Du kan läsa på om cushing undertiden och se om symptomen stämmer in. Har man den sjukdomen så är det typ omöjligt att gå ner.
Redan gjort. Tycker inte det stämmer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan läsa på om cushing undertiden och se om symptomen stämmer in. Har man den sjukdomen så är det typ omöjligt att gå ner.
Nu vet inte jag om du testat redan men har du pratat med nån dietist/kostrådgivare? Det finns det ju både privata och inom vården.Fast jag har ju ingen läkare att byta till. Det kryllar inte av dem direkt, och ska jag ta en vc längre bort måste jag ta ledigt från jobbet varje gång och förlora en massa pengar och ändå inte veta vad jag får.
Jag ser inte vad en annan läkare skulle kunna göra heller, mer än att ta lite blodprov och konstatera att det är normalt. Jag vet inte vad det skulle ge mig att lägga ut tusentals kronor på skit och ingenting och ändå fortsätta gå upp i vikt.
Nu vet inte jag om du testat redan men har du pratat med nån dietist/kostrådgivare? Det finns det ju både privata och inom vården.
En dietist som är knuten till VC som har en klient som äter 900kcl utan att gå ner i vikt kommer förhoppningsvis pusha på för att du blir utredd.Nej det har jag inte. Men det är lite samma där, vad ska den säga som jag inte redan vet?
En dietist som är knuten till VC som har en klient som äter 900kcl utan att gå ner i vikt kommer förhoppningsvis pusha på för att du blir utredd.
De har troligen även mer kompetens än bara mat, så att de kan hjälpa till att bena i vad som händer/ inte händer i din kropp?
Du kunde visa att du åt 900kcl och han tyckte du åt för mycket?Får väl kolla om det finns nån här. Men jag har inga större förhoppningar.. Sist jag tog upp vikten med en läkare tyckte han bara att jag åt för mycket.
Han trodde inte att jag skrivit upp alltDu kunde visa att du åt 900kcl och han tyckte du åt för mycket?
Men vad sa han då su sa att du är säker? Tjatade han emot dig?Han trodde inte att jag skrivit upp allt
Det blev ungefär ett "jaja, vi tar lite prover så får vi se". Och så togs det lite prover som var normala och that's that.Men vad sa han då su sa att du är säker? Tjatade han emot dig?
Jag förstår att du blir matt och "ger upp". Men det bästa hade varit om du bett om en uppföljning.Det blev ungefär ett "jaja, vi tar lite prover så får vi se". Och så togs det lite prover som var normala och that's that.
Så det verkligen ska gnuggas in att jag inte ens kan gå ner i vikt på en kost som borde få kilon att rasa. Nej tack, jag orkar inte med det.Jag förstår att du blir matt och "ger upp". Men det bästa hade varit om du bett om en uppföljning.
Men om det är en hjälp framåt kanske det är värt det? Det kanske inte finns någon annan väg att gå än en svinlång om det är något underliggande problem som måste typ grävas fram.Så det verkligen ska gnuggas in att jag inte ens kan gå ner i vikt på en kost som borde få kilon att rasa. Nej tack, jag orkar inte med det.
Nej, för att få hjälp eftersom något är fel.Så det verkligen ska gnuggas in att jag inte ens kan gå ner i vikt på en kost som borde få kilon att rasa. Nej tack, jag orkar inte med det.
Men om det är en hjälp framåt kanske det är värt det? Det kanske inte finns någon annan väg att gå än en svinlång om det är något underliggande problem som måste typ grävas fram.
Men jag får ju ingen hjälp. Lite blodprover, en klapp på huvudet och hem. Allt normalt. Tack och hej. Det är likadant med mitt ben, som jag haft ont i ett år snart.Nej, för att få hjälp eftersom något är fel.
Dina val är dessa:Men jag får ju ingen hjälp. Lite blodprover, en klapp på huvudet och hem. Allt normalt. Tack och hej. Det är likadant med mitt ben, som jag haft ont i ett år snart.
Och som jag sagt flera gånger, vad finns det för hjälp att söka? Jag blir ju avfärdad varenda gång jag försöker. Är det så konstigt att jag inte orkar mer?Dina val är dessa:
1. Fortsätt som nu, gå upp i vikt och klaga över att du går upp i vikt.
2. Lev på ingenting och gå inte upp i vikt
3. (Som många här säger): sök hjälp tills du får den.
Då får man söka sig privat och betala för hjälpen, för det finns alltid hjälp att få på något vis. Det är ju bara frågan hur högt man värderar det. Om jag va i din sits och lessnat på sjukvården så hade jag sökt privat för det är ju inte hållbart i längden att leva på svältgränsen.Och som jag sagt flera gånger, vad finns det för hjälp att söka? Jag blir ju avfärdad varenda gång jag försöker. Är det så konstigt att jag inte orkar mer?
Det finns ingen privat aktör här. Och det är fortfarande samma sak, vad ska de göra? Har nu pratat i telefon med två läkare och båda säger samma sak, vad ska de göra?Då får man söka sig privat och betala för hjälpen, för det finns alltid hjälp att få på något vis. Det är ju bara frågan hur högt man värderar det. Om jag va i din sits och lessnat på sjukvården så hade jag sökt privat för det är ju inte hållbart i längden att leva på svältgränsen.