Ja alla funkar olika.Jag väger mig nästan varje dag, det är nyttigt för mig att se att vågen kan stå på plus också utan att jag blir det minsta bekymrad. För mig blir vägdagar annars lätt lite nervösa och triggande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja alla funkar olika.Jag väger mig nästan varje dag, det är nyttigt för mig att se att vågen kan stå på plus också utan att jag blir det minsta bekymrad. För mig blir vägdagar annars lätt lite nervösa och triggande.
1000 kalorier är väldigt lite till och med för ngn som inte motionerar.Har läst tråden i smyg ett tag, men hoppar in nu och säger hej!
Min tanke är främst att byta till en mer sund livsstil, inte minska i antal kilo på vågen men det är såklart kvittot på den ändrade livsstilen. Är på vecka 15 men min nya livsstil nu och vågen visar strax över 5 kg ner.
Har alltid ätit ”ok” eller typ för lite riktig mat egentligen. Mitt problem har varit 200 g choklad och 2 liter coca cola om dagen..
Jag har inga förbud, men jag försöker tänka på vad jag äter och hur mycket. De senaste 15 veckorna har jag inte druckit cola eller ätit godis alls på vardagarna. På helgerna unnar jag mig totalt 1,5 l cola ZERO och typ en rulle Marabou choklad. Blir jag bjuden på fika så fikar jag även om det är vardag, men håller det till en mycket liten mängd. Under semestern har det blivit en del gott.
Jag äter ca 1000 kalorier per dag (räknar inte slaviskt, håller bara koll på ett ungefär för att vara medveten). Frukost har jag aldrig ätit, det är äckligt. Till lunch äter jag antingen proteinpannkaka eller Huel, ca 200 kcal. Till middag äter jag vanlig mat, Hello Fresh, som brukar ligga runt 650-950 kalorier. På helger kan jag ibland skippa lunchen om jag vill äta en pizza på kvällen
Jag har börjat gymma/styrketräna 4 dagar i veckan utöver vardagsmotionen som jag får tack vare flera stora hundar som kräver sina promenader. Jag har förmodligen gått upp en del i muskelvikt då jag tydligt ser och känner hur musklerna har vuxit.
Måste säga att det hittills har gått oförskämt bra, lätt och enkelt. Har försökt sluta äta skräp tidigare men kraschat direkt. Tror träningen är det som hjälper mig att hålla mig borta från skräpet. Jag mår också mycket bättre psykiskt av träningen, och motivationen höjs klart av att min sambo tränar med mig (även om han inte bantar utan kan trycka i sig gotta helt lugnt en vardag. Fusk ). Förra mensen så höll jag på att bryta ihop dock då jag gick upp 0,8 kg över en natt och magen var upplåst bra mycket längre än jag normalt är under mens.
Från 80 kg till 74,3 kg idag. Jag vill ner till 65 kg innan jag är nöjd. Jag väger mig dagligen för att det höjer min motivation och ger mig förståelse, men loggar bara upp måndagarnas vikt.
Det som slår mig är att jag ofta måste ”försvara” mitt val att banta/ändra livsstil. Sååå många som ifrågasätter varför jag vill gå ner i vikt för jag är ju fin som jag är osv. Jag blir lite ställd och vet inte riktigt vad jag ska svara på såna frågor.. Jag har väl aldrig påstått att jag är ful? Jag har inte sagt att jag vill sluta äta godis för jag vill bli snygg? Jag vill byta livsstil för min livsstil har varit osund och jag har mått dåligt av den. Är det så konstigt att jag vill må bra?
Heja er alla som kämpar! Jag är imponerad av er alla
Det vet jag1000 kalorier är väldigt lite till och med för ngn som inte motionerar.
Det vet jag
Välkommen in i tråden! Vad kul att det går bra för dig Men säger som de andra, 1000 kcal är väldigt, väldigt lite. Får du någon hjälp av en dietist eller liknande?Har läst tråden i smyg ett tag, men hoppar in nu och säger hej!
Min tanke är främst att byta till en mer sund livsstil, inte minska i antal kilo på vågen men det är såklart kvittot på den ändrade livsstilen. Är på vecka 15 men min nya livsstil nu och vågen visar strax över 5 kg ner.
Har alltid ätit ”ok” eller typ för lite riktig mat egentligen. Mitt problem har varit 200 g choklad och 2 liter coca cola om dagen..
Jag har inga förbud, men jag försöker tänka på vad jag äter och hur mycket. De senaste 15 veckorna har jag inte druckit cola eller ätit godis alls på vardagarna. På helgerna unnar jag mig totalt 1,5 l cola ZERO och typ en rulle Marabou choklad. Blir jag bjuden på fika så fikar jag även om det är vardag, men håller det till en mycket liten mängd. Under semestern har det blivit en del gott.
Jag äter ca 1000 kalorier per dag (räknar inte slaviskt, håller bara koll på ett ungefär för att vara medveten). Frukost har jag aldrig ätit, det är äckligt. Till lunch äter jag antingen proteinpannkaka eller Huel, ca 200 kcal. Till middag äter jag vanlig mat, Hello Fresh, som brukar ligga runt 650-950 kalorier. På helger kan jag ibland skippa lunchen om jag vill äta en pizza på kvällen
Jag har börjat gymma/styrketräna 4 dagar i veckan utöver vardagsmotionen som jag får tack vare flera stora hundar som kräver sina promenader. Jag har förmodligen gått upp en del i muskelvikt då jag tydligt ser och känner hur musklerna har vuxit.
Måste säga att det hittills har gått oförskämt bra, lätt och enkelt. Har försökt sluta äta skräp tidigare men kraschat direkt. Tror träningen är det som hjälper mig att hålla mig borta från skräpet. Jag mår också mycket bättre psykiskt av träningen, och motivationen höjs klart av att min sambo tränar med mig (även om han inte bantar utan kan trycka i sig gotta helt lugnt en vardag. Fusk ). Förra mensen så höll jag på att bryta ihop dock då jag gick upp 0,8 kg över en natt och magen var upplåst bra mycket längre än jag normalt är under mens.
Från 80 kg till 74,3 kg idag. Jag vill ner till 65 kg innan jag är nöjd. Jag väger mig dagligen för att det höjer min motivation och ger mig förståelse, men loggar bara upp måndagarnas vikt.
Det som slår mig är att jag ofta måste ”försvara” mitt val att banta/ändra livsstil. Sååå många som ifrågasätter varför jag vill gå ner i vikt för jag är ju fin som jag är osv. Jag blir lite ställd och vet inte riktigt vad jag ska svara på såna frågor.. Jag har väl aldrig påstått att jag är ful? Jag har inte sagt att jag vill sluta äta godis för jag vill bli snygg? Jag vill byta livsstil för min livsstil har varit osund och jag har mått dåligt av den. Är det så konstigt att jag vill må bra?
Heja er alla som kämpar! Jag är imponerad av er alla
Det är sundare än jag har levt. Och jag jobbar på det. Jag har ju till exempel börjat äta lunch vilket jag inte har gjort sen jag var 14 år. Jag har försökt hitta något jag gillar att äta till frukost men inte hittat något än.. Jag trodde att alla i den här tråden jobbade på förbättringar, inte var perfekta från dag 1?Att hoppa över lunchen för att man ska äta pizza till middag och bara äta 1000 kalorier om dagen är inte en sund livsstil som du säger dig vilja uppnå. Att du dessutom styrketränar 4 dagar i veckan innebär ju att det i princip inte blir några kalorier kvar. Mat är inte farligt, inte heller när man vill gå ner i vikt. Vill du få hjälp med att skapa sunda matvanor kanske du skulle ta hjälp av en dietist?
Varför skulle inte det vara rimligt att hoppa över lunchen? Att fasta har många hälsofördelar. Att hoppa över en måltid för att kunna unna sig lite extra någon gång? Hen skriver ibland ihop med på helgen, så det handlar ju verkligen inte om varje dag här. Utan att känna @Maniac123 så gissar jag att vi pratar om max 2 pizzor i månaden?Att hoppa över lunchen för att man ska äta pizza till middag och bara äta 1000 kalorier om dagen är inte en sund livsstil som du säger dig vilja uppnå. Att du dessutom styrketränar 4 dagar i veckan innebär ju att det i princip inte blir några kalorier kvar. Mat är inte farligt, inte heller när man vill gå ner i vikt. Vill du få hjälp med att skapa sunda matvanor kanske du skulle ta hjälp av en dietist?
Varför skulle inte det vara rimligt att hoppa över lunchen? Att fasta har många hälsofördelar. Att hoppa över en måltid för att kunna unna sig lite extra någon gång? Hen skriver ibland ihop med på helgen, så det handlar ju verkligen inte om varje dag här. Utan att känna @Maniac123 så gissar jag att vi pratar om max 2 pizzor i månaden?
Dessutom skrev hen, runt 1000, och har själv redovisat att hen ligger nästan på 1300 kalorier vissa dagar (vardagar?) och mer vissa helger. Unnar sig lite ibland om det bjuds på fika o sådär.
Vad är det som är så orimligt?
Jag ser istället en ENORM förbättring mot tidigare. Kan vi inte fokusera mer på det?
Det är sundare än jag har levt. Och jag jobbar på det. Jag har ju till exempel börjat äta lunch vilket jag inte har gjort sen jag var 14 år. Jag har försökt hitta något jag gillar att äta till frukost men inte hittat något än.. Jag trodde att alla i den här tråden jobbade på förbättringar, inte var perfekta från dag 1?
Jag hoppar inte över lunchen för att bara äta 1000 kcal/dag. Jag hoppar över lunchen någon gång ibland för att kunna unna mig en pizza ibland då den innehåller kcal för två måltider. Jag äter inte enbart en pizza den dagen, eftersom det är helgdagar det kan ske och på helgerna unnar jag mig något gott också. Och nej, det är ingen sund dag, men jag lever inte heller efter ett tvång att vara 100% nyttig utan att äta sunt större delen av tiden och unna mig ibland. Det är steg i rätt riktning.
Jag mår bra, är piggare, gladare, har mer energi, ser positiv förändring. Jag sover bra, stressar inte, är inte hungrig och har inget sockersug. Ser ingen anledning till att vara orolig.
Varför skulle inte det vara rimligt att hoppa över lunchen? Att fasta har många hälsofördelar. Att hoppa över en måltid för att kunna unna sig lite extra någon gång? Hen skriver ibland ihop med på helgen, så det handlar ju verkligen inte om varje dag här. Utan att känna @Maniac123 så gissar jag att vi pratar om max 2 pizzor i månaden?
Dessutom skrev hen, runt 1000, och har själv redovisat att hen ligger nästan på 1300 kalorier vissa dagar (vardagar?) och mer vissa helger. Unnar sig lite ibland om det bjuds på fika o sådär.
Vad är det som är så orimligt?
Jag ser istället en ENORM förbättring mot tidigare. Kan vi inte fokusera mer på det?
Ang pizzan så har det hänt 2 ggr på 15 veckor..
Jag försöker äta frukost för första gången i mitt liv. Än så länge har jag inte hittat något jag gillar.
Jag äter lunch för första gången sen jag var 14 år. De senaste 15 åren har jag ätit choklad och druckit cola till lunch. Även om den lunchen jag äter nu inte är perfekt, så kan det vara sämre..
Jag äter vanlig, bra mat till middag. En normalstor portion. Kött, grönt och något tillbehör, oftast ris eller potatis. Ibland innehåller det mer och ibland mindre kcal.
Det är inte kalorierna som styr vad jag äter. Jag vet att jag ibland får i mig för lite kalorier och att jag ibland gör ett onyttigt val. Men jag mår faktiskt alldeles utmärkt även fast jag inte är perfekt. Jag har gott om folk runt omkring mig som bryr mig om mig och kan skriva under på att jag mår bättre nu och som också skulle säga ifrån om det på något sätt blev ohållbart.
Det är känsligt och jag ångrar att jag inte fortsatte läsa i smyg och kunde peppas och glädjas åt folks framgångar.
Jag försöker äta frukost för första gången i mitt liv. Än så länge har jag inte hittat något jag gillar.
Tycker man gott kan släppa den förlegade tanken att man måste äta 3-5 måltider per dag. Har inte ätit frukost sen jag var barn och stor nog att säga nej när föräldrarna försökte truga i mig fanskapet (ungefär vid 11 års ålder).
Har nyligen efter att ha gått upp rätt rejält i vikt gått över på intermittent fasta 16:8 vilket passar mig perfekt som ju liks inte äter frukost och dessutom gärna moffar onyttigheter på kvällen i tvsoffan. Har ett ätfönster mellan kl 11 och kl 19. Började under semestern och har gått ner rejält i vikt utan vidare ansträngning och mår så himla mkt bättre än tidigare.
Det har gjorts en del studier ang intermittent fasta och dess hälsofördelar.
Har aldrig skrivit att man ska äta 3-5 ggr per dag eller att fasta är dålig. Läs inläggen igen. Det är inte ens fasta det handlar om?