Jag tycker också att man ska ha i bakhuvudet att vi alla är olika. Jag hade gått upp massor i vikt, när jag försöker gå ner, om jag åt som många i denna tråd förespråkar. Och det är faktiskt förbannat tröttsamt att få pekpinnar om det. Nu har jag inte fått det på länge eftersom jag i detalj har redovisat för exakt hur min kropp fungerar, men varför ska det behövas?Jag har aldrig påstått att du behöver vara perfekt, det jag blir uppmärksam på är att du säger dig vilja ha sunda levnadsvanor och ligger på en så pass liten kcal-nivå. Därav tipset att vända sig till en dietist.
Jag har inte skrivit att något är "orimligt"? Men även 1300 kcal per dag när man styrketränar 4 dagar i veckan och går långpromenader varje dag är väldigt lite. Nu handlade det ju inte om fasta här utan att medvetet skippa en måltid när man dessutom redan är nere på en väldigt låg kcal-nivå. För två pizzor i månaden behöver man verkligen inte skippa lunchen när man redan rör sig så pass mycket och äter så pass lite.
Om du styrketränar en halvtimme och förbränner 150 kcal, går en lång skogspromenad på en timme och förbränner 400 kcal, innebär i så fall att det bara är 750 kcal kvar som kroppen ska klara av att fungera på. Det är mycket lite, en nivå som man helst inte ska befinna sig på alltför länge.
Sen vill jag också påminna om att det finns flera unga användare som garanterat läser denna tråd. Jag tycker därför att det är viktigt att uppmärksamma och tipsa om andra vägar om någon verkar vara ute på ett farligt spår.
@Maniac123 har inte redovisat någon farlig viktnedgång, eller något konstigt viktmål. Hen har bara redovisat en sundare livsstil, ett bättre mående och mer muskler. Varför detta behov av att tracka ner på hen då? Det gör ju att man fullständigt tappar motivationen. Och tilltron till mänskligheten.
Givetvis är det fasta det handlar om även om inte det ordet används. Man måste inte fasta varje dag för att det ska vara fasta.Har aldrig skrivit att man ska äta 3-5 ggr per dag eller att fasta är dålig. Läs inläggen igen. Det är inte ens fasta det handlar om?