Idag är jag glad över att jag har lyckats hålla samma vikt i ungefär ett halvår. För ett år sedan hade jag inte alls bra vanor, så jag började med att byta ut det jag åt till mer näringstät mat och började träna oftare. Men jag hade inga restriktioner på fun foods och jag vägde mig inte, jag försökte bara lägga till bra vanor. Efter några månader lade jag till restriktioner och filade på kosten så den blev ännu bättre. Så i höstas, när jag väl började väga mig blev det minus 9 kg totalt. Blev nöjd och har försökt hålla i vanorna sedan dess. Det är nytt för mig, att bara upprätta hålla någonting. Jag har gått ner i vikt tidigare livet och sedan upp igen, och sen ner igen, och sen upp. Hårda restriktioner och sedan inga alls. Att hitta balans har varit jättesvårt, men jag upplever att jag börjar göra det nu. Jag vägde mig i morse och det står kvar på samma som i höstas. För mig betyder det att jag börjar hitta en ny vardag, och vanor, som fungerar bra utan att jag ägnar så hemskt mycket tanke åt det. Jag har slutat väga mig, jag tänker inte på kosten hela tiden vilket innebär att det ibland blir mycket fun foods men tydligen inte för mycket i relation till hur mycket jag rör på mig. Vilket också börjar kännas väldigt naturligt. Ser fram emot att upprätthålla utmaningen "balans" även framåt.