALET imponerad. Det är ju.... sketamycket (på skånska).

Jacko: jag har inte så mycket planering i min vardag att jag kan boka något, jag rycker lite tid här och där mellan sjukhus, hundfodring, jobb och all annan körning som verkar uppstå spontant. Jag ser fram emot en något mer lättplanerad vardag där det faktiskt går att lägga in träffar med vänner.
 
Sv: Viktväktarna

Tack och bock!

Jag fick många bra presenter och nu ska jag ge mig själv en fin present för att jag klarat 10 % (iofs är själva viktminskningen en bra present i sig själv, men jag vill nog ändå ha något extra).
 
Sv: Viktväktarna

Hurra och grattis till dig :bump:

Jag känner inte ens att det är speciellt jobbigt längre, jag vet vad jag skall undvika och så länge jag inte försöker stressa ner kilona genom att svälta mig så känns allt tipp topp :). Vi var ute och åt i går kväll när vi var barnlediga, och jag valde iofs bakad potatis istället för pommes, men såg det hela som ett veckobonusnallande, men sedan visade det sig att jag bara dragit över dagen med 3 ynka points :).
 
Sv: Viktväktarna

*knappryck*

Oj, oj oj, vad har jag gjort???:eek:
Jag har skickat iväg ansökan om att bli Viktväktarfröken!
Spännande att se vad det kan innebära och ifall dom vill ha mig. Som merit ska jag säga att jag kan receptet på Pruttbullar :rofl:

Å modigt och bra gjort!
 
Sv: Viktväktarna

Nu har jag inte skrivit här på evighet känns det som. Har i allafallfall kämpat på och trots några nollade veckor ligger jag idag 1 vecka före mitt tänkta mål:D

Vägde mig igår!! Vågen visade på -10 kg sen 23/4!
Å ska man se det från på längre sikt så - 16 kg sen 1/1 -12

Mitt nästa mål är nu -5 kg till nyår!
Det tilltänkta "slutmålet" är då idag 15 kg bort.

Ett steg i taget och träning i den mängd som kroppen går med på. Känner mig taggad att fortsätta och slutmålet SKA nås men det får gärna ta tid

Shit vad starkt! Jag är mycket mer impad av de som går ner långsamt än de som tappar '20 kilo på 10 veckor', för du har ju gjort en riktig livsstilsförändring!
Pepp och beundran från mig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp