Vikttråden 2023

Behöver lite pepp. Efter helgens och gårdagens frosseri har jag trillat tillbaka i gamla vanor, äsch jag har redan misslyckats så det spelar ingen roll och ätit en myckenhet citronsorbet. Sedan kommer det där smygande, om jag driver upp bs tillräckligt mycket så kan vikten gå ner (falskt eftersom det skulle krävas mycket högt bs under en längre tid) men ett rättfärdigande att äta godis, glass, chips osv.

Jag skulle kunna få FaR utskrivet och då blir det relativt billigt på F&S. Men sedan är det bara det där att komma iväg och jag hatar när det är massor av människor vilket det är konstant. Men om jag inte ska tvingas leva på 900 kcl till årsskiftet, minst, så behöver kaloriförbrukningen öka.

Behöver lite pepp. Efter helgens och gårdagens frosseri har jag trillat tillbaka i gamla vanor, äsch jag har redan misslyckats så det spelar ingen roll och ätit en myckenhet citronsorbet. Sedan kommer det där smygande, om jag driver upp bs tillräckligt mycket så kan vikten gå ner (falskt eftersom det skulle krävas mycket högt bs under en längre tid) men ett rättfärdigande att äta godis, glass, chips osv.

Jag skulle kunna få FaR utskrivet och då blir det relativt billigt på F&S. Men sedan är det bara det där att komma iväg och jag hatar när det är massor av människor vilket det är konstant. Men om jag inte ska tvingas leva på 900 kcl till årsskiftet, minst, så behöver kaloriförbrukningen öka.
Hade du tappat ut en del bensin/saft/vad som helst annat hade du inte hällt ut resten bara för att. Du löser det här!

Sen har jag inte hängt med tillräckligt länge i tråden för att veta riktigt, är det medicin det handlar om?

Hade du tappat ut en del bensin/saft/vad som helst annat hade du inte hällt ut resten bara för att. Du löser det här!

Sen har jag inte hängt med tillräckligt länge i tråden för att veta riktigt, är det medicin det handlar om?

Jag är diabetiker 1 och tar insulinsprutor. Om man inte tar något eller mycket litet insulin och samtidigt äter choklad, glass, godis, läsk osv drivs blodsockret upp mycket högt vilket i sin tur gör att man förlorar vikt eftersom sockret är kvar i blodet.

Det innebär att kroppen inte får bränslet den behöver och börjar därför bränna muskler och fett. Vilket i sin tur leder till viktnedgång. Det finns vissa diabetiker som har använt det som bantningsmetod vilket inte är att rekommendera. Men visst kan det vara lockande att äta allt onyttigt man vill, sova 17 timmar om dygnet och gå ner i vikt.

-0,4 kg denna veckan. Det är ju inte dåligt på något sätt, men hade önskat att det var lite mer. Trackar kalorier just nu men har inte direkt satt en begränsning på dem. Får låta det gå ett par veckor och se vad som händer med vikten. Och om jag känner att det behövs sen får jag sätta ett kalorimål och då har jag iaf något att jämföra med.

Jag är diabetiker 1 och tar insulinsprutor. Om man inte tar något eller mycket litet insulin och samtidigt äter choklad, glass, godis, läsk osv drivs blodsockret upp mycket högt vilket i sin tur gör att man förlorar vikt eftersom sockret är kvar i blodet.

Det innebär att kroppen inte får bränslet den behöver och börjar därför bränna muskler och fett. Vilket i sin tur leder till viktnedgång. Det finns vissa diabetiker som har använt det som bantningsmetod vilket inte är att rekommendera. Men visst kan det vara lockande att äta allt onyttigt man vill, sova 17 timmar om dygnet och gå ner i vikt.
Det låter som en mardröm och extremt ohälsosamt och farligt. Du kanske borde få hjälp med ditt mående om du vill äta allt onyttigt som finns och sova 17 timmar per dygn?

Det låter som en mardröm och extremt ohälsosamt och farligt. Du kanske borde få hjälp med ditt mående om du vill äta allt onyttigt som finns och sova 17 timmar per dygn?

Jag har aldrig gjort det, men har läst att en del, tyvärr ffa yngre kvinnor, gör det. Vilket är idioti. Mmm, jag erkänner dock att det mesta som är riktigt gott kan jag inte/bör inte äta.

Jag kan få ett sånt där riktigt sug efter chips, läsk, choklad och liknande och vetskapen om att jag inte får gör suget ännu värre, sas. Allt förbjudet är mer lockande, det har det varit sedan Eva åt äpplet.

Jag har aldrig gjort det, men har läst att en del, tyvärr ffa yngre kvinnor, gör det. Vilket är idioti. Mmm, jag erkänner dock att det mesta som är riktigt gott kan jag inte/bör inte äta.

Jag kan få ett sånt där riktigt sug efter chips, läsk, choklad och liknande och vetskapen om att jag inte får gör suget ännu värre, sas. Allt förbjudet är mer lockande, det har det varit sedan Eva åt äpplet.

Fast det är ju inte så att diabetesen gör allt sådant förbjudet, alltid. Av det du skrivit låter det snarare som att du har ett beteende som påminner om hetsätning?

Fast det är ju inte så att diabetesen gör allt sådant förbjudet, alltid. Av det du skrivit låter det snarare som att du har ett beteende som påminner om hetsätning?

Jag, liksom många andra, har ett inte helt sunt förhållande till mat. Vilket förstärks av att jag är diabetiker. Tyvärr. Så det enda jag kan göra är cold turkey. Jag vill inte trigga någon så låt den här tråden enbart handla om vikt och inte mina fantasier om allehanda onyttiga saker.

OT fasar fortfarande lite över vad som händer när jag ställer mig på vågen nästa vecka. Men, men, vi får se vad som händer.

Jag, liksom många andra, har ett inte helt sunt förhållande till mat. Vilket förstärks av att jag är diabetiker. Tyvärr. Så det enda jag kan göra är cold turkey. Jag vill inte trigga någon så låt den här tråden enbart handla om vikt och inte mina fantasier om allehanda onyttiga saker.

OT fasar fortfarande lite över vad som händer när jag ställer mig på vågen nästa vecka. Men, men, vi får se vad som händer.
Måste du ställa dig på vågen?

Fast när du skriver om dina fantasier, hur du pratar om din kropp och hur du hetsäter så handlar det ju inte alls bara om din vikt?

Har druckit mycket alkohol i helgen. Har haft jättetrevligt men nu sitter jag med en klump i magen när jag lagt in alla kalorierna i appen och kan bara tänka på om jag har förstört mina framsteg nu

Håller med. Trots allt mitt klagande så är jag helt nöjd med en jättetrevlig helg med god mat. Var bara ganska snopet att min sushi som jag sett fram emot var sunkig.

Är helt beredd på att vågen kommer stå på plus nästa gång jag väger mig så ska försöka att inte bli för nedslagen.

Skaffade ett konto på ljudbokstjänst för en helt annan bok men ramlade över Johannes Cullbergs ”Ta makten över din hälsa på 12 veckor.” Lyssnat på halva nu och skulle verkligen rekommendera den varmt. Han pratar mycket om varför bantning är skadligt och ineffektivt, om riktig mat, sömn, matindustrin, hur våra hjärnor är programmerade mm.

Det har barkat för mig i sommar. Har inte kunnat träna utöver att jag har gått mina steg och det gör automatiskt att jag äter allt jag kommer åt.
NU är det stopp! Jag tänker inte väga mig i början men vet att jag har gått upp många kilo. Gissar 7-10 kg.
Behöver tips på bra mellanmål, sötsugsminskare osv.
Mina tips är morötter, fisherman och att dricka mycket. Tuggummi är delat då det är bra att få tugga men samtidigt triggar det sug.

Ok. För mig blir det lite tvärtom. Nu i början försöker jag komma tillbaka till goda rutiner. Sen väger jag mig efter några veckor men max en gång per vecka.
Jag väger mig nästan varje dag, det är nyttigt för mig att se att vågen kan stå på plus också utan att jag blir det minsta bekymrad. För mig blir vägdagar annars lätt lite nervösa och triggande.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV