Jag dricker morgonte men i övrigt håller jag mig till varma koppen och ev kokt ägg. Får i mig ca 500 kalorier.Har du fortfarande väldigt lågt kaloriintag, och en del av de få kalorierna går till honung och grädde? I så fall låter det för mig som att din hunger inte har med hormoner att göra, utan mer med att du inte får i dig så mycket som mättar. Jag har svårt att se hur man skulle bli mätt på vatten. Det dämpar hunger, men aldrig att det skulle ta bort avgrundshunger för mig.
Hur jag gör? Tja, ditt upplägg skulle inte funka för mig så till det kan jag inte bidra med tips. Jag blir alltför trött i både kropp och huvud, och dessutom mer stillasittande vid fasta så jag kör lågkaloridag endast 1d/v eller möjligen 2 halvdygn. Och då får jag förstås tänka mer på vad jag äter även andra dagar i veckan, vilket jag förstått att en del som kör 5:2 tycker är poängen att man inte ska behöva göra så mycket. I längden funkar jag inte med att fasta mer än så, så jag anpassar mig efter min kropp.
Var och en måste hitta det som funkar för en själv tänker jag. Jag skulle inte heller kunna ha samma mängd promenader eller hårdträning som en del andra i tråden, så då väljer jag en annan strategi som jag tror kommer passa mig bättre. Men jag får förstås då också acceptera att jag inte kommer att få samma kroppsutveckling som de, när jag väljer bort vissa metoder.